hirdetés
hirdetés

Kupon? Mire jó, ki űz el kit?

A kérdésre ugyan minden, az üggyel kapcsolatos töprengést lezáró válasz nem született a Turisztikai Menedzserek Szövetsége szállodai tagozatának keddi, budapesti rendezvényén, az azonban kiderült, a kuponos értékesítéssel - ha már egyszer leszerződtek - meg kell tanulni a szállodáknak együtt élni.

hirdetés

Hogy a vendégek, hogy élnek együtt egymással, az szintén alapvető kérdés, mivel Kühtrieber Ádám, a a Continental Zara Hotel revenue managere. szerint a kuponos vendégek jelentős számú megjelenésével akár romolhat a ház megítélése, csökkenhet a bevétel, ami a kiszolgálás rosszabb minőségét eredményezi. „Nagyon veszélyes, amikor nem a megfelelő vendégek vannak a nem megfelelő helyen” - fejezte ki aggodalmát Kühtreiber.

Persze ezeknek elejét

is lehet venni, ha a szálloda odafigyel arra, hogy ne az amúgy is jó foglaltsággal üzemelő időszakait értékesíti. Az ár csökkentése helyett inkább a szolgáltatás bővítése kívánatos. Persze a kuponos viszonteladókkal alaposan meg kell küzdeni minden garasért; szélsőséges esetben 100 euróból 24 marad a szállodánál. Érdemes hát a kuponnal élénkíteni kívánt holt időszakra vonatkozó publikus árakat megemelni; abból mehet az 50% kedvezmény a kuponosoknak - ismertette Kühtreiber Ádám.

Mindez a „csak itt, csak most, csak önnek” típusú, rövid időtartamú flash sales módszerek taglalása kapcsán merült fel, melyeknek léteznek árnyalatai. A meghívásos alapú, a vendég által megajánlott ár, a versenyeztetés valamint a közösségi oldalakon történő értékesítésekkel kapcsolatban egyformán felmerül a kérdés: új keresletet teremt, vagy csupán a meglévőt vezeti át más értékesítési csatornákba?

Az értékesítési csatornákat az online világban különösen jól kell vigyázni, mert egyesek, akár konkurens szállodák hajalmosak a domén elcsenésére. Ez kifejezetten kellemetlenül érintheti a házat, ha reménybeli vendége a Google-n keres rá. Főképp, ha a beütött kulcsszavak alapján az AdWords hirdetős boxban nem ő jön fel. Persze itt az elsőség néha eurócenteken múlik; a Google pedig domént nem, csupán szóösszetételt ellenőriz - magyarázta Kühtreiber. El kell gondolkodni, hogy uraljuk-e a saját nevünkre indított kereséseket vagy sem? - tette hozzá.

A küzdelem itt még nem

áll meg. Vakarhatják fejüket a szállodaipar szereplői, mit kezdjenek az olyan oldalakkal, mint a Tingo vagy a Cancelon. Előbbi figyeli a vendég által befoglalt szállás időpontját illetve a szálloda szobafoglaltságát. Ha az adott napon csökken a szoba ára, új foglalást készít, a megmaradt különbözet pedig a vendég zsebében landol. Utóbbi a törölt foglalásokat értékesíti árverésszerűen - magyarázta az előadó. Majd kérdésére, hogy a jelenlévők közül hányan hallottak már a fentiekről, senki sem nyújtogatta látványosan a kezét. Egyelőre ilyen magyar oldalakról sem tudni - mondta Kühtreiber.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai