Elindult a vadhús fogyasztásösztönző kampány

Első alkalommal népszerűsíti a vadhús fogyasztását az Agrárminisztérium (AM) az Agrármarketing Centrummal (AMC) együttműködésben.

Ezt Zámbó Péter jelentette be, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon, Pákozdon. A kampány célja a fogyasztókban tudatosítani, hogy a vadhústermékek egészségesek és változatos formában elérhetőek.

„Az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhúsból készült termékek ott legyenek a magyar családok asztalán, hiszen a vadhús igazi bioélelmiszer” - mondta Zambó Péter erdőkért felelős államtitkár. A magyarországi vadgazdálkodás során évente mintegy tízezer tonna hasznosítható vadhús keletkezik, mégis évente alig fejenként két adag vadételt fogyasztunk el átlagosan.

Az Agrárminisztérium célja ennek a mennyiségnek a növelése, éppen ezért a tárca szigorú állategészségügyi és élelmiszerbiztonsági rendszert működtet, támogatja és fejleszti a vadhús feldolgozását; tavaly például közel 500 millió forint értékű beruházással valósult meg a Soponyai Vadfeldolgozó Üzem fejlesztése. Emellett könnyebbé tették a magyar családok vadhúsvásárlását és a Rövid Ellátási Láncon (REL-en) keresztül a helybeni értékesítést is, így a vadhús könnyebben jut el a termelőtől a fogyasztóig. 

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a vadhúsok a tradicionális magyar konyha részei, ráadásul olyan egészséges ételek készíthetőek belőle, amelyek megfelelnek a legújabb fogyasztói elvárásoknak is. A vadhúsfogyasztás mellett számos érv szól, hiszen korábbi hazai vizsgálatok is megállapították, hogy bizonyos létfontosságú ásványi anyagok akár többször nagyobb arányban fordulnak elő a vadhúsban, mint a tenyésztett háziállatokéban. A vadak húsa az állat életminősége és természetes takarmánya miatt a legfenntarthatóbb és legjobb minőségű húsok közé tartozik.

Majoros Gábor, a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztivált szervező VADEX Mezőföldi Erdő- és Vadgazdálkodási Zrt. vezérigazgatója elmondta, a gasztronómiai trendek azt mutatják, hogy a vadhúsok alapanyagának kereslete egyre inkább áttevődik a tőkehúsokról a feldolgozott, konyhakész és késztermékek irányába a nemzetközi igényekhez hasonlóan a hazai piacon is, éppen ezért is fontos például az a tavalyi fejlesztés, amellyel készételeket előállító feldolgozó üzemmel bővültek. Az általuk évente feldolgozott közel 1500 tonna lőtt vad 90%-a jelenleg Nyugat-Európában kerül forgalomba, pedig a hazai értékesítés sokkal környezettudatosabb és fenntarthatóbb megoldás lenne, ezért is fontos a vadhús fogyasztás népszerűsítése hazánkban.

 

Forrás:


Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.