Így Szigetelt a fogyasztóvédelem

A Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége ebben az évben is átfogó fogyasztóvédelmi ellenőrzést végzett a Sziget Fesztiválon, amelynek során azt tapasztalta, hogy az elmúlt évek csökkenő tendenciája idén is tovább folytatódott, így a korábbiaknál is alacsonyabb számú, illetve kisebb súlyú fogyasztóvédelmi kifogások miatt kellett intézkednie a hatóságnak - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján.

Az NFH a fesztivál ideje alatt összesen 173 vendéglátó egységet ellenőrzött, amelyek közül csak 17 kitelepült egység tekintetében merült fel kifogás, amely 9,8%-os arányt jelent. A kifogásolt egységek közül 14 vállalkozás esetében az észlelt hiányosság a hatóság munkatársainak felhívása alapján még ott a helyszínen pótlásra került. Ezek a könnyen javítható problémák döntően az ár- illetve kiszolgálási mennyiség feltüntetésével, valamint az üzemeltető adatainak hiányával voltak kapcsolatosak.

A csomagolóanyag miatt kétszer

A fogyasztóvédelmi hatóság mindössze két esetben indított szabálysértési eljárást amiatt, hogy a tömegre értékesített termékek (élelmiszerek) eladásakor, a csomagolóanyag súlyát nem tárázták ki a mérlegen, hanem azt a termék súlyába belemérték, illetve kettős árfeltüntetést alkalmaztak és a fizetés során a magasabb árat számították fel.

A taxiszolgáltatások

ellenőrzése keretében, a rendezvény zárása után az NFH idegen nyelven beszélő munkatársai több, próbautazással egybekötött ellenőrzést is lefolytattak. E területen egy alkalommal merült fel kifogás.

Mutatványosok

Ellenőrzésre került továbbá; 9 olyan vállalkozás, amelyek mutatványos berendezést üzemeltettek a fesztivál területén. A vizsgált 15 mutatványos berendezés közül 2 esetben kellett a fogyasztóvédelmi hatóságnak intézkednie.

"A fentiek alapján megállapítható, hogy a fővárosi felügyelőségnek a Sziget Fesztiválon való több éves folyamatos jelenléte, átfogó ellenőrzései, valamint nem utolsó sorban a kitelepülő vállalkozások részére tartott előzetes tájékoztató előadásai a rendezvényen elkövetett fogyasztóvédelmi jogsértések látványos visszaszorulását eredményezte, hozzájárulva a fesztivállátogatók minél zavartalanabb szórakozásához is" - foglalja össze a közlemény.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?