Csúcsévre számít a Green Travel

Új műfajt teremtett január elején a Green Travel, amikor workshow-t rendezett, vagyis a workshop és a roadshow ötvözetét valósította meg Visegrádon.  

Az utazásszervező a korábbi évek­ben országos roadshow keretében kereste fel viszonteladó partnereit, az idén első ízben az ország minden részéből buszokkal szállította a 300 meghívottat a Sil­vanus Hotelbe, ahol szakmai prezentációkat hallhattak, és találkozhattak a Green Travel által programozott 23 török szálloda képvise­lőivel, illetve a horvát referatúra vezetője által bemutatott garanciális szállásokkal.

Göktas Merdol ügyvezető köszöntőjében kiemelte, hogy ilyen sok külföldi partner még sohasem vett részt rendezvényükön, amelyet idén negyedik alkalommal szerveztek meg. Hozzátette, hogy Magyarországon a Green Travel nyújtja a legszélesebb választékot tö­rök szállodákból, és a workshow-n megjelent hotelekbe irányul a magyar vendégforgalom 65%-a. A megjelentek között volt mások mel­lett a Vikingen Hotels, a Titanic, a Calista, a Mardan Palace, a Papillon Hotels, a Rixos, a Riu és a Letoonia képviselője.

EREDMÉNYES SZEZON UTÁN

2014-ben 30%-kal növelte árbevételét a Green Travel, a cégcsoport árbevétele el­érte a 15 milliárd forintot. 30 ezer főt utaz­tattak ki, 2014 végén vagyoni biztosítékukat 1,060 milliárd forintra növelték. Egymilliárd forintot fizettek ki az irodáknak jutalék és egyéb juttatások (például study túrák, marke­tingtámogatás) formájában. A téli szezonban egzotikus utakat kínáltak Kubába, Thaiföldre és Dubajba, sikerrel. 2014-ben 26 ezer főt utaztattak be Törökországból.

A Green cégcsoportban a túraszervező mellett megtalálható a hat viszonteladó irodát működtető, önálló profitcentrumként működő Green Holidays, egy online fejlesztésekkel, autó-bérbeadással és ingatlanfejlesztéssel foglalkozó leányvállalat. Jótékonykodik is a cég, Az én otthonom alapítványon keresztül több mint ezer magyar családnak nyújtottak tavaly segítséget.

PARTNERPONTOK

A tavalyi év egyik legjelentősebb változása a társaságnál a Green Travel Partnerpont-hálózat kiépítése volt. Ennek tapasztalatairól Göktas Merdol elmondta, hogy tavaly a Gru­ber Travel irodáiban volt a próbaüzem, és annak kedvező tapasztalatai alapján kezdtek neki a hálózat országossá bővítésének. Ma már 132 iroda működik országszerte partner­pontként, és terveik szerint maximum 150- 155-re növelik ezek számát. Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy ezek nem saját irodák, hanem a márkaépítés fontos lépései.

Hogy miért érdemes Green Travel-pontnak lenni? Számos okot hallhattunk, így szóba került a soron kívüli visszaigazolás, a kiemelt részvétel a központi reklámkam­pányban, egyedi akciók és a kirakatokban elhelyezhető online Green Tv, több hely a ta­nulmányutakon, továbbá a közvetlen mar­ketingtámogatás. Nincs csatlakozási és havidíj, ellenben kiemelt helyen szerepelnek a Green Travel weboldalán ezek az irodák. A hálózat kiépítése után indul egy márkaépítő kampány a televízióban és a rádiókban, de a foglalások az irodákban fognak lecsapódni, a Green Travel honlapján ugyanis továbbra sem foglalhatnak az utasok, és ezt a jövőben sem tervezik.

2015-ÖS TERVEK

A tavalyi biztató forgalombővülés után várhatóan idén sem változik a helyzet, és elképzelhető, hogy olyan erős lesz, mint a 2006-os csúcsév – közölte az ügyvezető. Az idei tervek közül Göktas Merdol kiemelte, hogy újdonságként Sármellékről indítanak charterjáratot a török Riviérára, és Izmirbe is lesz járatuk Budapestről. 11 desztináció, heti 22 járattal – így foglalható össze röviden a nyári kínálat. A Freebird Airlinesszal való jó kapcsolat és a török beutaztatás miatt a főszezonban igény esetén további járatok időszakos bérlésére is lehetőség nyílik.

A tulajdonos azt is elmondta, jövőre el­képzelhető, hogy Pécsről is indítanak chartert a török tengerpartra. Tavaly kezdte progra­mozni az iroda Horvátországot, idén buszos és egyéni utazással kínálják a desztinációt.

Újdonság, hogy megduplázták a garanci­ális helyek mennyiségét, és az összes ajánlat valós időben foglalható. Görögországban Korfut, Krétát, Zakintoszt, Rodoszt és Kost is ajánlják az idén nyáron Budapestről, míg Debrecenből Korfu és Kréta lesz elérhető.

 Máltára heti két indulással juthatnak el utasaik, akik így négy–öt, illetve kilenc–tizen­egy éjszakás üdülést is foglalhatnak. Göktas Merdol felhívta a figyelmet a first minute árak­ra is, amelyek révén akár 30-40%-os ked­vezmény is elérhető. Leszerződtek az MSC Cruises hajóstársasággal, és egy online fej­lesztésnek köszönhetően valós időben, online foglalható lesz a teljes árualapjuk. A fejlesztés azt is lehetővé teszi, hogy XML-ben a naponta frissülő teljes árualapot kompletten átadják a viszonteladó irodáknak, akiknek így nem kell töltögetniük a változó adatokat.

Február 14-én immár hagyományos év­nyitó partijukon, a Hiltonban egy Fiat 500-ast sorsolnak ki az értékesítő irodák között.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.