hirdetés
hirdetés

A Wizz Air is árulja a megújult Budapest Kártyát

Földön és levegőben egyaránt megvásárolható lesz az új Budapest Kártya. Június 1-től a GateRetail és Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. (BTFK) megállapodása alapján a Wizz Air fedélzetén is.

hirdetés

Ha minden jól megy, nem csak a lila orrú gépeken „kártyázhatunk”. Két hónapos próbaidőt követően születik döntés a további fedélzeti értékesítésről. Másik esélyes, amennyiben a Wizz Airnek bejött az együttműködés, az easyJet lehet - tudtuk meg Vadnai Mártontól, a kártyát kibocsátó BFTK értékesítési vezetőjétől hétfőn a budapesti Lukács fürdőben, a megújult Budapest Kártyát bemutató sajtótájékoztató alkalmából. Érdeklődésünkre hozzátette: a kártya értékesítése inkább a fedélzeten egyébként is mindenfélét értékesítő fapados légitársaságok profiljába fér bele. 

Nem véletlen

választották a sajtótájékoztató helyszínéül a Lukácsot; a megújult kártyával annak érvényességi ideje alatt egy alkalommal ingyenesen léphetnek be a felhasználók a Lukácsba. És ha már fürdőváros Budapest, illetve a marketing egy jelentős részét is a termálvíz-kincsre hegyezzük ki, akkor a kártyával járó 10-20% kedvezmény is jól jön a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) fürdőiben. Különösen, hogy a turisták által leginkább kedvelt Széchenyi fürdőben az egész napos kabinos jegy 4800 forintot kóstál. Joggal merül fel a kérdés, hogy miért nem a Széchenyi vagy a Gellért vált ingyenessé. Vadnai Márton újságírói kérdés nélkül is megválaszolta. Elmondta: a Széchenyi és a Gellért túlterhelt, tele van külföldiekkel, akiket szeretnének átcsábítani a kevésbé ismert és nemrég felújított Lukácsba. A két „turista” fürdőben csupán 10% kedvezmény jár. Míg az összes, a BGYH által működtetett fürdőben 20%-kal kerül kevesebbe a belépő.

Marad értelemszerűen a tömegközlekedés a BKV-hajókkal egyetemben, a sikló és libegő kivételével, mert mint Vadnai fogalmazott, a két jármű nem tömegközlekedés, hanem élményjármű. Napi kettőre emelkedik az ingyenesen igénybe vehető gyalogos városnézések száma. A modern információs technika okos telefont használó rajongói pedig a PocketGuide mobil alkalmazásaival adio guide formában 13 tematikus útvonalon hallgathatják a látványosságok tudnivalóit.

A nagy testvér figyel

és méri a fogyasztói szokásokat a megújulás jeleként, azaz - mint ahogy Vitézy Zsófia, a BFTK ügyvezetője találóan fogalmazott - a Budapest Kártya eddig buta kártya volt, csak amiatt készült műanyagól, hogy ne gyűrődjön. Idei újítás a kártyába épített ún. NFC-chip (Near Field Technology), mellyel lekövethető lesz a felhasználó útvonala, fogyasztói szokásai. Ez úgy megy majd, hogy a chip segítségével a kártyát minden használatkor le kell olvastatni.

„Nagyon fontos kutatásokat folytathatunk, nagyon fontos információkat nyerhetünk ki a technológia révén” - fogalmazta meg Csomós Miklós, oktatási és kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes az NFC jelentőségét. A felhasználói regisztráció ugyan nem kötelező, de a fogyasztói szokások mérésén nagyot dobhat, mivel a név mellett az ország, kor, nem és esetlegesen e-mail cím megadásával célzottan lehet fejleszteni a kártya szolgáltatásait. A személyes adatokért cserébe a felhasználó pedig egy alkalommal díjmentesen igényelhet új kártyát az érvényességi idő alatt, ha tönkremegy, ellopják, elvész. 

„A Fesztiválközpont anyagi lehetőségei behatároltak”

- indokolta Máté Gábor, a BFTK turisztikai divízióvezetője a kártya létét és fejlesztését. Mint megtudtuk a kártya értékesítéséből tavaly mintegy 1 milliárd forint körüli összeg folyt be 10%-os profit mellett. Úgy tudjuk, hogy a bevétel igen jelentős részét kényszerül a BFTK átutalni a szintén fővárosi BKK-nak a tömegközlekedésért a BKV-napijegyek publikált árán. Így a 24 órásból 1 650, a 48 órásból 3 300, míg a 72 órás kártya árából 4 150 forint illeti a közlekedési vállalat markát. 

72 óra rulez

Az 1997 óta forgalomban lévő kártyát eddig is és továbbra is zömében külföldiek használják, mivel a budapesti vendégéjszakák több mint háromnegyedét külföldiek adják. Az eltelt bő másfél évtized során mintegy 1,2 millió kártyát értékesítettek - tudtuk meg Vadnai Mártontól. Tavaly 83,6 ezret vásároltak, 40%-ban a ferihegyi repülőtéren. Idén az eladások 20%-os növekedésére számítanak. Az összes eladás 75%-át kitéve a 72 órás kártya a legkeresettebb. A budapesti főszezon a kártyák értékesítésében is alaposan megmutatja magát; az április-május és augusztus-szeptemberi időszakban veszik és viszik leginkább. A felhasználók átlagosan 2-3 szolgáltatást vesznek igénybe. Tavaly az ingyenes Állatkert vitte el a pálmát 25 ezer látogatással. A NFC-nek köszönhetően derült ki, hogy csak az elmúlt hónapban mintegy 900-an keresték már fel a Lukácsot is. 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai