A Föld napján a Flix kiadta második önkéntes ESG-jelentését, amelyben meghatározta a kibocsátáscsökkentésre vonatkozó rövidtávú céljait, illetve kiemeli a kollektív utazás környezeti előnyeit.
A 2023-ban több mint 81 millió utast számláló vállalat a fenntartható és mindenki számára megfizethető utazást holisztikus, üzleti tevékenységének alapjául szolgáló ESG-stratégiával tervezi előmozdítani. Miután a Science Based Target kezdeményezés (SBTi) jóváhagyta a rövid távú kibocsátáscsökkentési céljait, és az elmúlt évben jelentős előrelépést ért el, a cég bizakodva tekint a jövőbe.
Tizenegy éves tapasztalatunkkal, az ágazatot stabil jövőképpel átalakító globális utazási technológiai vállalatként, célunk, hogy a fenntartható jövő felé vezető hajtóerő legyünk
– nyilatkozta André Schwämmlein vezérigazgató - társalapító.
Ezek a kollektív utazásból származó kibocsátási előnyök
A kollektív közlekedés kulcsfontosságú eszköz a fenntartható utazás előmozdításában. Ennek az előnynek a számszerűsítése érdekében az utaztató cég összehasonlította több közlekedési mód kibocsátását, és kiszámította az elmúlt év során az egy utaskilométerre jutó CO2-kibocsátás megtakarítását. Az elemzés szerint csupán 2023-ban több mint 1 millió tonna CO2 kibocsátásátsikerült elkerülni annak köszönhetően, hogy az utazók buszos szolgáltatásta más közlekedési módok, például az autó vagy a repülőgép helyett.
Bár az utasok utazási szokásainak folyamatos változása és a kollektív közlekedés felé nyitás kulcsfontosságú szerepet játszik, a szolgáltatóknak is kötelességük támogatni ezt a átmenetet azzal, hogy könnyebbé teszik az emberek számára az utazást, különösen a rosszabb összeköttetésekkel rendelkező régiókban. Ezt felismerve a buszos utaztató 2023-ban rendeszeres járatokat indított négy kontinensen több mint 5600 célállomás között, amelyek egyharmada 20 000 főnél kevesebb lakosságú.
Fenntarthatóság: megjelent a buszos utaztató második önkéntes ESG-jelentése
A Föld napján közzétették második önkéntes ESG jelentésüket, áttekintést nyújtva azokról az intézkedésekről, amelyeket 2023-ban hoztak a fenntartható növekedés biztosítása érdekében mindennapi üzleti tevékenységükhöz kapcsolódóan.
Ebben a keretben jellemzően említett területek – a környezetvédelem, az emberek és a vállalatirányítás – mellett az utazás jelenti stratégiájának egy másik alapvető pillérét, amely partnerei flottaátalakítására összpontosít új energiaforrások és technológiák révén. Valamint figyelmet fordít az intelligens, technológiai alapú hálózattervezésre is, hogy ezzel optimális összeköttetéseket hozzon létre hálózatán belül.
Az utaztató cég környezetvédelmi teljesítményének másik fontos mutatója – a több mint 1 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülése mellett, ami annak köszönhető, hogy az utasok a buszos közlekedést választják más közlekedési módok helyett – az a tény, hogy Európában szinte az összes járatuk (98%) a legújabb EURO VI-os hatékonysági szabványnak megfelelő felszereltséggel rendelkezik.