Kocsis Árpád, a Budapesti Sportiroda (BSI) versenyigazgatója, először egy rövid áttekintést adott a futóverseny történetéről. Többek közt elmondta, szervezetük 1997-ben rendezte meg először a kifejezetten nőknek szóló futóversenyt. Azóta feketén-fehéren kiderült, és évente bebizonyosodott, hogy mekkora igény volt és van egy olyan eseményre, amely kifejezetten a nőket szólítja meg.
Sok ezer nő számára ez lett „a nagybetűs futóverseny”, egy igazi közösségi ünnep. Talán nem túlzás azt mondani, hogy ez a BSI legszebb eseménye, látva a rengeteg mosolygós női arcot évről évre a rajtnál és a célba érkezéskor
– mondta az egyik főszervező nevében a BSI vezetője.
Elhangzott az is, hogy az idei esemény különlegessége a 30. évfordulóra tervezett egyedi befutóérem. Ennek a medálnak a közepe kivehető és nyakláncon is viselhető, így a teljesítés emléke ékszerként megmarad.
A jubileumi versenyre idén eddig 6 ezer résztvevőt várnak az ország több mint 500 településéről, hangzott még el.
Fotó: ALDI Magyarország
Nemcsak névadó szponzorok – futnak is
Az ALDI képviseletében Stotz Erhard, a multiélelmiszerlánc marketing és kommunikációs igazgatója elmondta, hogy 2014 óta támogatják ezt az eseményt, és 2018 óta már egyben névadó szponzora az ország legnagyobb női sportrendezvényének.
Meggyőződésünk, hogy az egészség egy sokrétű érték, ezért is fordítunk kiemelt figyelmet arra, hogy magas minőségű, elérhető árú élelmiszereinkkel, valamint az aktív életmódot támogató sporteszközeinkkel és felszereléseinkkel szolgáljuk vásárlóinkat. Emellett szívügyünk a mozgást és a vitalitást ösztönző rendezvények támogatása is
– tette hozzá az ALDI marketing és kommunikációs igazgatója. Névadó szponzorként az esemény megszervezésének támogatása mellett tőlük minden egyes futó és sétáló számára ajándékcsomagot biztosítanak, amelyben saját termékeik lesznek.
Munkatársaink több mint 70 százaléka nő, ezért is csatlakozunk örömmel minden évben a BSI által professzionálisan megszervezett rendezvényhez. A nevezők 98 százaléka nő, és külön öröm, hogy a fiatal generáció is egyre nagyobb számban vesz részt a versenyen – a résztvevők 15 százaléka 18 év alatti
Az is kiderült, hogy a nemzetközi vállalat hazánkban is aktív szereplője a társadalmi felelősségvállalásnak: 2025-ben 2,5 millió forinttal támogatja a SUHANJ! Alapítvány munkáját. A cég 2017 óta segíti az alapítványt pénzadományokkal, s az elmúlt évek során összesen mintegy 20 millió forinttal járult hozzá a szervezet céljaihoz és működéséhez.
Új termék a futóknak a kávés cégtől – a nők körében a mangós változat nagy siker
Idén első alkalommal csatlakozik a futóeseményhez a Cafe Frei., akik a 14 év feletti versenyzők számára különleges itallal készülnek a nevezési csomagban: Sparkling Coffee mangós vagy vaníliás ízesítésű kávés üdítőt kapnak a futók. A verseny rendezvénysátrában a Cafe Frei egész napos kóstoltatást szervez a verseny ideje alatt, és játszani is lehet a Sparkling Coffee kóstolása közben, érdekes nyereményekért.
Magyar István, a Cafe Frei ügyvezetője a tájékoztató alkalmával elmondta, a hazai piacon egyedülálló újdonsággal lepték meg tavaly vásárlóikat:
elsőként gyártott itthon ízesített, enyhén szénsavas kávés üdítőket azonnal fogyasztható (ready-to-drink) kiszerelésben. És annyira sikeres volt a tavalyi innováció, hogy már debütálásakor mind egy száliog elfogyott,
- hallhattuk.
Kétféle ízben készítik a hűsítő italt: mangós és vaníliás verzióban.
Mindkét Sparkling Coffee ital behűtve remek frissítő-üdítő a nyári melegben. Bár picit szénsavas, nem pezseg nagyon. A kettő közül a vanília áll az én ízlésemhez közelebb, mert jobban érzem benne a kávét, a mangós kimondottan üdítőitalra emlékeztet, bár egyadagnyi cold brew kávé van mindkét termékben
. – árulta el Frei Tamás a két kávés újdonságuk korábban tartott bemutatóján. Egyben azt is hozzátette, hogy a trendek azt mutatják, hogy a hagyományos üdítőitalok mellett egyre nagyobb a piaci igény az izgalmas, egészségtudatosabb termékekre.
A tájékoztató zárásaként a Café Frei társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseiről is szó esett: a vállalat nemcsak az idei futógálát támogatja, hanem 2025-ben számos jelentős fesztiválon, zenei eseményen és kulturális programon is aktív szerepet vállal.