hirdetés

GVH: át kell alakítani az ételkiszállítók értékelési rendszerét

Az átláthatóság érdekében felül kell vizsgálni az ételkiszállítók értékelési rendszereit - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán az MTI-vel.

hirdetés

A változtatást a szeptemberben végzett gyorselemzésük alapján javasolják. A GVH megállapította ugyanis, hogy az ételkiszállítóknál a fogyasztói visszajelzések rendszere hiányos, pontatlan, visszaélésekre ad lehetőséget. Kifogásolták többek között, hogy a vásárlók olykor utólag, és akár többször is módosíthatják korábbi véleményeiket. Az értékelő platformok egy részéről ráadásul nem derül ki, hogy az értékelés milyen szempontok és módszertan szerint készül, hány véleményt összesítenek, vagy nem egyértelmű, hogy a szöveges visszajelzésekből hogyan lesz értékelés.

A platformok többségénél nem találtak tájékoztatást arról, hogy moderálják-e az értékeléseket, és mi alapján. Tudnak olyan esetről is, amikor egy értékelés nem jelent meg az érintett étterem mellett. A közlemény szerint a versenyhatóság a honlapján nyilvános ajánlásokat tett közzé a hiányosságok miatt. Hangsúlyozták, hogy az átlátható értékelési rendszer segít megőrizni a fogyasztói bizalmat, míg a vélemények torz megjelenítése megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet, vagyis büntetendő lehet.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Az eddigi foglalási adatok alapján hogy látják az idei évet?

Kiadónk társoldalai