A Szallas.hu vendégek és szállásadók körében végzett friss kutatásában a szerelmesek napjával kapcsolatos hozzáállást és szokásokat vizsgálta. A válaszadók kétharmada leginkább apró ajándékkal kedveskedik párjának a szerelem ünnepén: míg a hölgyek általában a konyhában szorgoskodnak, hogy valamilyen extra ételt tálalhassanak szívük választottjának, az urak virággal és édességgel lepik meg kedvesüket. „A kisebb értékű tárgyak is népszerűek ebben az időszakban, de az is gyakran előfordul, hogy az esti légyott részét képezi a meglepetés, így sokan valamilyen szexi aprósággal készülnek, például különlegesebb fehérneműt adnak vagy viselnek a szerelmesek ünnepén” – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketingmenedzsere. Bár az ajándék értékének nem tulajdonítunk nagy jelentőséget, az esti összebújásnak annál inkább. „Általánosságban minden második válaszadó meg van győződve arról, hogy lesz egy kis romantika a hálószobában, sőt a hajadonok és nőtlenek 75 százaléka biztos a dolgában” – ismertette a részleteket Mészáros Judit.
Ellenzői is akadnak az átvett ünnepnek
Bár kisebbségben vannak, mégis akadnak olyanok, akik nem szívlelik a Valentin-nap intézményét. Egyesek szerint semmi szükség nincsen erre a mondvacsinált ünnepre, semmi közünk az amerikai szokáshoz. Azonban nem csak a majmolás miatt lehet idegesítő a február 14-e. „Minden második válaszadónk azt tapasztalja, hogy ebben az időszakban olyanok is látványosan szerelmesek a Facebookon, akiknek a kapcsolatuk a valóságban nem éppen rózsás” – mondta Mészáros Judit.
Túlfűtöttek a hotelszobák is
Valentin-nap idején a hazai szálláshelyeken is gyakoribb vendégek a romantikázni vágyó párok, erre az alkalomra minden 10. hazai vendéglátó speciális ajánlattal, menüvel készül. S ha már ott vannak a szerelmesek, olykor segítséget is kérnek. „Minden negyedik szállásadónak kellett már konspirálnia valamilyen romantikus meglepetéshez, melyek többnyire nagyon jól sikerülnek, de akad keserű ellenpélda is. Egy beszámoló szerint az apartmant kibérelő fiú a rózsaszirmok beszerzésében kért segítséget, mellyel egy különleges lánykérést akart megalapozni. Valami azonban rosszul sülhetett el, a lány 10 perc után elviharzott, a fiú pedig legközelebb 2 nap múlva jött csak ki a szobából összetörten, hogy kijelentkezzen” – mondta Mészáros Judit.
Hol, mivel készülnek a szállodák?
Számos szálloda extrákkal készül a Valentin-napra: a miskolctapolcai Avalon Resort & Spa például meglépi, amit sok szálloda még nem mer: Valentin-naptól hétvégéig nem enged be 18 éven aluliakat a szálláshelyre. Pedig a szálloda alapvetően családi programokra, kényeztetésre és csapatépítő tréningekre fókuszál, február 14-étől vasárnapig azonban gyerekmentesnek hirdetik magukat.
A bükfürdői Caramell Premium Resort Valentin-napra kínai jázminos masszázst, előtte pedig egy pohár pezsgőt kínál, de "Édes örömök" fantázianévre hallgató süteménybekészítés is várja a vendégeket a szobákban. És bár felár ellenében, de a sorsukra kíváncsi pároknak jövőelemzést is biztosítanak.
A Danubius Health Spa Resort Hévíz többek között szobaszervizes reggelivel, fürdősó- és gyertyabekészítéssel várja a szerelmeseket, míg a margitszigeti Danubius-szálloda romantikus páros aromafürdőt és gyertyafényes gálavacsorát biztosít a vendégeinek.
A lillafüredi Hunguest Hotel Palotában a Valentin-nap két hétig tart, az alapszolgáltatásokon kívül pedig olyan extrákkal kényeztetik a vendégeket, mint welcome pezsgő az érkezés napján, gyertyafényes késő esti wellnessezés 23 óráig, egy koktél, valamint teadélután pogácsa kíséretében a szálloda társalgójában.
A sárvári Onyx Hotel február 10. és 15. között deluxe apartmanjaiban kínál többek között pezsgős reggelit, a szobákba bekészített rosé bort és csokoládét a romantikázni érkező pároknak.
Ezek a leggyakoribb ajándék típusok Valentin-napon:
1. Extra étel elkészítése
2. Kisebb értékű ajándék, pl. könyv, virág
3. Szexi apróság, pl. fehérnemű
A Szallas.hu kutatásának háttere:
A Szallas.hu online kutatás keretében vizsgálta a magyarok Valentin-nappal kapcsolatos véleményét, melyben összesen 906 vendég és 236 szállásadó vett részt. Az adatfelvételre 2017. február 3. és 2017. február 10. között került sor. A kutatás nem reprezentatív a hazai lakosságra nézve, ugyanakkor a Valentin-nappal kapcsolatos véleményeket, attitűdöket jól szemlélteti.
Forrás: Turizmus Online