hirdetés

Vendég & Hotel Business Klub: farm-to-table, élelmiszerbiztonság, design

Farm-to- table koncepció, élelmiszer-biztonság, design és márkázás

Ha érdekes a program, sokan kíváncsiak rá. Bár ezzel a megállapítással nem váltjuk meg világot, de attól még igaz: ilyen sokan még egyszer sem látogattak el hozzánk a klubunk életre hívása óta eltelt hét év alatt.

hirdetés

Csak úgy tolongtak a vendéglátósok, szállodások, tulajdonosok, üzemeltetők, döntéshozók és konyhai irányítók a La Fiesta Catering tágas rendezvényhelyszínének falai között. Igaz, a cég tulajdonosa, Kovács László, a hazai vendéglátós szakma elismert személyisége, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke is megtisztelte vendégeit, kollégáit azzal, hogy maga vágta a házi füstöltféléket, sonkákat, kolbászokat és kínálta a szünet perceiben.

Kovács László, az MVI elnöke és a La Fiesta Catering igazgatója
Kovács László, az MVI elnöke és a La Fiesta Catering igazgatója


De lássuk röviden, miről is szóltak az előadások. Először a Nébih szakértője, dr. Zoltai Anna főosztályvezető asszony ismertette azokat az élelmiszer-biztonsági előírásokat, amelyek kistermelőktől vásárlás esetén érvényesek. Hallhattuk, mire figyeljen a vendéglős a kistermelőnél: legyen regisztrációs száma, tudni kell, mennyire dolgozhatja fel előre az alapanyagot (a baromfit például nem bonthatja fel), melyek a mennyiségi és minőségi korlátozások, hány kistermelő működik az országban – regisztrációjuk alapján a Nébih honlapján ellenőrizhetők.

Zoltai Anna, a Nébih szakértője
Zoltai Anna, a Nébih szakértője


Ugyanezt a vonalat követve, vagyis a ma egyre divatosabb farm-to- table koncepció témát körüljárva lépett a pódiumra két következő előadónk – akiket szintén nem kell bemutatni a hazai szakmának –, Csapody Balázs, a balatonszemesi Kistücsök Étterem tulajdonosa és Jáhni László, a ház konyhafőnöke. Ők a 40 km-es „varázskörről”, azaz arról termelői körről meséltek, amellyel 25 év óta nap mint nap dolgoznak, és amelyet hazánkban szinte elsőként ők kutattak fel. Kiderült, ez valójában egy fordított történet, azaz nem a termelő keresi meg őket a termékével, hanem ők találtak rá azokra a környékbeli gazdákra, akiknek elmondták, megmutatták, hogy mit szeretnének tőlük vásárolni. Így volt a burgonya, a spárga, a balatoni hal esetében is.

Csapody Balázs, a balatonszemesi Kistücsök Étterem tulajdonosa
Csapody Balázs, a balatonszemesi Kistücsök Étterem tulajdonosa

Jáhni László, a Kistücsök konyhafőnöke
Jáhni László, a Kistücsök konyhafőnöke

Az Ital Magyarország (IMO) marketingigazgatója, Szabó Ádám először is azt tisztázta, ő nem csupán egy italnagykereskedést képvisel (ahogy azt sokan tévesen gondolják), hanem ennél jóval többrétű szolgáltatást nyújtanak. Saját készítésű borokat (is) kínálnak, hatékonyan részt vesznek az oktatás, elsősorban a sommelier-képzés területén. Új márkákat vezetnek be, valamint 50 prémiumborászat termékeit forgalmazzák. Egyedülállóak abban, hogy mind a beszerzés, logisztika, termékmenedzsment, online értékesítés és marketing területén, márkakoncepciók kialakításában vannak jelen és látványos sikereket érnek el.

