Jó hír az éttermeknek: visszatér a Ticket Restaurant

Megújult, digitális formában a jövő évtől újra elérhető lesz Magyarországon a népszerű és közismert étkezési juttatás, a Ticket Restaurant – jelentette be Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója egy fővárosi étteremben rendezett kerekasztal-beszélgetésen. A kedvezményes adózás mellett nyújtható megoldással a – hazai piacon 28 éve jelen lévő – vállalat egy újabb lépéssel járul hozzá ahhoz, hogy minél több munkavállaló juthasson rendszeresen egészséges és minőségi melegételhez; emellett biztosítani kívánja a SZÉP kártyák konstrukciója jelentette támogatás lehetőségét azon több mint 2 millió dolgozó számára is, aki hazánkban jelenleg nem részesül ilyen juttatásban.

Korszerű, kedvező adózású, gyors és kényelmes – csak néhány azon jellemzők közül, amelyek az új Ticket Restaurant digitális megoldását jellemzik, és amelynek köszönhetően bármely felelős munkáltató biztosíthatja dolgozói számára a mindennapi minőségi étkezést. A juttatás így nemcsak a jóléthez, hanem a jól-léthez szükséges egyik fontos alapfeltételhez is hozzájárul – hangzott el az Újra Magyarországon a Ticket Restaurant: digitális megoldás a munkavállalók minőségi étkezéséért! elnevezésű eseményen. A kártyák 2022 januárjától kerülnek forgalomba és a már jól ismert SZÉP kártya konstrukció alapján működnek majd. Technikailag három zsebük lesz, fókuszban az étkezéssel és a Mastercard által nyújtott technológiával – ami kényelmes, korszerű érintéses fizetést biztosít.

„Magyarországon jelenleg 4,5 millió munkavállaló kaphatna SZÉP kártyát, azonban közülük csupán 2,2 millióan részesülnek a népszerű juttatásban. A munkavállalók egészsége és az, hogy hosszútávon számítani lehessen rájuk, ma az egyik legnagyobb érték bármely munkáltató számára. Épp ezért ennek a fajta juttatásnak egy sokkal szélesebb körben használt megoldásnak kell lennie. Az Edenred Magyarország küldetésének tekinti, hogy javítson a jelenlegi a helyzeten, és hiszünk benne, hogy a jól ismert, pozitív értékeket hordozó, adókedvezményt biztosító Ticket Restaurant megoldásunkkal ezt most meg is tudjuk tenni” – mondta Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója.



Ma már tudományosan bizonyított, hogy nemcsak az elfogyasztott étel mennyisége, de minősége és összetétele is felelős a többi között azokért a civilizációs népbetegségekért, amelyek a táplálkozással állnak összefüggésben. „Az elhízás, a magas vérnyomás és egyéb kardiológiai betegségek, valamint a cukorbetegség rendkívül kockázatosak az egyén és a társadalom számára egyaránt. Ezek a betegségek a téves, vagy hiányos táplálkozási ismeretekre, illetve az ebből fakadó egészségtelen étkezési szokásokra is visszavezethetőek. A magyar lakosság kétharmada túlsúlyos. Európában az első, a világon a negyedik helyen állunk elhízás tekintetében" – hívta fel a figyelmet Antal Renáta okl. élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök, a Magyar Ártalomcsökkentő és Környezeti Betegségekkel Foglalkozó Tudományos Egyesület képviselője. A szakember hangsúlyozta, hogy már napi egy meleg étkezéssel tettünk valamit az egészségünkért, és hozzátette, a vendéglátós szakma számára olyan ajánlásokat fogalmaztak meg, amelyek nem igényelnek többletköltséget, inkább egy szemléletváltásról van szó, a vállalkozók és a dolgozók edukálásáról egyebek között az egészségesebb konyhatechnológiákkal, a fogyasztók részéről felmerülő igényekkel, az allergének feltüntetésével kapcsolatban.

