hirdetés
hirdetés

Megvannak az Étterem- és Étlapdesign verseny győztesei

Három értékelhető kategória a bírálatok során, töprengő, néha gondterhelten maguk elé néző zsűritagok, meglepően egységes álláspont a győzteseket illetően, hümmögés, néha szörnyülködés és igazi öröm, ha valami szép kerül eléjük – ez a Vendég & Hotel szaklap második alkalommal meghirdetett Étterem- és ÉtlapDesign versenyének bírálata dióhéjban, ahol éttermek, szállodák, sörözők és kávézók neveztek a győzelemért, vagy csak a megmérettetés kedvéért.

hirdetés

A zsűri (tagjai: Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője, Szőke Álmos országos kereskedelmi vezető a Red Bulltól és Vágó Ágnes a meghirdetett verseny lapgazdájának főszerkesztője, valamint a zsűri elnöke, Hervé-Lóránth Ervin belsőépítész - designer) úgy döntenek, a ponthatárok meghatározásán kívül megállapodnak a legfontosabb dologban: milyen megközelítés alapján mérlegeljenek? Úgy döntenek, hogy abból főznek, ami van, azaz nem az általános nemzetközi képet veszik alapul, hanem kizárólag egymáshoz viszonyítják a beérkezett étlapokat, majd a benevezett enteriőröket és végül a versenybe állított weblapokat. „Azért a magyar viszonyokat is vegyük alapul!”, figyelmeztet a Red Bullos bíráló, és ebben maradnak.

Étlapok csereberéje, böngészése, lapozgatása következik, és hamar megszületik a döntés. Amelyek nem nyernek, ott a következők az érvek: fényképekkel megtűzdelt ételsoroktól kileli a jó ízlésű vendéget a hideg, a kódexes, liturgikus, túl kacifántos, agyonírt étlap sem nyerő, egy ütős, jól eltalált színvilágú borító után az elemeire széthullt, zavaros belső design szintén nem vendéghívogató, akárcsak egy fotel mélyére, bőséges olvasmányként is elképzelhető étel- és italsor. Két beküldött ét- és itallap viszont messze kimagasodik a sorból. Az egyik csodaszép, exkluzív és elegáns megjelenése miatt. Bár zárójelben azért megjegyzik a bírák: a túl nagy méretet lehet, hogy a letűnt korok ihlették, azonban ma már mondjuk, egy kávéházi asztalnál nemigen tud mit kezdeni vele senki. A másik győztesnél pedig jó lenne, ha néhány pontos betűvel nagyobbra állítanák majd a komputert, amikor újranyomják, mert ha otthon hagyja a szemüvegét az idősebb korosztályból való vendég, meglehet, hogy éhkoppon marad.

Enteriőrök, belső vendégterek bemutatkozása a következő pont. Elegáns, nagy terek és mesés panoráma. A dolgos múlt félreértelmezett beágyazása napjainkra. Csak a gyerekeket meg nem szólító trendi bár egy családi hotelben. A reneszánsz szépség adottságainak figyelmen kívül hagyása. Csúszós, oda nem illó padlózat egy túl elegánsra, ámde mégis arctalanra sikerült étteremnél. A víz, a hajózás, a lüktetés, a hullámok szerelmeseinek kizárása a tópartján. És végül túldíszített cirádahegyek és autentikusnak a legjobb indulattal sem nevezhető népieskedés az egyik étteremben. A győztesek pedig a két véglet, mind az ország szegleteit, mind a megjelenést tekintve. Egyikük maga az elegancia, az eklektika, a tradíció alázata a luxus jegyében, a másik pedig a folk jegyeinek tökéletes közvetítése – egy percig sem vitás, ők a nyertesek.

A fotózás amatőrizmusának általános elterjedésére figyelmeztet a zsűri elnök, aki szívesen ajánlana egy-két profi enteriőr fotóst a benevezett éttermesek figyelmébe. Ugyanis, fejti ki, az Iphone-nal készített egy-két gyors kattintás nem ugyanaz, mintha a szakember bevilágítva, a nap különböző szakában, a legjobb szögekből és fényekben örökíti meg az étterembelsőket. Rejtély, hogy miért pont erre sajnálják a pénzt a vendéglátósok, amikor egy-egy jól sikerült felvétel az egyik legjobb vendégcsalogató fogás lehet.

A weblapok versenyénél Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője megjegyzi, olyan a beküldött pályamunkák legtöbbje, mintha hírlevél lenne: tele információval, szöveghegyekkel, és mintha elfelejtenék a honlap készítők, hogy a kevesebb mindig több, és nem biztos, hogy mindenről mindent azonnal tudni akar a világhálón böngésző. Egyértelműen egy ötcsillagos hotel éttermének honlapja a legszebb a benevezettek közül, mert csak egy benyomást, egy hangulatot, eleganciát, szép borokat és különleges ízeket sugall kedvcsinálóként, nem pedig ráönti a weblapot böngészőre az összes információt. Ez a honlap képviseli a legjobban a külföldi trendeket, összegez Hervé, és mutat is néhány olyan szállodai nyitóoldalt a netről, amely mind példaértékű lehet.

Nem kérdéses, kinek adjuk a Red Bull fődíját, mondja a nemzetközi cégtől érkezett zsűritag. Aki már nagyon várja azt a pillanatot, amikor a Vendég & Hotel következő, Business Klub rendezvényén kihívhatja egy hazai étterem képviselőjét, és átadhatja neki a nyereményt, biztosítva ezzel a lehetőséget, hogy Európa egyik topéttermében tehessenek szakmai látogatást.

Vágó Ágnes, főszerkesztő
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai