Bölcső és kirakat

A német turizmus kirakataként pozicionálta magát Szász-Anhalt tartomány fővárosa, Magdeburg, amely áprilisban adott otthont Németország legjelentősebb nemzetközi beutaztató workshopjának, a Germany Travel Martnak, amelyen 45 országból 1100 szakmabeli vett részt.

Az immár 42. GTM alkalmából olyan egykori keletnémet tartomány került a reflektorfénybe, amely Németországban a nemzetközi érkezések terén a legnagyobb növekedést produkálta 2015- ben. A 260 905 külföldi vendég száma 12,4%- kal haladta meg az előző évit, lekörözve az olyan nagyágyúkat, mint Bajorország vagy Berlin. Ráadásul most két olyan év következik a „Németország bölcsőjének” nevezett Szász-Anhalt életében, amikor a figyelem középpontjába ők kerülnek. 2017-et a reformáció 500. évfordulóján a Szász-Anhaltból indult Luthernek szentelte a DZT, majd a 2018-as össznémet kulináris kínálatot követően 2019- ben a százéves Bauhaus köré épül kampányév. Walter Gropius és társai a Magdeburgtól délre eső Dessauban teljesedtek ki. 2025-ben pedig a Európa Kulturális Fővárosa címre aspirál jó eséllyel az Elba-parti város.

Addig is a német turizmus köszöni szépen, jól van, annak ellenére, hogy az örömöt beárnyékolják az aktuálpolitika kihívásai. A terrortámadások, a menekültválság és Schengennel kapcsolatos kérdések új feladatok elé állítják a turizmust – mondta a rendezvényen Petra Hedorfer, a DZT vezérigazgatója. Nyitottak vagyunk és toleránsak, továbbra is szívesen látunk minden turistát – tette hozzá.

Tavaly Németországban – néhány küldőpiacot leszámítva – mindenhonnan nőtt az érkezések és a vendégéjszakák száma. Igaz ez a néhány éve minimális csökkenést (–2,2% 2014-ben) produkáló Magyarországra is. Majd megfordult a trend, és 2015-ben jöttünk, láttunk 267 189-en és aludtunk 706 936-szor Németországban. Velünk együtt továbbra is Európa a németek legfőbb küldőpiaca; a nemzetközi vendégéjszakák 73,4 százaléka származik innen. Bár a DZT világfelosztásában Északkelet- Európához sorolt Oroszország mintegy 29 százalékos visszaesése nagy érvágás, számos küldőpiac javított látványosan az eredményén, így Spanyolország, Svájc és Nagy-Britannia. Horvátország zavarba ejtő 46,5 százalékos vendégéjszaka-növekedést ért el; 196 ezer horvát turistából lett 287 ezer. A tengerentúlra tekintve Kína és Hongkong együttesét látjuk igencsak megerősödni: 2,5 millió vendégéjszakájuk 2014-hez képest 24,8% javulást jelent. Ez bőven kompenzálja Brazília ötszázalékos visszaesését. Összességében a tengerentúli országok két számjegyű, átlagon felüli növekedése 19,7 millió vendégéjszakát hozott. Sokak számára nem újdonság, hogy Németország az európaiak legkedvesebb célországai között továbbra is őrzi három éve megszerzett második helyezését Franciaország előtt. A UNWTO felmérése szerint világviszonylatban az ötödik legnépszerűbb desztináció. Ebben a rangsorban azonban már a franciák állnak az első helyen, a második Németország mögött Spanyol-, Olasz- és Törökország következik.

Németországba az utazók 56% érkezik szabadidős céllal, míg az üzleti turizmus 23 százalékot hasít ki a motivációs tortából. Ez tavalyhoz képes minimálisan, de romlott. Aki utazik, pénzt költ; 278,3 milliárdos bevételt könyvelt el a német turizmus a kül- és belföldi forgalomból. Ebből 115,3 milliárd származik a külföldiek erszényéből. Első helyen az Egyesült Államok áll, de ennél meglepőbb, hogy a hetedik helyezett oroszokat lekörözve Lengyelország lett a negyedik legnagyobb költő; 2,9 milliárdot hagytak a szomszédoknál. Hogy a sikert minek köszönhetik a németek? Egyebek mellett az olyan irigylésre méltón összeállított és céltudatos marketingkampánynak tökéletesen beillő műsornak, amellyel Magdeburg városa a hivatalos megnyitón bemutatta magát. „A termék el van adva” – jegyezte meg az egyik lenyűgözött magyar utazásszervező.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?