Íme, Bécs stratégiájának legújabb változata

A turizmus nemcsak gazdasági motor, hanem eszköz is lehet a városok életminőségének tudatos javítására – ehhez azonban felelős, átlátható és hosszú távon fenntartható szemlélet szükséges. Bécs éppen ezt az utat követi: a 2019-ben elindított „Visitor Economy” stratégia továbbfejlesztéseként 2025. április 8-án bemutatták a város új turizmusirányítási koncepcióját, az Optimum Tourism programot.

A sajtótájékoztatón Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője és Dirk Glaesser, az UN Tourism fenntarthatósági szakértője közösen jelentették be, hogy Bécs frissen csatlakozott az ENSZ fenntartható turizmusfejlesztési hálózatához, az INSTO-hoz. Ez a lépés újabb mérföldkő a város számára abban, hogy a turizmus ne csupán vendégélményeket, hanem hosszú távú városi értéket teremtsen, derült ki a GD Consulting oldalán.

Az új stratégia nem a növekedés mennyiségére, hanem a „jó növekedésre” vagyis a minőségére összpontosít
Az új stratégia nem a növekedés mennyiségére, hanem a „jó növekedésre” vagyis a minőségére összpontosít
Fotó: Kovács Balázs

Fókuszban a felelős növekedés és a közösségi egyensúly

Az új stratégia nem a növekedés mennyiségére, hanem a „jó növekedésre” vagyis a minőségére összpontosít. Ennek alapját egy új indikátorrendszer, az úgynevezett „destination observatory” képezi, amely folyamatosan méri és elemzi a turizmus hatását, különös tekintettel a helyiek elégedettségére.

"Az egyik legfontosabb mérőszám továbbra is a helyi lakosságnak a városban tapasztalható turizmus jelenségének elfogadottsági indexe.

Ez a mutató jelenleg egy tízes skálán 9-es, s ennek a megtartása a cél. Bécsben 10 lakosból 9 jelenleg elégedett a turisztikai folyamatokkal közvetlen lakókörnyezetében", magyarázza Kovács Balázs, nemzetközi turisztikai szakértő.

Az „Optimum Tourism” emellett a célzott vendégkör kialakítására is hangsúlyt fektet.

A stratégia szerint a jövőben a látogatók kétharmadát a kulturális, luxus- és üzleti turizmusban érdekelt, magas költési hajlandóságú turisták tegyék ki – az úgynevezett „vágyott vendégek”. Emellett a cél, hogy a vendégforgalom 10 százalékát a kongresszusi turizmus (MICE) adja, amely jelentős gazdasági hozzáadott értéket képvisel.

Az „Optimum Tourism” emellett a célzott vendégkör kialakítására is hangsúlyt fektet
Az „Optimum Tourism” emellett a célzott vendégkör kialakítására is hangsúlyt fektet
Fotó: Kovács Balázs

Mint írják, a bécsi turizmusfejlesztés jövőjét megalapozó dokumentum sajtótájékoztatóján elhangzott: a jövőben a Wien Tourismus különös figyelmet fordít a fenntarthatóság mérésére és a globális szabványokra, az UN Tourism-mal való partnerség révén. 

A dokumentum 11 tematikus területen méri a stratégiai célkitűzések megvalósulását, és a városi szereplők együttműködésére épít – ez a „Destination Stewardship” megközelítés.


Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.