Bevásárolt a Szallas.hu

Újabb tranzakciót zárt a Szallas.hu, ezúttal a PK Travel üzletágait és az Utazok.hu Kft.-t vásárolta fel a bővülő cégcsoport. A tranzakciónak köszönhetően, a külföldi utazási tevékenység bővítése mellett élménycsomagok értékesítésével is kiegészül a Szallas.hu kínálata. Az 1,8 milliárd forintos árbevételű Maiutazás.hu Csoporttal további 26 fővel nő a Szallas.hu csapata. A felvásárlás révén a Szallas.hu Csoport tovább erősíti pozícióját a nagy nemzetközi szereplőkkel szemben.

Ismét „bevásárolt” a Szallas.hu: ezúttal hazai szereplőre, a kedvezményes utazásokat kínáló Maiutazás.hu Csoportra és a külföldi utazásokban erős Utazok.hu Kft.-re tett sikeres ajánlatot. Már a Gazdasági Versenyhivatal is engedélyezte az akvizíciót, a tranzakció augusztus 1-jén zárult. „A megvásárolt cégcsoport megbízható utazási irodai háttere komoly lehetőség számunkra, hiszen így még jobb minőségű szolgáltatást, kedvezőbb árakat és garanciákat is tudunk biztosítani a külföldi úti cél iránt érdeklődő vendégeink számára – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu vezérigazgatója. –Kiemelt törekvésünk, hogy 2020-tól az utazási irodai tevékenység is erős pillére legyen cégcsoportunknak.” A tranzakció jelentőségét jól szemlélteti, hogy a Maiutazás.hu Csoport (Maiutazás.hu, Hotelkupon.hu, Foglaljvelunk.hu, PihiPakk.hu) 2018-ban 1,8 milliárd forintos árbevételt ért el, ami a Szallas.hu 4,2 milliárd forintos árbevételének közel fele.

A teljes integráció 2020 év végére várható, amelynek eredményeként például a Szallas.hu tovább kívánja erősíteni a Maiutazás.hu márkát. A tervek szerint az Utazok.hu Kft., mint külföldi utazásszervező, a jövőben is megmarad önálló cégként. Az integrációval tovább színesedik a cégcsoport kínálata, hiszen a PihiPakk.hu oldalnak köszönhetően az élménycsomagok értékesítésével is bővül a Szallas.hu szolgáltatásköre. Szennay András, a Maiutazás.hu Csoport ügyvezetője azt is hozzátette, hogy az integráció eredményeként az általuk szervezett utazások és a PihiPakk.hu termékei sokkal szélesebb vásárlói réteget érhetnek el.

Az egyesülés nemcsak a feleknek, de a partnereknek is előnyös lehet, hiszen mostantól az alacsony kapacitású időszakokat szélesebb vevőkörnek értékesíthetik. A belföldi turisztikai piacon jelenleg élénk konszolidációs időszak zajlik, ez hozzájárul ahhoz, hogy erősödjön a verseny a külföldi szolgáltatókkal is. Ebben a folyamatban a Szallas.hu mellett aktívan részt vesz, a szintén OTP Csoport tag, a PortfoLion kockázati és magántőke alapkezelő is. Az eddig végrehajtott akvizíciók egyébként kimagaslóan teljesítenek, Lengyelországban például 130 százalékos növekedést ért el a leányvállalat 2018-ban. A befektetési alapokon keresztül az OTP Bank és az Eximbank többségi tulajdonában álló Szallas.hu 140 fős állománya most 26 fővel bővült, csoportszinten pedig 275 munkatárssal dolgoznak már 5 régiós országban.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?