MUISZ: a Wizz Air vádaskodása alaptalan

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) megdöbbenéssel fogadta a Wizz Air minapi közleményét, azonnal reagáltak is rá.

Ezt a közleményt juttatták el szerkesztőségünkhöz ennek kapcsán:

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) megdöbbenéssel fogadta a Wizz Air közleményét, miszerint: "A Wizz Air nem tud kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, mivel ezek az irodák saját hitelesítő adataikat használják a jegyek lefoglalására, és a légitársaságtól kapott értesítéseket ritkán továbbítják az utasoknak. Mindez azt eredményezi, hogy az ügyfelek fontos információkat nem kapnak meg járataik státuszáról." 

Miért tartanának vissza az utazási irodák információt?

A Szövetség nem érti, hogy a légitársaság miért jelentetett meg valótlan tartalmú közleményt.

Elsősorban azt szükséges rögzíteni, hogy az utazási irodáknak - akárcsak a légitársaságoknak – jogszabályi kötelezettsége a teljeskörű és valós tájékoztatás, így valótlan azt állítani, hogy az utazási irodák nem adnak át információt az utazók részére. Ezenfelül, ha az utazási irodák nem adnának teljes körű tájékoztatást az utasoknak, annak bizalomvesztés és az ügyfelek elvesztése lenne a következménye, ez pedig nem érdeke egyetlen vállalkozásnak sem.

Az elmúlt évtizedekben történt számtalan vis major helyzetben az utazási irodák jelentős tapasztalatot szereztek a komplex utazási csomagok megszervezésében és szolgáltatásában, hiszen épp azok az utasok számíthattak teljes körű segítségre, akik utazási irodáknál foglalták le útjukat, ugyanis az irodák ügyfélszolgálata nem korlátozódik kizárólag a repülőjegyekhez kapcsolódó feladatokra, hanem intézik a szállások, transzferek módosítását, esetleges lemondását is.
Ráadásul az utazási irodák ügyfélszolgálata nem emelt díjas számokon érhető el. 
Emellett az utazási irodák a légitársaságokkal ellentétben rendelkeznek vagyoni biztosítékkal, ami egy esetleges fizetésképtelen helyzet esetén is biztosítja az utazók biztonságát és hazajutását.

Van szolgáltatási díj, és a bajban kellene a partnerség

Az irodák valóban felszámolnak munkájukért szolgáltatási díjat, ami figyelembe véve a 24 órás és valamennyi szolgáltatásra kiterjedő rendelkezésre állást, semmiképpen nem tekinthető aránytalannak. Ez a díj annak a szolgáltatásnak az ellenértéke, amit egy légitársaság adott esetben nem biztosít.
A MUISZ meggyőződése, hogy a teljes turisztikai ágazatot érintő jelenlegi válságban különösen fontos és ésszerű lenne az utazási irodákkal való partnerség, hiszen közös az érdek, az utasok minél színvonalasabb és biztonságosabb kiszolgálása. 

Egyeztetni kellett volna

Ennek fényében a MUISZ kifejezetten értetlenül és csalódottan áll a Wizz Air közleménye előtt, amelyet a Wizzair – a partnerség látszatának teljes hiányával – a MUISZ-al előzetesen nem közölt, egyeztetést nem kezdeményezett.
A MUISZ teljes mértékben megérti mind a Wizz Air, mind más, a turisztikai ágazatban jelen lévő vállalkozás csalódottságát és erőfeszítéseit a pandémia okozta válságban, azonban – ahogyan a múltban és a jelenben is – a jövőben is a partneri viszonyra és együttműködésre törekszik a fent említett célok elérése érdekében, hiszen egységes és összetartó turisztikai ágazatra van szükség a széthúzás és a dezinformálás helyett.

A Szövetség bízik abban, hogy csupán egy félreértés eredménye a Wizz Air közleménye és a helyzetet békés, partneri módon tudják rendezni a felek.

Magyar Utazási Irodák Szövetsége

Forrás: MUISZ


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?