Újratervezés

Minden tagot érintő újítás jövőre a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) háza táján, hogy tavasztól kizárólag régiós ülések lesznek, az eddigi két közgyűlést egyetlen őszi találkozóra szűkítették, a választmány hatáskörét viszont kibővítették. Így a tagfelvétel, a költségvetés és az SZMSZ elfogadása is jóval egyszerűbb lesz.

A KEVESEBB MINDIG TÖBB

A szállodákba ma a vendégek többsége közve- títőoldalakon keresztül érkezik – e fontos témáról tartotta előadását Gyenes Ákos (BDO) online szakértő. Aki nem érti, hogy a hazai szállodák nagy része miért nem fektet még mindig elegendő hangsúlyt saját weboldalának fejlesztésére. Inkább fizetnek ki milliókat az ismert közvetítő oldalaknak (Booking. com, Szallas.hu), mintsem minimális befektetéssel informatív és felhasználóbarát oldalt hoznának létre. Gyakori hiba, hogy a szállo- dai weboldalok nem automatizáltak mobiltelefonokra, azaz nem szerkesztik át magukat, ha mobiltelefonon keresik fel az oldalt.

FELJEBB A SZOBAÁRAKKAL!

Kerekasztal – szállodaigazgatókkal. „Ahhoz, hogy kitörjünk a lefelé vezető spirálból: teljes felújításba kezdtünk, amihez soha egy fillér állami támogatást nem kaptunk” – mondta a száz százalékban magyar tulajdonban lévő ház, a Hotel Victoria igazgatója, ifj. Pálmai Zoltán. Aki kiemelte, minden fővárosi ház célja, hogy ne legyen Budapest „cheap destination”, hanem végre mindenki próbáljon olyan árakat kérni a szobákért, amennyit valóban érnek. Kormány Balázs (Accor) hozzátette, láncuknál az idei év jóval sikeresebb volt, mint a tavalyi, igaz, ehhez nagyban hozzájárult, hogy mind a három-, mind négycsillagos házaikban sokat költöttek felújítási munkálatokra. „Jobb lenne, ha három kilométerrel arrébb lenne a házunk” – ezzel kezdte mondandóját egy fővároshoz közeli ház első embere, Nádas Gábor (Thermal Hotel Visegrád). Aki elmondta, ha Komárom-Esztergom megyéhez tartoznának, több támogatáshoz jutnának. Mindezek ellenére az idei évük jobb volt, mint a tavalyi, amely idáig a mélypont volt a ház életében. „Az online közvetítők leverik az árakat” – állapította meg a visegrádi vezérigazgató, valamint kiemelte a közösségi oldalak fontosságát. Ők például ott hirdetnek akciókat, és gyakran az utolsó napokon adnak el húsz-harminc szobát. Krausz György (Danubius) pedig arra figyelmeztetett, hogy bár az idei eredményeik a 2007. évit megközelíthetik, senki ne gondolja, hogy ez jónak számít.

KÖZÖSSÉGIPLATFORM- SORREND

A délutáni program Lévai Richárd (RG Stúdió) közösségimédia-szakértő prezentációjával kezdődött a turizmus és a közösségi média kapcsolatáról. Hazánkban a Facebook a nyertes 4,6 millió felhasználóval. A Youtube 1,5 millió hazai felhasználót tud felmutatni, ennek nagy részét a fiatal korosztály adja. A Facebook riválisaként számon tartott Google Plust jelenleg 1,025 millió internetező használja, azonban azt tudni kell, hogy felhasználói többsége nem végez aktív tevékenységet. A további sorrend: Pinterest (580 ezer), Instagram (460 ezer), Twitter ( 445 ezer), és említést érdemel a közép- és felső vezetők körében népszerű Linkedln (170 ezer) is. A már említett közösségi oldalak mellett érdemes figyelmet fordí- tani a Forsquare-re, ahol tudnak „checkolni” a vendégek, a Printerestre és a véleményformáló, az egyik legmeghatározóbb közösségi platformra, a Tripadvisorra.

KI A LEGFONTOSABB KELLÉK?

A szállodai háznézésről tartott informatív prezentációt Parti János (Budapest Kempinski), aki kiemelte a vezetők felelősségét, valamint azt, nem mindegy, ki vezeti körbe a vendéget, nem megoldás a „valaki majd a salest”. A hallban illik várni a vendéget, de nem kell neki mindent megmutatni, csakis azt, ami számára érdekes. De a legfontosabb, hogy a ház legfontosabb „kelléke” – azaz maga az igazgató –, ha egy mód van rá, üdvözölje a látogatót.

TILITOLI A FŐVÁROS KIEMELT TURISZTIKAI PROGRAMJAIVAL

Plenáris üléssel folytatódott a második napi program, amelyen a házigazdák nevében Bencze Gábor (igazgató, Danubius Hotel Gellért) kiemelte, háza igencsak patinás – a szó több értelmében... Hosszú évek, évtizedek óta várnak a felújításra. Szintén a házigazdák, azaz a főváros nevében dr. Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes köszöntötte az egybegyűlteket, aki Budapest új turisztikai fejlesztéseiről számolt be. Erre reflektálva dr. Niklai Ákos (MSZÉSZ) felvetett két fontos és a fővárosi szállodások életét igencsak megkeserítő, bevételeiket ér- zékenyen érintő váratlan állami intézkedést: az egyik a Vörösmarty téri karácsonyi vásár lerövidítése, a másik pedig a Tavaszi Fesztivál váratlanul egy hónappal – márciusról áprilisra – való arrébb tolása.

LÁTSZIK AZ ALAGÚT VÉGE!

A nap egyik leginformatívabb eseményével, Kopócsy Andrea leköszönő elnök beszámolójával folytatódott a program. Idén januártól szeptemberig a szállodai mutatók alapján – végre sok év óta először – biztató számokat közölt. Országos szinten 1,3 százalékkal nőtt a szállodai férőhelyek száma, a vendégéjsza- kák száma pedig 5,4 százalékkal magasabb, mint az elmúlt, igencsak gyászos évben. Országos szobafoglaltság tekintetében 10,5 százalékos plusszal zártak szeptember végéig a háromcsillagos szállodák, és amúgy is egységesen megállapítható: az idei év nagy nyertesei a fővárosban a háromcsillagos hotelek, hiszen a fapados járatok által szállított vendégek alapvetően e házakat népesítik be. Amit még az elnök asszony fontosnak tartott kiemelni: jó lenne, ha a házak a GOP-adatokat tartanák szem előtt, azaz a jövedelmezőség számait, mert ez a valós nyereség egy ház életében, nem pedig a biztató töltöttségi számok, amelyek azonban könnyen lehet, hogy alacsony áron értékesített szobákat takarnak.

MÁS A TERV ÉS MÁS A VALÓSÁG

Országos szintű felmérés készült a hazai szállodák üzleti tervezésének gyakorlatáról, ennek eredményeiről számolt be a Hegedüs Attila, Takács Márton duó (BDO). A szállodák nagy többségénél még mindig nem vetik össze az éves tervet a valós eredményekkel, és sokan szegmensenként terveznek (73,2%), nem pedig komplex tervet készítenek. Idehaza a tulajdonosi elvárások is hangsúlyosan irányadók – amelyek azonban nem mindig a realitás talaján, hanem az elvárások szintjén állnak. A marketingbüdzsé tekintetében év közben a vizsgált házak hetven százaléka tartja magát az eredeti tervhez, és szintén a felmérés adataiból megállapítható, hogy jövőre sokan „óvatos duhajként” inkább kivárnak, mintsem új beruházásokat, fejlesztéseket irányoznának elő.


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?