A kockázatok mérséklése, valamint az edukáció fontosságának érdekében az Edenred október 16-án, az Élelmezési Világnapon – az Egyesület szakmai támogatásával – hazánkban is elindította Food Programját. Ennek keretében az Egyesület szakemberei a vendéglátóhelyeknek, az üzemi étkezdéknek, a dolgozói étkeztetéssel foglalkozó konyháknak, a közétkeztetőknek, valamint a szociális- és egészségügyi szférában működő konyháknak fogalmaztak meg tudományos alapon nyugvó ajánlásokat a főzés technológiájára, illetve a felhasznált alapanyagokra vonatkozóan. A kezdeményezés célja tehát egyrészről, hogy felhívja az emberek figyelmét a minőségibb táplálkozás fontosságára, másrészt, hogy a vendéglátásban, étkeztetésben résztvevő szolgáltatók minél szélesebb körben tegyék elérhetővé az egészségesebb választás lehetőségét vendégeik számára, így minél több munkavállaló választhasson az étkezései során minőségi és egészséges melegételt. Ez hosszú távon népegészségügyi és nemzetgazdasági szempontból is kedvező folyamatokat indíthat el.

Bár az Edenred ősszel készült Food Barometer felméréséből kiderült, hogy a magyarok 87 százaléka elvárná az éttermektől, hogy egészséges ételek szerepeljenek a kínálatukban, ennek ellenére – noha vannak kedvező változások: 30 százaléka az éttermeknek egészségesebb ételeket kínál a járvány hatására –, mind a mai napig azok a vendéglátóhelyek vannak többségben, amelyek a pandémiát követően sem változtattak a kínálatukon.



„A nagy munkaerőhiányban nehéz folyamatosan szem előtt tartani az egészséges táplálkozás szempontjait, nem is feltéltenül annyira képzett ehhez a hazai munkaerő. A jelenlegi, koronavírus okozta járványhelyzetben nagy nehézségekkel kell, hogy szembenézzen a vendéglátóipari szektor, ezért minden forgalomnövelő eszköz – így a Ticket Restaurant is – kifejezetten hasznos lehet a teljes terület számára. Ezzel a kezdeményezéssel az eddiginél szélesebb réteg számára válik elérhetővé az egészséges melegétkezés, olyanok számára is, akik eddig nem, vagy csak ritkán engedhették meg maguknak az éttermi étkezést” – hangsúlyozta Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke.

Az elmúlt években több, a munkavállalói igényekre fókuszáló kutatás bizonyította, hogy a munkavállalók számára értékesek a megélhetési juttatások is, a munkáltatók juttatási stratégiájában pedig fontos, hogy kedvező adózással biztosítsák a megfelelő elemeket – hangsúlyozta Fata László juttatási szakértő, a Cafeteria TREND magazin alapítója. „A munkáltatók a divatos, trendi juttatások keresése közben néha megfeledkezhetnek arról, hogy mennyire fontos a munkavállalók fiziológia szükségleteinek biztosítása. A jó juttatások úgy támogatják a munkáltatói célokat, hogy közben értékesek a munkavállalók számára. Mivel az étkezésre mindenki költ, ezért ennek támogatása széles körben sikeres juttatás lehet. Amennyiben SZÉP kártyán biztosítja ezt a támogatást a munkáltató, úgy 2021-ben mindössze 15% adót kell fizetnie a juttatás után a béren kívüli juttatások keretösszegéig” – tette hozzá a szakértő.

Az Edenred szolgáltatásait jelenleg több mint 50 millió munkavállaló, 850 ezer munkáltató és 2 millió kereskedelmi partner használja a világ 46 országában. A Ticket Restaurant kártyák Magyarországon történő bevezetése is – a többi közt – a cégcsoport azon célkitűzését szolgálja, hogy növelje használóinak jólétét és vásárló erejét, munkaadókként vonzóbbá tegye a vállalatokat, illetve egészségesebb ételekhez juttassa a munkavállalókat.



Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.