Egy hónapon belül még soha, ennyien

2018. júliusában is markánsan fejlődött a Debrecen Airport utasforgalma. Az előző év azonos időszakával összehasonlítva idén júliusban 22 %-kal többen, mintegy 45 050-en keresték fel - tudtuk meg kedden a Debrecen Airporttól.

Egy hónapon belül soha sem fordultak még meg ennyien a Debrecen Airporton. Júliusban közel kétszer többen utaztak a repülőtérről, mint Hajdúszoboszló lakossága ill. idén július végéig többen repültek a Debrecen Airportról, mint Debrecen teljes lakossága - érzekeltették a nagyságrendet.

Tamás László, a Debrecen Airport járatfejlesztési igazgatója a 2018-as júliusi és az első héthavi eredményekről szólva elmondta, hogy a “Debrecen Airport utasforgalma 2018. júliusában és az év első hét hónapjában is stabilan fejlődött. A Wizz Air a debreceni bázison állomásozó gépével már a nyári menetrend kezdete óta több frekvenciával közlekedik és a gép kapacitása a nyári szünet kezdete óta a maximumon üzemel. Londonba már heti 10, Eindhovenbe pedig heti 3 járattal ill. a többi úti célokra heti 2 frekvenciával. A Lufthansa hetente ötször repül március vége óta Debrecenből Münchenbe. Így idén már 8 európai és izraeli metropoliszba, London, Párizs, München, Milánó, Moszkva, Eindhoven, Malmö mellett Tel Avivba is van közvetlen menetrend szerinti járata Debrecennek és a kelet-magyarországi régiónak.”

A Wizz Air az év végétől már 2 bázis gépet fog üzemeltetni a Debrecen Airportról és további 8 új úti céllal bővíti a debreceni kínálatot már 2018. decembertől. Barcelona, Dortmund, Doncaster, Bázel, Milánó-Malpensa és 2019. márciustól, három meseszép mediterrán sziget: Málta, Ciprus és Palma de Mallorca is elérhetővé válik.

Az utóbbi hetek forint gyengülése tovább élénkítette a menetrendszerinti járatok beutazó forgalmát, valamint a gyenge török líra miatt rendkívül megnőtt a kereslet Törökországba egész Európából. A többi charter desztinációk is az elvárások felett teljesítenek így a szabad helyeket már csak elvétve lehet találni inkább azokat is csak a szeptemberi járatokon. A Török Riviérára, Barcelonába, Zakynthosra, Hurghadaba és Burgaszba töretlen az érdeklődés és idén ismét túlkeresletről számolhatunk be, amelyet jövőre kapacitásbővítés kompenzálhat.

A Debrecen Airport szerint Kassán stagnáló, Nagyváradon csökkenő tendenciát mutat az elérhető desztinációk száma és az ülőhelykapacitás is. Mindeközben a debreceni járatsűrítéseknek, a májusi bejelentésnek köszönhetően 2018-ban és 2019-ben további jelentős növekedésre számítunk a Debrecen Airporton a külföldi turisták és üzleti utasok által eltöltött vendégéjszakák számát illetően ill. a régió szállodáinak kihasználtsága is folyamatosan fog javulni. A vendéglátóhelyek, szabadidős és rekreációs szolgáltatók ill. a személyszállító cégek forgalma és az ÁFA és IFA bevételek is jelentősen fognak növekedni a régiónkban. A szomszédos országok közeli régióiból és Hajdú-Bihar megyéből is egyre többen választják a Debrecen Airportot, ami reptér illetékesei szerint a régió vezető repülőterévé fog válni 2019-től.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?