Egy kivételével lehúzhatják a rolót a budapesti városnéző buszos cégek?

A jelenlegi hat helyett egyetlen cég kezébe adja a főváros a turisták körében népszerű városnéző buszok üzemeltetésének jogát, döntött szerdán a fővárosi közgyűlés egy zárt ülésen tárgyalt, helyben kiosztott előterjesztés alapján.

A javaslat szerint 2017. január 1-től már csak az úgynevezett koncessziós eljárásban kiválasztott cég vagy konzorcium végezheti ezt a tevékenységet, a koncessziós jog pedig húsz évre szólna - olvasható a 24.hu-n

Jelenleg hat cég üzemeltet nagyjából 55 városnéző buszt. Ebből négy működik hop-on hop-off rendszerben. A négy cég árbevétele összesen 1,5 milliárd forint, amiből a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) a megállók használatáért évente 56 millió forintot fizetnek, a fővárosnak és a kerületeknek pedig nagyjából 8-10 millió forintot a közterület használatáért.

A koncessziót közlekedésszakmai és gazdálkodási szempontok alapján egy jogosult részére célszerű kiírni – áll az előterjesztésben. A kizárólag zártkörű részvénytársasági formában működő jelentkezőknek vállalniuk kell, hogy tavasztól őszig legalább 25, az előírt környezetvédelmi szintet teljesítő buszt üzemeltetnek. A koncessziós díj két részből állna, egy fix összegből, illetve a minimális 25 busz felett járművenként is fizetni kellene.

Az általunk megkérdezett cégek képviselői nem kívántak nyilatkozni, de igencsak meglepődtek a döntésen.

A koncesszió lehetőségéről egyébként már 2013-ban is szó esett. Akkor azonban a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) megkeresésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) olyan állásfoglalást adott ki, hogy a városnéző buszosokat nem lehet koncesszió alá vonni. Erről ide kattintva olvashat bővebben.

Idén februárban ismét szóba került a hop-on hop-off buszoztatás központosítása. Amikor először felmerült, hogy átszervezik a turizmus állami irányítását, a kormányelőterjesztésben többek között az állt, hogy életre hívnák a Budapesti Turizmusfejlesztési Szervezetet, amelynek saját bevételei is lennének, méghozzá a Budapest Kártya értékesítéséből, illetve „saját Hop on Hop off” városnéző busz üzemeltetéséből.

Nemrég számoltunk be arról a Turizmus Online-on, hogy Budapest egyik legjelentősebb turistabusz-üzemeltetője, a Worldwide City Sightseeing első születésnapját ünnepelte hazánkban, és jó néhány fejlesztést is bejelentettek - például új buszok beszerzését és egy élő buszkövető rendszer bevezetését is.

Kis kék cégből nagy piros
2012 májusában indult a „kék” hop on-hop off cég Budapesten a legkisebb szereplőként. 2014 márciusára két vállalat, a zöld (Program Centrum Kft.) és a kék (Mr. Nilsz Kft.) felismerte az együttműködés szükségességét, és értékesítési megállapodást kötött a hatékonyabb működés reményében, a mindennapi irányítást a dinamikusabb kis cég menedzsmentjére bízták. Mindeközben folyamatosan zajlottak a tárgyalások Enrique Ybarrával a City Sightseeing brand magyarországi megjelenéséről, végül 2015 májusában a „kicsi, kék” cégből „nagy piros” lett. Az első buszok Sevillából érkeztek, teljes külső-belső felújításon estek át, és vadonatúj hangrendszert kaptak. A Worldwide City Sightseeingnek Budapesten négy irodája van: a Vörösmarty téren, a Károly körúton, a József Attila utcában és a Március 15-e téren.


Forrás: 24.hu


Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.
Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat

Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat 

Egynapos túrához is ideális a menetrendje.
Sztrájkkészültség az osztrák légitársaságnál

Sztrájkkészültség az osztrák légitársaságnál 

Március 28-án és 29-én 430 járat nem indul el a tervek szerint, a leállás az közel 52 000 utast érinthet. 

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.