Kupon? Mire jó, ki űz el kit?

A kérdésre ugyan minden, az üggyel kapcsolatos töprengést lezáró válasz nem született a Turisztikai Menedzserek Szövetsége szállodai tagozatának keddi, budapesti rendezvényén, az azonban kiderült, a kuponos értékesítéssel - ha már egyszer leszerződtek - meg kell tanulni a szállodáknak együtt élni.

Hogy a vendégek, hogy élnek együtt egymással, az szintén alapvető kérdés, mivel Kühtrieber Ádám, a a Continental Zara Hotel revenue managere. szerint a kuponos vendégek jelentős számú megjelenésével akár romolhat a ház megítélése, csökkenhet a bevétel, ami a kiszolgálás rosszabb minőségét eredményezi. „Nagyon veszélyes, amikor nem a megfelelő vendégek vannak a nem megfelelő helyen” - fejezte ki aggodalmát Kühtreiber.

Persze ezeknek elejét

is lehet venni, ha a szálloda odafigyel arra, hogy ne az amúgy is jó foglaltsággal üzemelő időszakait értékesíti. Az ár csökkentése helyett inkább a szolgáltatás bővítése kívánatos. Persze a kuponos viszonteladókkal alaposan meg kell küzdeni minden garasért; szélsőséges esetben 100 euróból 24 marad a szállodánál. Érdemes hát a kuponnal élénkíteni kívánt holt időszakra vonatkozó publikus árakat megemelni; abból mehet az 50% kedvezmény a kuponosoknak - ismertette Kühtreiber Ádám.

Mindez a „csak itt, csak most, csak önnek” típusú, rövid időtartamú flash sales módszerek taglalása kapcsán merült fel, melyeknek léteznek árnyalatai. A meghívásos alapú, a vendég által megajánlott ár, a versenyeztetés valamint a közösségi oldalakon történő értékesítésekkel kapcsolatban egyformán felmerül a kérdés: új keresletet teremt, vagy csupán a meglévőt vezeti át más értékesítési csatornákba?

Az értékesítési csatornákat az online világban különösen jól kell vigyázni, mert egyesek, akár konkurens szállodák hajalmosak a domén elcsenésére. Ez kifejezetten kellemetlenül érintheti a házat, ha reménybeli vendége a Google-n keres rá. Főképp, ha a beütött kulcsszavak alapján az AdWords hirdetős boxban nem ő jön fel. Persze itt az elsőség néha eurócenteken múlik; a Google pedig domént nem, csupán szóösszetételt ellenőriz - magyarázta Kühtreiber. El kell gondolkodni, hogy uraljuk-e a saját nevünkre indított kereséseket vagy sem? - tette hozzá.

A küzdelem itt még nem

áll meg. Vakarhatják fejüket a szállodaipar szereplői, mit kezdjenek az olyan oldalakkal, mint a Tingo vagy a Cancelon. Előbbi figyeli a vendég által befoglalt szállás időpontját illetve a szálloda szobafoglaltságát. Ha az adott napon csökken a szoba ára, új foglalást készít, a megmaradt különbözet pedig a vendég zsebében landol. Utóbbi a törölt foglalásokat értékesíti árverésszerűen - magyarázta az előadó. Majd kérdésére, hogy a jelenlévők közül hányan hallottak már a fentiekről, senki sem nyújtogatta látványosan a kezét. Egyelőre ilyen magyar oldalakról sem tudni - mondta Kühtreiber.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?