Egy kivételével lehúzhatják a rolót a budapesti városnéző buszos cégek?

A jelenlegi hat helyett egyetlen cég kezébe adja a főváros a turisták körében népszerű városnéző buszok üzemeltetésének jogát, döntött szerdán a fővárosi közgyűlés egy zárt ülésen tárgyalt, helyben kiosztott előterjesztés alapján.

A javaslat szerint 2017. január 1-től már csak az úgynevezett koncessziós eljárásban kiválasztott cég vagy konzorcium végezheti ezt a tevékenységet, a koncessziós jog pedig húsz évre szólna - olvasható a 24.hu-n

Jelenleg hat cég üzemeltet nagyjából 55 városnéző buszt. Ebből négy működik hop-on hop-off rendszerben. A négy cég árbevétele összesen 1,5 milliárd forint, amiből a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) a megállók használatáért évente 56 millió forintot fizetnek, a fővárosnak és a kerületeknek pedig nagyjából 8-10 millió forintot a közterület használatáért.

A koncessziót közlekedésszakmai és gazdálkodási szempontok alapján egy jogosult részére célszerű kiírni – áll az előterjesztésben. A kizárólag zártkörű részvénytársasági formában működő jelentkezőknek vállalniuk kell, hogy tavasztól őszig legalább 25, az előírt környezetvédelmi szintet teljesítő buszt üzemeltetnek. A koncessziós díj két részből állna, egy fix összegből, illetve a minimális 25 busz felett járművenként is fizetni kellene.

Az általunk megkérdezett cégek képviselői nem kívántak nyilatkozni, de igencsak meglepődtek a döntésen.

A koncesszió lehetőségéről egyébként már 2013-ban is szó esett. Akkor azonban a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) megkeresésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) olyan állásfoglalást adott ki, hogy a városnéző buszosokat nem lehet koncesszió alá vonni. Erről ide kattintva olvashat bővebben.

Idén februárban ismét szóba került a hop-on hop-off buszoztatás központosítása. Amikor először felmerült, hogy átszervezik a turizmus állami irányítását, a kormányelőterjesztésben többek között az állt, hogy életre hívnák a Budapesti Turizmusfejlesztési Szervezetet, amelynek saját bevételei is lennének, méghozzá a Budapest Kártya értékesítéséből, illetve „saját Hop on Hop off” városnéző busz üzemeltetéséből.

Nemrég számoltunk be arról a Turizmus Online-on, hogy Budapest egyik legjelentősebb turistabusz-üzemeltetője, a Worldwide City Sightseeing első születésnapját ünnepelte hazánkban, és jó néhány fejlesztést is bejelentettek - például új buszok beszerzését és egy élő buszkövető rendszer bevezetését is.

Kis kék cégből nagy piros
2012 májusában indult a „kék” hop on-hop off cég Budapesten a legkisebb szereplőként. 2014 márciusára két vállalat, a zöld (Program Centrum Kft.) és a kék (Mr. Nilsz Kft.) felismerte az együttműködés szükségességét, és értékesítési megállapodást kötött a hatékonyabb működés reményében, a mindennapi irányítást a dinamikusabb kis cég menedzsmentjére bízták. Mindeközben folyamatosan zajlottak a tárgyalások Enrique Ybarrával a City Sightseeing brand magyarországi megjelenéséről, végül 2015 májusában a „kicsi, kék” cégből „nagy piros” lett. Az első buszok Sevillából érkeztek, teljes külső-belső felújításon estek át, és vadonatúj hangrendszert kaptak. A Worldwide City Sightseeingnek Budapesten négy irodája van: a Vörösmarty téren, a Károly körúton, a József Attila utcában és a Március 15-e téren.


Forrás: 24.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.