Itt a királyok söre

A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. idén új márkával bővítette portfólióját, és megkezdte a Krušovice sör hazai forgalmazását. A tradicionális cseh sör ezentúl csapolt, palackos és dobozos kiszerelésben érhető el a kereskedelmi egységekben.

Egyre népszerűbbek itthon a prémium sörök

Csehországban a sör évszázadok óta nemzeti ital. A csehek sör iránti szeretetét jól bizonyítja, hogy a Magyarországnál 15 ezer négyzetkilométerrel kisebb területű, de közel 1 millióval több lakosú országban 19 millió hektoliter feletti mennyiségben főznek sört, ami közel háromszorosa a hazai termelésnek. Ugyan a sörfogyasztás globálisan csökkenő tendenciát mutat – Csehországban az egy főre jutó sörfogyasztás 166 liter/évről visszaesett 140 liter/évre az elmúlt 25 évben, míg Magyarországon közel 40 literrel csökkent az emberek éves sörfogyasztása ugyanezen időszak alatt –a prémium szegmens és ezen belül a cseh sör szegmens az utóbbi években növekedésnek indult.

Hazánkban a Krušovice nevét sokáig csak a Csehországba látogató turisták ismerték. A sört a kilencvenes évek végén kezdték el Magyarországra importálni, és ez által a királyok söreként is ismert Krušovice a hazai piacon is egyre nagyobb teret hódított. „A HEINEKEN csoport 2007-ben vásárolta fel a Krušovice márkát, amely már akkor világszerte közkedvelt volt a fogyasztók körében. Csehország egyik legkedveltebb sörét a HEINEKEN immár itthon is forgalmazza, mellyel az a célunk, hogy az egyre több cseh sört kedvelő fogyasztónak is kedvezzünk” – mondta Harsányi Zsófia, a Krušovice márkamenedzsere.

A Krušovice hordós, palackos és dobozos kiszerelésben érhető el a HEINEKEN Hungária kiskereskedelmi és vendéglátó partnereinél. Az aranyszínű Krušovice Světlé könnyen fogyasztható és üdítő sör minden alkalomra. A testes és lágyan komlós Krušovice Černé megfelelő választás mindazoknak, akik a különleges, jellegzetes ízű söröket kedvelik.

A vörös színű talajnak köszönhető a különleges aroma

A Krušovice a legkiválóbb alapanyagokból készül, amelyek többek között a saazer komló, a cseh maláta és a křivokláti víz. A Žatec régióban megtalálható kiemelkedő minőségű vörös színű talajnak köszönhetően a krušovicei sörfőzde környékén terem a világ legkiválóbb és leghíresebb komlója, a saazer vörös. A saazer komló kiegyensúlyozottan lágy keserűsége adja a Krušovice különlegesen gazdag és hamisítatlan aromáját. A Krušovice főzéséhez használt maláta Csehország gondosan kiválasztott régióiból érkezik. A saazer komló és a válogatott maláta adja az alapját a hamisíthatatlan arany nedűnek.

A Krušovice több mint 400 éves tradíciója II. Rudolf német-római császárhoz köthető, aki 1583-ban szerezte meg a híres Saaz régióban megtalálható sörfőzdét. II. Rudolf, aki magyar király is volt, nagy sörkedvelő hírében állt, és az ő nevéhez köthető a krušovicei Királyi Sörfőzde felvirágoztatása.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban

Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban 

Hagyományos érlelésű pezsgőkből és tokaji aszúkból rendez kóstolót a Winelovers december 27-én, a budapesti Hotel Intercontinentalban.
Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja

Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja 

Az egyik szakmai portál közönségdíját vehették át.
Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós

Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós 

Mindez az Europion reprezentatív felméréséből derül ki, amelynek során a magyar lakosság karácsonyi és újévi szokásait, valamint a magyarok kedvenc ételeit, filmjeit, zenéit vizsgálták.
Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.