Az illeték a repülőjegyek árában jelenik meg; a business osztályú utasoknak 36, míg a turistaosztályon utazóknak 9 eurós többlet terhet jelenthet az új illeték. A bevételt turisztikai marketingre költené az ország, elsősorban a fejlődő piacokon, mint Brazília, Kína, az Öböl térsége, Nyugat Afrika és Kelet Európa.
Utazási szakemberek szerint más országokhoz képest – mint az Egyesült Királyság 13 fontja – az illeték mértéke nem ésszerűtlen, de kockázatos lépés, hogy Marokkó jelenlegi küldőországaiből érkezők pénzéből kíván új piacokat szerezni.
Ted Wake, a Kirker Holidays ügyvezetője szerint az intézkedés miatt kivonulhatnak Marokkóból a diszkont légitársaságok, és kereshetnek utasaik számára alacsonyabb költségű úti célt.
Az illeték mértéke mások szerint sem elviselhetetlen, de az abból befolyt összeget, mely Marokkó turisztikai hivatalának sokat jelenthet, ésszel kell felhasználni.
Forrás: TravelMole