Legfrissebb gasztro- és bortrendek, burek, sör, pálinka

Elegáns gasztronómiai tophelyszínen, a Belváros szívében horvát népzene, burek és Karlovacko sör kíséretében találkozunk szakmai vendégeinkkel. 

Ezúttal ugyanis a GastroArt Elektrolux Élménykonyhában Pongácz Péter tulajdonos köszöntője után a sikeres horvát turisztikai marketingstratégiát ismerteti Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének vezetője. 1985 volt hazájában a csúcs (20 millió vendégéjszakával), de a tavalyi számok sem adtak okot panaszra: akkor 13 millió vendégéjszakát regisztráltak horvát szomszédjaink.

Csirke a divat

Jön a food truck világ, a kisebb, családias helyek térhódítása az etetőmonstrumok helyett, és idén ismét a csirkéé lesz a főszerep – halljuk Segal Viktortól, a hazai gasztronómiai élet meghatározó alakjától a fő trendeket. Korunk leghíresebb séfjei nem fine dining helyeket, hanem hamburgeresbisztrókat nyitnak szerte a világban. Cronatról, bagelről, macaronról, gluténmentes, sokmagvas cukrászati termékekről hallunk – bár az még a jövő zenéje, hogy ezek az új gasztronómiai kedvencek mennyire hódítanak majd tért nálunk.

Libamáj, levendulás mézzel

Barka Áron, az ARAZ étterem főszakácsa a gyakorlatban mutatja be, amiről Segal is mesél: ez a sous vide technológia, amelyhez a szokásos konyhai felszerelés nem elég, hiszen speciális sous vide kád, illetve megfelelő mennyiségű nitrogén nélkül (no meg mesterségbeli tudás híján) kivitelezhetetlen az a fogás, amelyet aztán mindenki meg is kóstol. Alacsony hőfokon, nagy nyomás alatt, vákuumtechnológiával, cseppfolyós nitrogén segítségével készül a libamájnitro levendulás mézzel. Konyakkal, fűszerekkel ízesíti a szakember, majd habszifonba teszi a kész krémet.

Gasztrotúra tophelyekre

Pezsgőkészítés, sajtüzem-látogatás, utazás a tortellini hazájába, szalámikészítés, a helyi piacon regionális ételek kóstolása és két Michelin-csillagos vacsora a csillagos olasz ég alatt – az olasz nagykonyhai csúcsminőségű berendezéseket is forgalmazó Coninvest Kft. idén nyáron (a Magyar Vendéglátók Ipartestületével karöltve) a napfényes Itáliába készül, meginvitálva az útra a szakma képviselőit. E túra részleteiről számol be Kertész Mirjam, a cég ügyvezető igazgatója.

A magyar bor itthon hódít

Ne lazacot, királyrákot, hanem a magyar konyha remekeit kínáljuk a külföldről érkezőknek! – ajánlja a szakértő, Gál Helga bor- és gasztronómiai tanácsadó, a Külügyminisztérium képviselője. A világ bortrendjeivel kapcsolatban elmondja, az olaszok a saját boraikat, a franciák a kis régiók addig ismeretlen fajtáit, a chileiek mostanában a rozét és a habzóborokat kedvelik. A japánok és a kínaiak pedig maradnak a megszokott vörösboroknál, mert a vörös a barátság, a boldogság, a szerelem színe – és náluk ez sem mindegy.

A magyar helyzettel kapcsolatban elhangzik, már nem annyira egyeduralkodó a vörösbor, mint korábban, minél speciálisabb egy bor – annál értékesebb. És ideje végre tudomásul vennünk: külföldön még mindig az „olcsó kategóriájú” italok közé tartozik a kínálatunk.

Szép, új textilvilág

Az egyik hazai piacvezető, szegedi illetőségű, ágyneműket készítő és forgalmazó cég, a Naturtex Kft. kereskedelmi vezetőjétől, Papp Zoltántól megtudjuk, a világban a minőség, a szépség és a praktikum mellett új vonal hódít: a tűzállóság. Fontos még, hogy egy szállodai szobában összhang legyen az ágy- és a fürdőtextília színvilága, minősége között. Nemcsak az ágyneműre, hanem a beágyazás minőségi textíliázására, színvilágára, a huzatok összbenyomására is figyelni kell – hiszen érkezéskor ezt látja meg először a vendég.
Bakody Katalin, a JAB csoport ügyvezetője először röviden bemutatja a nemrégiben Győrből a pesti Belvárosba költöző, német anyavállalattal rendelkező cégét, amely 2008 óta van jelen a hazai piacon. A JAB választékskálája széles, hiszen 13 márka – textil, szőnyeg, bútor – tartozik a kínálatába. Nemzetközi bemutatótermeik, sőt saját spahoteljük is van. Lakástextilfronton a világ vezető cégei közé tartoznak 2200 termékükkel, 20 ezer színt felvonultató színskálájukkal. Jó néhány elegáns helyen rendelkeznek referenciamunkákkal, hiszen Svájctól Dubajon át a világ topszállodáiban, éttermeiben találhatók JAB-termékek. Fényáteresztő, félorganza, természetes alapú, valamint poliészter anyagokat, sötétítő függönyanyagokat, gyapjú bútorszöveteket, elegáns selyem- és bársonyanyagokat láthatunk az ügyvezető mintakollekciójában, amelyet sokan megcsodálnak.

Klubunk támogatói
A kávés percekről ez alkalommal is a hazai szállodák és éttermek professzionális beszállítója, a Progast gondoskodik, tüzes pálinkákat az érpataki Zsindelyes Kereskedőház hozott. A horvát témához kapcsolódóan a hazánkban is több üzlettel jelen lévő horvát pékséglánc, a Mlinar szállított többféle finom bureket, a hozzá jól csúszó Karlovacka sört pedig a Sörmester cég biztosította. Most először csatlakozott hozzánk egy hazai, induló vállalkozás, amely a Vasuta fröccsöt, egy ízig vérig magyar terméket jelentet meg tavasztól a piacon. A finom desszertekről ezúttal a Keserédes kézműves csokoládémanufaktúra gondoskodott. 

Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.