Hungarikumokkal kiállításozott idén az AMC

„Ez évben az Agrármarketing Centrum (AMC) összességében 14 nemzetközi kiállításon vett részt közösségi standjával, ahol a magyar kiállítók a szervezet jelentős anyagi támogatása mellett mutathatták be termékeiket, amelyek közül egyetlen alkalommal sem hiányoztak a hungarikumok” – közölte Ondré Péter az AMC ügyvezető igazgatója a Szent István Egyetem (SZIE) által harmadik alkalommal megrendezett, ma kezdődő FoodConf Élelmiszertudományi, -technológiai és Innovációs Konferencián. A két napos nemzetközi szimpózium az ipar 4.0 víziójának témaköreit, a valós és a digitális világ közötti kölcsönhatás eredményeként a modern gyárakban a dolgok (tárgyak, berendezések) internetének megteremtődését, az automatizálás, a smart termelés, a smart logisztikai lánc big data feldolgozását, az élelmiszergyártás, -logisztika, -kereskedelem, -biztonság, és a táplálkozás témaköreit járja körül.

A hungarikumok témakörében szervezett szekcióülésen Ondré Péter elmondta: 2018-ban 44 olyan kiállító vett részt az AMC külföldi kiállításain, amely hungarikum terméket is bemutatott. Ennek eredményeként az agrár- és élelmiszergazdasági szakterületen megtalálható 24 hungarikumból a csupán fotókon, képeken, kivetített filmeken megjelenő magyar szürkemarha, magyar pásztor és vadászkutyafajták, valamint az alföldi kamilla és a makói hagyma kivételével valamennyi hungarikum termékként is megjelenhetett a különféle határainkon túl szervezett kiálltások valamelyikén.

Az AMC-vel kiutazó magyar kiállítók közel 30 százaléka kínált hungarikumot is termékpalettáján, a leggyakrabban kivitt hungarikum a méz, a tokaji aszú és a pálinka volt - tette hozzá az ügyvezető igazgató. Hozzátette: ez évben a Tokióban szervezett Foodex kiállítás volt az a rendezvény, ahol az AMC által szervezett közösségi standon a legtöbb, összességében 8 féle hungarikum volt jelen. A szekcióülésen a Húsipari Hungarikumok Iparban betöltött szerepéről a 4.0 tükrében a Pick Szegedtől Bajkai Tibor, a Prémium magyar élelmiszerekről Gyaraky Zoltán élelmiszertudományi szakértő, a hungaricum analitikai hátteréről Szigeti Tamás (Wessling), míg a Pálinka Hungarikum történetéről és problémaköréről Nagygyörgy László (Wessling) tartott részletes előadást.

Az AMC minden alkalommal, így a 2019-es nemzetközi kiállításokra vonatkozó programtervének kialakításánál is figyelembe vette, hogy a kereskedelmileg legfontosabb nemzetközi élelmiszer kiállításokra, illetve azokba az országokba jelentkezzen be, ahol a jelenlét nemzetgazdasági szempontok alapján indokolt és ahová a magyar élelmiszeripari vállalkozások termékeikkel be tudnak törni. 2019-ben mintegy 12-15 különböző élelmiszeripari és mezőgazdasági vertikumokat érintő külföldi kiállításon vesz részt az AMC közösségi standja, így a www.amc.hu honlapon kutakodva valamennyi magyar feldolgozó, gyártó kiállító megtalálhatja az AMC kínálatában azt a kiállítást, amelyen a megfelelő export piacot célozva a szervezet támogatásával akvirálás alapján kiutazhat. Az aktuális nemzetközi kiállításokra vonatkozó felhívások a honlapon megtalálhatóak.

Forrás: MTI/Turizmus Online


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.