Szabó Ádám, az Ital Magyarország marketing igazgatója
Szabó Ádám, az Ital Magyarország marketing igazgatója


A kóstolással, jóízű beszélgetésekkel, üzleti és partneri találkozásokkal tűzdelt szünetet követően Varró Zoltán, a nemzetközileg ismert belsőépítész, designer, a VarroDesign tulajdonos/alapítója varázsolta el közönségünket. Többek között azt is elárulta, hogy míg jó húsz éve a biztonságos, megszokott megjelenés volt a bevett szokás egy-egy szálloda kialakítása során, ma az egyediség a hívószó. Ki is fejtette, és képeken, videókon bemutatott saját – gyönyörű – példái alapján láthattuk is, mit ért ezalatt. Ráadásul, tette hozzá a számos díjjal jutalmazott szakértő, az okos design a legjobb marketing is egyben egy-egy szálloda vagy étterem esetében, hiszen ami érdekes és különleges a vendég szemében, azt ma már mindenki lefotózza, és elküldi ismerőseinek a közösségi oldalak valamelyikén.

Varró Zoltán, a Varrodesign tulajdonos/alapítója
Varró Zoltán, a Varrodesign tulajdonos/alapítója


E témához szorosan kapcsolódott a következő előadás, amelyet Bakody Katalintól, a JAB Csoport magyarországi képviseletének vezetőjétől és Tóth Balázstól, a cégnél a téma szakértőjétől hallhattunk. Ők a designpadlót mutatták be, amely vendégváró helyeken jelent új megoldást: fa-, kő- vagy fémhatású PVC padlóburkolatot helyeznek el, mindezt töredék áron, az eredetihez megtévesztően hasonlító látványt kínálva. Ráadásul kiváló nedvességálló tulajdonsággal rendelkezik ez a padlóburkolat, a lábnak, a rajta közlekedőnek kellemes érzetet nyújt. A Horeca nemzetközi világában egyre több helyen használják, és szerencsére már nálunk is elérhető.

Bakody Katalin és Tóth Balázs, JAB Csoport
Bakody Katalin és Tóth Balázs, JAB Csoport


Szakmai programunk utolsó előadása méltó záróesemény volt, és nagy érdeklődés övezte, mindenki figyelt, sokan jegyzeteltek is: Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese ugyanis arra kereste a választ: honnan érkeznek hozzánk a legtöbben, és melyek azok a fogyasztói trendek, amelyek meghatározzák, hogy egy országot miképp ítélnek meg a vendégek. Előadásából kiderült, a turisztikai versenyképesség szempontjából az országmárka meghatározó tényező. Emellett szerepet játszik a biztonság, a kulturális értékek, a könnyű elérhetőség, a digitális stratégia, az infrastruktúra, az egészségügyi viszonyok, a versenyképes ár-érték arány, valamint a gazdasági helyzet. Megtudhattuk, hogy továbbra is Németország a vezető küldőpiac, ezt követi Anglia (a hétvégi bulituristák száma továbbra is magas), majd Ausztria, Csehország, Lengyelország és Olaszország szerepel még a lista élén. Megalapozott marketingkampányok készülnek, szoros együttműködésben a turizmuságazat szereplőivel, terveik szerint augusztus 15-ig elkészül az új országos marketingstratégia.

Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese


Különleges koncepciójú, nagy tömeget vonzó klubtalálkozónk helyszínét ezúttal a La Fiesta Catering biztosította, Kovács László vezetésével. Ők készítették azokat a válogatottan finom fogásokat, amelyekkel a hozzánk érkezőket lounge-teraszukon vendégül láthattuk. A kávépercekről a VendoService gondoskodott, mellé a Fornetti hozott finom, frissen tálalt harapnivalókat. A Lieblings Kren ízes tormakóstolót kínált, a Gönczi Palacsinta különleges palacsintákat sütött, a Parasztsajt manufaktúra kézműves sajtokat kóstoltatott. Italokat az Ital Magyarország széles portfóliója biztosított ez alkalommal programunkhoz, mellé a Villányi Pálinka manufaktúra hozott topminőségű törkölypálinkákat. Láthattuk a JAB elegáns mini-bemutatóterületét is, ahol az előadásban szereplő designpadló mellett textíliák, tapéták is megtekinthetőek voltak.

(forrás: Vendég & Hotel)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai