Az idegenvezető a kapocs a vendég és az utazási iroda közt

Miért fontos az idegenvezető szerepe? Hogyan tud fejlődni? Mivel könnyítheti meg a saját munkáját? Milyen elvárásokat kell teljesítenie? A többi között ezekre a kérdésekre kaptak választ a szakemberek 03.21-én a Cityrama Utazási Iroda Idegenvezetői Konferenciáján a Bo33 Hotel rendezvénytermében.

Az eseményre érkezők kaptak egy túrákat összefoglaló kiadványt, melyben szerepelnek az útvonalak, látogatnivalók, egyéb gyakorlati tudnivalók, mint például, hogy az idő függvényében miképp módosulhat egy útvonal. Szerepelnek ebben a minőség, a sztenderd alapkövei, mint többek között egy idegenvezető a túra előtti, alatti és utáni teendőiről.

Erdei Bálint a Cityrama ügyvezetője és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke olyan, a turizmust érintő kérdésekről is beszélt, mint a megfelelő parkolási lehetőségek elérése a Hősök terén és a Citadellánál, vagy egy védett városnéző útvonal, ahol a buszok a buszsávban közlekedhetnek. Szó volt továbbá arról, hogyan lehet elérni a Várat buszokkal. Kitért arra, az utazási irodák célja természetesen az, hogy a Vár a lehető legjobban megközelíthető legyen a turisták számára. Korlátozás azonban várható, ezért különböző alternatívák kidolgozásával próbálják érvényesíteni az érdekeiket. Erdei Bálint ezek közül is kiemelte az egyiket, a NiT Hungary javaslatát: a terv szerint a Palota úton érdemes lenne kialakítani egy buszfordulót, onnan pedig fedett mozgó járdák mehetnének föl a dísztérig.

Szabó Krisztián, szintén a Cityrama ügyvezetője elmondta, hogy a sztenderd a minőséghez vezető út. Éppen ezért törekednek a fix indulási időpontokra, a program tartására, a sofőrök számára egyenruha biztosítására, és az autó logózása. Beszélt továbbá az idegenvezetők számára kiosztott kiadványról: az újdonságokat kiemelte, mint egy katalógus bemutatón. Ilyen újdonság, hogy a parlamenti látogatások időpontjai későbbre tolódtak, vagy az, hogy a Budapest by night programjuk a korábbiaktól elérően szerdán, pénteken és szombaton indul, de módosultak a Szentendrei túra napja is: ezek ebben a szezonban már kedden, pénteken, szombaton és vasárnap indulnak. A vendégigényekre alapozva a visegrádi túra bővült, már tartalmazza a látogatójegyet a fellegvárba, így van lehetőség gyönyörködni a panorámában. Szintén a visszajelzések alapján változott a Balaton túra útvonala: Herend látogatása és a strandolás között a vendég dönthet. Szabó Krisztián szót ejtett a különlegességekről is: Eat Hungary programról, a helikopteres, hőlégballonos, tandemes vagy segway-es túrákról, és a gyógyfürdő látogatásról is.

Török András, útikönyv-szerző előadásának szerkezetével és módjával alátámasztotta annak tartalmát. Arról beszélt, hogyan lehet háttér információkkal és a személyiség fűszerével izgalmasabbá tenni egy túrát, hogyan lehet bele vinni a humort, miközben a tények sem vesznek el.

Tamási Krisztina, a Magyar Idegenvezetők Egyesületének tagja a FEG (European Federation of Tourist Guide Assotiations) 6 napos tréningje alapján a hétköznapi munka során használható információkkal vértezte fel a közönséget. Beszélt a felkészülésről, az idegenvezető feladatairól, külön kitért a kommunikációra és a nem szóbeli jelzésekre. Mindeközben a tapasztalt kollégái sem unatkoztak az előadásán. Úgy beszélt a szakmáról, hogy nem felejtette el megemlíteni annak nehézségeit, és mindjárt kezelési, megoldási javaslatokkal is szolgált ezekre.

Andrási Márta 25 éves szállodai tapasztalatának jelentős részét a Marriott majd a Four Seasons hotel munkatársaként, főportásaként töltötte. A vendégek igényeire hangolódva az elmúlt évben hetente 2 alkalommal monitorozta a Cityrama túráit. Nem volt rest kritikát is megfogalmazni és persze jó példákat is említett. Kiemelte a kiadványban is szereplő alapelvek betartásának fontosságát, a rugalmasságot, és azt, hogy az esetleges negatív tapasztalatokat hogyan érdemes még a helyszínen kezelni, kompenzálni. A konklúziója szerint a lényeg, hogy mindezt szívvel-lélekkel tegyék. És mint azt a nap folyamán többen is hangsúlyozták, az idegenvezető a kapocs a vendég és az utazási iroda közt. 


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.