Jó hír az éttermeknek: visszatér a Ticket Restaurant

Megújult, digitális formában a jövő évtől újra elérhető lesz Magyarországon a népszerű és közismert étkezési juttatás, a Ticket Restaurant – jelentette be Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója egy fővárosi étteremben rendezett kerekasztal-beszélgetésen. A kedvezményes adózás mellett nyújtható megoldással a – hazai piacon 28 éve jelen lévő – vállalat egy újabb lépéssel járul hozzá ahhoz, hogy minél több munkavállaló juthasson rendszeresen egészséges és minőségi melegételhez; emellett biztosítani kívánja a SZÉP kártyák konstrukciója jelentette támogatás lehetőségét azon több mint 2 millió dolgozó számára is, aki hazánkban jelenleg nem részesül ilyen juttatásban.

Korszerű, kedvező adózású, gyors és kényelmes – csak néhány azon jellemzők közül, amelyek az új Ticket Restaurant digitális megoldását jellemzik, és amelynek köszönhetően bármely felelős munkáltató biztosíthatja dolgozói számára a mindennapi minőségi étkezést. A juttatás így nemcsak a jóléthez, hanem a jól-léthez szükséges egyik fontos alapfeltételhez is hozzájárul – hangzott el az Újra Magyarországon a Ticket Restaurant: digitális megoldás a munkavállalók minőségi étkezéséért! elnevezésű eseményen. A kártyák 2022 januárjától kerülnek forgalomba és a már jól ismert SZÉP kártya konstrukció alapján működnek majd. Technikailag három zsebük lesz, fókuszban az étkezéssel és a Mastercard által nyújtott technológiával – ami kényelmes, korszerű érintéses fizetést biztosít.

„Magyarországon jelenleg 4,5 millió munkavállaló kaphatna SZÉP kártyát, azonban közülük csupán 2,2 millióan részesülnek a népszerű juttatásban. A munkavállalók egészsége és az, hogy hosszútávon számítani lehessen rájuk, ma az egyik legnagyobb érték bármely munkáltató számára. Épp ezért ennek a fajta juttatásnak egy sokkal szélesebb körben használt megoldásnak kell lennie. Az Edenred Magyarország küldetésének tekinti, hogy javítson a jelenlegi a helyzeten, és hiszünk benne, hogy a jól ismert, pozitív értékeket hordozó, adókedvezményt biztosító Ticket Restaurant megoldásunkkal ezt most meg is tudjuk tenni” – mondta Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója.



Ma már tudományosan bizonyított, hogy nemcsak az elfogyasztott étel mennyisége, de minősége és összetétele is felelős a többi között azokért a civilizációs népbetegségekért, amelyek a táplálkozással állnak összefüggésben. „Az elhízás, a magas vérnyomás és egyéb kardiológiai betegségek, valamint a cukorbetegség rendkívül kockázatosak az egyén és a társadalom számára egyaránt. Ezek a betegségek a téves, vagy hiányos táplálkozási ismeretekre, illetve az ebből fakadó egészségtelen étkezési szokásokra is visszavezethetőek. A magyar lakosság kétharmada túlsúlyos. Európában az első, a világon a negyedik helyen állunk elhízás tekintetében" – hívta fel a figyelmet Antal Renáta okl. élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök, a Magyar Ártalomcsökkentő és Környezeti Betegségekkel Foglalkozó Tudományos Egyesület képviselője. A szakember hangsúlyozta, hogy már napi egy meleg étkezéssel tettünk valamit az egészségünkért, és hozzátette, a vendéglátós szakma számára olyan ajánlásokat fogalmaztak meg, amelyek nem igényelnek többletköltséget, inkább egy szemléletváltásról van szó, a vállalkozók és a dolgozók edukálásáról egyebek között az egészségesebb konyhatechnológiákkal, a fogyasztók részéről felmerülő igényekkel, az allergének feltüntetésével kapcsolatban.

