hirdetés

"Pontosan értik a megszállottságunkat"

Egy hazai fine dining-sikersztori, a foodstyling és a kuponos, kedvezményes ajánlatok világa került terítékre tegnap, a nagy sikerű Horeca Meetup-unk idei záró eseményén a budapesti Gerbeaud-ban.

hirdetés

Ma 3 hetes várólistával dolgoznak, az első évben viszont volt olyan este, amikor egyetlen vendég sem tért be hozzájuk. Nagy utat tett meg a nyitástól napjainkig a 11 éves Onyx Étterem. Niszkács Anna, az éttermet üzemeltető Gerbeaud Gasztronómiai Kft. társügyvezetője emlékezett vissza Horeca Meetup szakmai konferenciasorozatunk idei utolsó eseményének első előadójaként. A mélyen az önköltségi ár alatt bevezetett ebedmenü törte meg a jeget és kezdte el beszoktatni a vendégeket az ország egyik első fine dining éttermébe, amelyet azzal a céllal hoztak létre, hogy meghozza az első Michelin csillagot hazánknak. Ma már nem büszkék rá, hogy annak idején ez volt a mottójuk: "Budapest már megérdemelt minket." Ezzel együtt az Onyx nemcsak egy, hanem idén márciusban már a második Michelin csillagot is kiérdemelte, hazánkban az első és egyelőre egyedüli étteremként. Mindez különösen nagy mutatvány, hiszen a Széll és Szulló sztárséfpáros távozása után nemhogy csillagot nem veszített, hanem rá is duplázott az Onyx a második vonalból előlépett Mészáros Ádám vezényletével. A külföldiek a szállás és a repjülőjegy mellé hónapokkal előre lefoglalják itt az asztalukat, emiatt azonban a még többnyire utolsó pillanatban foglaló magyar vendég kiszorul. A vezetőség nagy bánatára, hiszen a magyarok vinnék legjobban az étterem hírét.

Niszkács Anna
Niszkács Anna

"Az idén bevezetett kártyagaranciának köszönhetően - melynek lényege, hogy a lefoglalt asztal törlésének elmaradása esetén 70 eurót vonunk le a vendég bankkártyájáról - fegyelmezettebbek a vendégek, kevesebb a lemondás, így magasabbak a bevételek is. Ma már nem a hiányzó magyar alapanyag, hanem a munkaerőhiány a legnagyobb gondunk. Az utóbbi 5-7 évben nagy előrelépés történt a mezőgazdaságban: jogászok, orvosok, közgazdászok igazolnak át az íróasztal mögül a tanyákra, akik hasonlóan megszállottak, ahogy mi és pontosan értik a megszállottságunkat, azt, hogy milyen minőségre vágyunk és ezt ki is tudják szolgálni. Ma már 45 százalékban magyar alapanyagot használunk, és magad uram, ha nincs szolgád alapon Vas megyében rokonokkal közösen nyitottunk egy baromfifarmot, amely kapirgálós szárnyashússal, és a jövőben tojással is ki tudja szolgálni az éttermünket"- mesélte Niszkács Anna.

"A jól előkészített, végiggondolt ételfotóval el lehet adni egy éttermet. Egy ilyen fotó nemcsak az adott fogásról, hanem a vendéglátóhelyünkről is adhat egy vonzó képet, jó benyomást, ami felkeltheti az ember érdeklődését. A foodstylist meg is komponálja, tervezi azt a miliőt, amely a legtöbbet elmond egy adott képen az ételünkről, az imázsunkról. Az interneten percről-percre láthat az ember jobbnál jobb ételfotókat, egyre magasabb az ingerküszöb, amelyet át kell vinnünk valóban gusztusos képekkel. A leggyakrabban egy új hely, új menüsor, új étlap bevezetésekor van szükség a munkánkra és fontos, hogy a nyomdai felhasználáshoz minél nagyobb felbontásban készüljenek a képek - osztja meg tapasztalatait a 12 éve ételfotózásra szakosodott Pintér Árpád.

Pintér Árpád
Pintér Árpád

Singer Ádám építész, a Singer Design ügyvezetője bemutatta annak a turisztikai beruházásnak a tervét, amelyre hamarosan méltán lehet büszke Tokaj. A híres borvidék egyik elhagyatott, egykori andezitbányájának növényektől kizöldült katlanját hasznosítanák újra: ötcsillagos wellness hotelt és gasztronómiai tematikájú, földalatti élményközpontot terveztek, amelyek várhatóan két év múlva nyitnak meg. A projekt erénye lesz az épületek vonzerejét adó izgalmas, naprakész és természethez kapcsolódó dizájn, a helyi bortematikát meghaladó széleskörú gasztronómia, az aktív turizmus újabb formáinak bevezetése, valamint a szezon kiszélesítése. A Gasztroudvar felöleli majd az összes környékbeli kézműves portékáit, gasztrofotós gyorstalpalók, főzőtanfolyamok helyszíne lesz és egy mozinak is otthont ad, amelyben a vetítések alatt a film tematikájához illő ételeket és italokat fogyaszthat a néző.

Singer Ádám
Singer Ádám

A kerekasztalbeszélgetés résztvevői Lechmayer Zsolt, az utazzitthon.hu, ügyvezető igazgatója, Pál Balázs, a Feldobox ügyvezető igazgatója és Takács Norbert, a Bónusz Brigád szolgáltatás és utazás értékesítési vezetője voltak és a kedvezményes ajánlatok és az élményajándékok piaca került terítékre. A meghívott előadók arról számoltak be, hogy a magyar utas árérzékeny ugyan, de a legtöbben nem az olcsóságra, hanem a jó ár-értékarányra utaznak. Bizonyítja ezt, hogy a kuponos akciókra berendezkedett portálokon egyre több kedvezményt egyáltalán nem nyújtó ajánlat kel el. Az is kiderült, hogy egy hatásos, minőségi fotóval és egyedi címmel, vagy pár soros szöveggel lehet ki lehet tűnni a sok ezer hasonló ajánlat közül a szálláshelyet vagy utazási csomagot értékesítő portálokon. És ha arra vágyunk, hogy az igényesebb közönség látogasson el hozzánk, fontos, hogy kezdetben se adjunk mélyen ár alatti kedvezményeket. A beszélgetésen az is elhangzott, hogy az utóbbi időben a szállodák kevésbé alkalmazzák ezt a piacrontó magatartást. Ajándékba vacsorát, ejtőernyős ugrást, hosszú hétvégét adni egyre inkább szeretnek az emberek. Legalábbis ezt jelzi, hogy a 12 éve alapított Feldobox az indulás óta minden évben kétszámjegyű bővülést ér el az értékesítésben.

A szakmai találkozó után lehetőség nyílt az Onyx Étterem bejárására, megtekintésére, amelyet Varró Zoltán, a VarroDesign dizájnere, belsőépítésze, egyben az Onyx tervezője mutatott be.

A Horeca Meetup-on a következő szolgáltatók mutatkoztak be:

Találkozzunk jövőre is!

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Tervez-e valamilyen változtatást a továbbiakban, miután bejelentették, hogy márciustól elkezdik kiküldeni a koronavírus elleni védettségről szóló igazolást?

Kiadónk társoldalai