Frissítette a Boeing a 737 MAX szoftverét

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása - írja az AIRportal.hu

A Reuters hírügynökség jelentése szerint a frissítés után az átesésvédelmi rendszert több biztonsági mechanizmussal látták el: mindkét állásszögjelző berendezés jeleit elemzi majd, és ha köztük 5,5 foknál nagyobb eltérés van, az MCAS nem aktiválódik. Emellett probléma esetén az átesésvédelem nem adhat engedélyt a trim annál nagyobb értékre állítására, mint amit a pilóták képesek ellensúlyozni a kormányszervekkel, így kikerülhetővé válik az MCAS, teljesen kézi irányítással is lehet repülni a MAX-okat. A szoftverfrissítéssel együtt a Boeing a 737 MAX típusváltozat képzési programját is átalakítja. A pilóták jobban átlátható és egyértelműbb információkat kaphatnak az MCAS rendszerről, illetve a kontrollálatlan átesés elkerüléséről. Emellett frissítették a trimmeléssel kapcsolatos nem szabványos ellenőrzőlistát és az egyéb kézikönyveket is.

A Boeing tájékoztatása szerint a frissítést több száz órányi elemzés, tesztelés, szimuláció és két tesztrepülés után adták ki, ezek egyike a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) légialkalmassági vizsgálatait is tartalmazta. A későbbiekben a Boeing figyelmeztető funkciót is standardként beépít a repülésirányító rendszerbe, amely eddig csupán opcióként volt elérhető. A gyártó azok után adott ki frissítést, hogy a gyanú szerint két MAX-8-as, a Lion Air, illetve az Ethiopian Airlines gépének lezuhanása is összefüggésbe hozható az átesésvédelmi rendszer hibáival.

Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) által elrendelt üzemeltetési tilalmat mikor oldják fel. Korábbi hírek szerint az amerikai hatóságok engedélyét a kanadai és európai légügyi szervek nem fogják automatikusan átemelni, hanem saját légialkalmassági vizsgálatot folytatnak majd le. Eközben folytatódik az FAA-nél a Szövetségi Nyomozó Iroda bevonásával is zajló vizsgálat a MAX-ok légialkalmasságának kiadása ügyében.

Forrás: AIRportal.hu


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.