Megvannak az Étterem- és Étlapdesign verseny győztesei

Három értékelhető kategória a bírálatok során, töprengő, néha gondterhelten maguk elé néző zsűritagok, meglepően egységes álláspont a győzteseket illetően, hümmögés, néha szörnyülködés és igazi öröm, ha valami szép kerül eléjük – ez a Vendég & Hotel szaklap második alkalommal meghirdetett Étterem- és ÉtlapDesign versenyének bírálata dióhéjban, ahol éttermek, szállodák, sörözők és kávézók neveztek a győzelemért, vagy csak a megmérettetés kedvéért.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A zsűri (tagjai: Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője, Szőke Álmos országos kereskedelmi vezető a Red Bulltól és Vágó Ágnes a meghirdetett verseny lapgazdájának főszerkesztője, valamint a zsűri elnöke, Hervé-Lóránth Ervin belsőépítész - designer) úgy döntenek, a ponthatárok meghatározásán kívül megállapodnak a legfontosabb dologban: milyen megközelítés alapján mérlegeljenek? Úgy döntenek, hogy abból főznek, ami van, azaz nem az általános nemzetközi képet veszik alapul, hanem kizárólag egymáshoz viszonyítják a beérkezett étlapokat, majd a benevezett enteriőröket és végül a versenybe állított weblapokat. „Azért a magyar viszonyokat is vegyük alapul!”, figyelmeztet a Red Bullos bíráló, és ebben maradnak.

Étlapok csereberéje, böngészése, lapozgatása következik, és hamar megszületik a döntés. Amelyek nem nyernek, ott a következők az érvek: fényképekkel megtűzdelt ételsoroktól kileli a jó ízlésű vendéget a hideg, a kódexes, liturgikus, túl kacifántos, agyonírt étlap sem nyerő, egy ütős, jól eltalált színvilágú borító után az elemeire széthullt, zavaros belső design szintén nem vendéghívogató, akárcsak egy fotel mélyére, bőséges olvasmányként is elképzelhető étel- és italsor. Két beküldött ét- és itallap viszont messze kimagasodik a sorból. Az egyik csodaszép, exkluzív és elegáns megjelenése miatt. Bár zárójelben azért megjegyzik a bírák: a túl nagy méretet lehet, hogy a letűnt korok ihlették, azonban ma már mondjuk, egy kávéházi asztalnál nemigen tud mit kezdeni vele senki. A másik győztesnél pedig jó lenne, ha néhány pontos betűvel nagyobbra állítanák majd a komputert, amikor újranyomják, mert ha otthon hagyja a szemüvegét az idősebb korosztályból való vendég, meglehet, hogy éhkoppon marad.

Enteriőrök, belső vendégterek bemutatkozása a következő pont. Elegáns, nagy terek és mesés panoráma. A dolgos múlt félreértelmezett beágyazása napjainkra. Csak a gyerekeket meg nem szólító trendi bár egy családi hotelben. A reneszánsz szépség adottságainak figyelmen kívül hagyása. Csúszós, oda nem illó padlózat egy túl elegánsra, ámde mégis arctalanra sikerült étteremnél. A víz, a hajózás, a lüktetés, a hullámok szerelmeseinek kizárása a tópartján. És végül túldíszített cirádahegyek és autentikusnak a legjobb indulattal sem nevezhető népieskedés az egyik étteremben. A győztesek pedig a két véglet, mind az ország szegleteit, mind a megjelenést tekintve. Egyikük maga az elegancia, az eklektika, a tradíció alázata a luxus jegyében, a másik pedig a folk jegyeinek tökéletes közvetítése – egy percig sem vitás, ők a nyertesek.

A fotózás amatőrizmusának általános elterjedésére figyelmeztet a zsűri elnök, aki szívesen ajánlana egy-két profi enteriőr fotóst a benevezett éttermesek figyelmébe. Ugyanis, fejti ki, az Iphone-nal készített egy-két gyors kattintás nem ugyanaz, mintha a szakember bevilágítva, a nap különböző szakában, a legjobb szögekből és fényekben örökíti meg az étterembelsőket. Rejtély, hogy miért pont erre sajnálják a pénzt a vendéglátósok, amikor egy-egy jól sikerült felvétel az egyik legjobb vendégcsalogató fogás lehet.

A weblapok versenyénél Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője megjegyzi, olyan a beküldött pályamunkák legtöbbje, mintha hírlevél lenne: tele információval, szöveghegyekkel, és mintha elfelejtenék a honlap készítők, hogy a kevesebb mindig több, és nem biztos, hogy mindenről mindent azonnal tudni akar a világhálón böngésző. Egyértelműen egy ötcsillagos hotel éttermének honlapja a legszebb a benevezettek közül, mert csak egy benyomást, egy hangulatot, eleganciát, szép borokat és különleges ízeket sugall kedvcsinálóként, nem pedig ráönti a weblapot böngészőre az összes információt. Ez a honlap képviseli a legjobban a külföldi trendeket, összegez Hervé, és mutat is néhány olyan szállodai nyitóoldalt a netről, amely mind példaértékű lehet.

Nem kérdéses, kinek adjuk a Red Bull fődíját, mondja a nemzetközi cégtől érkezett zsűritag. Aki már nagyon várja azt a pillanatot, amikor a Vendég & Hotel következő, Business Klub rendezvényén kihívhatja egy hazai étterem képviselőjét, és átadhatja neki a nyereményt, biztosítva ezzel a lehetőséget, hogy Európa egyik topéttermében tehessenek szakmai látogatást.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.