A kockázatok mérséklése, valamint az edukáció fontosságának érdekében az Edenred október 16-án, az Élelmezési Világnapon – az Egyesület szakmai támogatásával – hazánkban is elindította Food Programját. Ennek keretében az Egyesület szakemberei a vendéglátóhelyeknek, az üzemi étkezdéknek, a dolgozói étkeztetéssel foglalkozó konyháknak, a közétkeztetőknek, valamint a szociális- és egészségügyi szférában működő konyháknak fogalmaztak meg tudományos alapon nyugvó ajánlásokat a főzés technológiájára, illetve a felhasznált alapanyagokra vonatkozóan. A kezdeményezés célja tehát egyrészről, hogy felhívja az emberek figyelmét a minőségibb táplálkozás fontosságára, másrészt, hogy a vendéglátásban, étkeztetésben résztvevő szolgáltatók minél szélesebb körben tegyék elérhetővé az egészségesebb választás lehetőségét vendégeik számára, így minél több munkavállaló választhasson az étkezései során minőségi és egészséges melegételt. Ez hosszú távon népegészségügyi és nemzetgazdasági szempontból is kedvező folyamatokat indíthat el.

Bár az Edenred ősszel készült Food Barometer felméréséből kiderült, hogy a magyarok 87 százaléka elvárná az éttermektől, hogy egészséges ételek szerepeljenek a kínálatukban, ennek ellenére – noha vannak kedvező változások: 30 százaléka az éttermeknek egészségesebb ételeket kínál a járvány hatására –, mind a mai napig azok a vendéglátóhelyek vannak többségben, amelyek a pandémiát követően sem változtattak a kínálatukon.



„A nagy munkaerőhiányban nehéz folyamatosan szem előtt tartani az egészséges táplálkozás szempontjait, nem is feltéltenül annyira képzett ehhez a hazai munkaerő. A jelenlegi, koronavírus okozta járványhelyzetben nagy nehézségekkel kell, hogy szembenézzen a vendéglátóipari szektor, ezért minden forgalomnövelő eszköz – így a Ticket Restaurant is – kifejezetten hasznos lehet a teljes terület számára. Ezzel a kezdeményezéssel az eddiginél szélesebb réteg számára válik elérhetővé az egészséges melegétkezés, olyanok számára is, akik eddig nem, vagy csak ritkán engedhették meg maguknak az éttermi étkezést” – hangsúlyozta Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke.

Az elmúlt években több, a munkavállalói igényekre fókuszáló kutatás bizonyította, hogy a munkavállalók számára értékesek a megélhetési juttatások is, a munkáltatók juttatási stratégiájában pedig fontos, hogy kedvező adózással biztosítsák a megfelelő elemeket – hangsúlyozta Fata László juttatási szakértő, a Cafeteria TREND magazin alapítója. „A munkáltatók a divatos, trendi juttatások keresése közben néha megfeledkezhetnek arról, hogy mennyire fontos a munkavállalók fiziológia szükségleteinek biztosítása. A jó juttatások úgy támogatják a munkáltatói célokat, hogy közben értékesek a munkavállalók számára. Mivel az étkezésre mindenki költ, ezért ennek támogatása széles körben sikeres juttatás lehet. Amennyiben SZÉP kártyán biztosítja ezt a támogatást a munkáltató, úgy 2021-ben mindössze 15% adót kell fizetnie a juttatás után a béren kívüli juttatások keretösszegéig” – tette hozzá a szakértő.

Az Edenred szolgáltatásait jelenleg több mint 50 millió munkavállaló, 850 ezer munkáltató és 2 millió kereskedelmi partner használja a világ 46 országában. A Ticket Restaurant kártyák Magyarországon történő bevezetése is – a többi közt – a cégcsoport azon célkitűzését szolgálja, hogy növelje használóinak jólétét és vásárló erejét, munkaadókként vonzóbbá tegye a vállalatokat, illetve egészségesebb ételekhez juttassa a munkavállalókat.



A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.
Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese 

Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál 

A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.
Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.