hirdetés
hirdetés

Etele Csabáné, Marika

Azt kevesen tudják róla, hogy 103 éves édesapjával, 25 éves lányával és férjével közösen igazi, békebeli háromgenerációs családot alkotnak, és a legnagyobb harmóniában élnek együtt. Ha azonban ma valaki a magyar kiskereskedelem, vendéglátás, szállodaipar és közétkeztetés legnagyobb seregszemléjét emlegeti, azonnal rávágja, hogy ez nem más, mint az őszi HOVENTA, amelynek lelke, motorja az a törékeny asszony, akit Etele Csabánénak hívnak, de mindenki inkább Marikának szólítja.

hirdetés

2ht Lassan a végéhez közeledik a szervezői munka, most nyilván minden a feje tetején áll.

– Szó sincs erről, szépen haladunk. Sosem reszketek azért, hogy időben kész legyen minden, mert tudom, ez úgyis sikerül, inkább az érdekel, szépek, mutatósak legyenek a pavilonok, jól jelenik-e meg az adott termék, és vajon tetszenek-e a kínált programok a szakmai látogatóknak? A kiállítás öt napja valóban elég sűrű, hallatlanul intenzív időszak minden évben, sok emberrel találkozom, intézem a munkatársaimmal együtt ügyes-bajos dolgaikat, de azért a többéves gyakorlat, tapasztalat és az a tudat, hogy mindenre lehet megoldást találni – sokat segít.

2ht Ha ön nem a szervezői, hanem a kiállítói oldalhoz tartozna, a sokéves tapasztalat alapján mire figyelne? Mit tanácsol a szakmai bemutatót tartóknak? 

A legfontosabb, hogy a stand a legteljesebb mértékben és a legtisztább formában tükrözze azt a témát, amit a kiállító a látogató felé közvetíteni akar. Legyen gondolat, elképzelés a stand megjelenésében, és mindenkor a termék álljon a középpontban. Nem lehet elvinni a szépséget, a megjelenítést az érthetőség kárára, ne a látogató feladata legyen kitalálni, hogy a tervező mit is akar. Nem feltétlenül a legdrágább megoldás mindig a legjobb, néha egy kreatív gondolat sokkal többet ér. Az élő bemutatók (egy kávégépnél például kávéfőzés a standnál) szintén segíti a sikert. Még egy lényeges dolog, amelyet érdemes szem előtt tartani: egy hostess kizárólag segítség lehet, nem pedig a megoldás a standnál. Hiszen sosem ismerheti úgy az adott terméket, mint maga a kiállító. Maximum az lehet a feladata, hogy ismertetőt osztogat, vagy odavezeti az érdeklődőt a szakemberhez, nem pedig „vele kell eladni” az árut, mert az sosem sikerül.

2ht Miben változik az elmúlt évekhez képest a kiállítás? 

Ahogy a HOVENTA neve is jelzi – szállodásoknak is szól az ötnapos bemutató. Idén azonban jóval intenzívebben, mint korábban, amikor inkább a vendéglátó profil dominált. Speciális igényeket céloz meg sok kiállító, hangsúlyt kap a szállodai bútorzat, széles a különféle szállodai bekészítések skálája, a textíliáké, formaruháké, számítástechnikai rendszereké, beléptetőrendszereké. A hotelszobákban a higiénia szintén fontos szerephez jut idén. Textil és bútor úgy tíz éve még egyáltalán nem szerepelt, most óriási területen csak ilyen témakör látható. A higiéniai bemutatók, a sokféle textília mind a minőség és igényesség felé mutat, vagyis hozzánk is egyre jobban „betör” az a trend, hogy a vendég meggyőzéséhez, megtartásához nem elég egy kényelmesen felszerelt szoba, hanem az otthonosság érzetének, a színek harmóniájának szintén fontos szerepet kell szánni.

2ht A kiállítás idején általában hogy oszlanak meg a látogatók? 

Ahogy szerintem másutt is: az eleje és a vége gyengébb, a középső három nap pedig nagyon erős. Tavaly 15 ezren jöttek el hozzánk, remélem idén sem érkeznek kevesebben. Azt viszont tudomásul kell venni, ha a vasárnap is belecsúszik a kiállításba, akkor jóval kevesebb a látogató, hiszen ez nem egy nagyközönségi rendezvény. Tavaly vasárnaptól csütörtökig tartott a HOVENTA, és feketén-fehéren kiderült: a hétvége a szakmabelinek a magánéletre kell. Mivel ez szakmai rendezvény, tehát elsősorban a hétköznapokat kell, hogy érintse.

2ht Munka után jöhet a jól megérdemelt pihenés?

– Nem, mert a kőbányai rendezvénysorozat után jön a következő: a tavaszi regionális bemutatóknak már nagyban tart a szervezése, azonkívül az őszi kiállítás elszámolási időszaka is eltart még egy jó darabig. Egyedül a karácsonyi ünnepek környéke az, amikor két hétig „lehúzzuk a rolót”, hiszen úgyis megáll olyankor mindenütt az élet. Legfőbb partnereinknél, a szállodákban, vendéglátóhelyeken persze nem, ez az ő egyik legfőbb időszakuk, nekünk, többieknek azonban marad a pihenés.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai