Kampány indult a tudatos alkoholfogyasztásért

A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács a spiritsEUROPE támogatásával edukációs kampányt indított azért, hogy a fiatal felnőtteket ösztönözze a tudatos alkoholfogyasztásra. A 2021 őszéig tartó Másnap máshogy kampány során fesztiválbelépők és más értékes ajándékokért folytatott kvízekkel és nyereményjátékokkal, szakértők és influenszerek bevonásával a korosztály számára érdekes tartalmakat juttat el a fiatal felnőtteknek az italmertek.hu weboldalon és közösségi média csatornáin keresztül.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Kampányunk célja, hogy az alkoholfogyasztásban is a felelősséget hangsúlyozzuk, ezért a kampány keretében valóban hasznos tartalmakkal segítjük a nagykorú fiatalokat, hogy biztonságosan fesztiválozhassanak úgy, hogy elkerülve a másnaposságot emlékeznek az élményre, és másnap is ott legyenek fejben, készen állva a nyár kiapadhatatlan élményeire. De nemcsak tanácsokkal, hanem a Szeszipari Szövetség partnereinek felajánlásaként megnyerhető fesztiváljegyekkel is támogatjuk a tudatos bulizást” – emelte ki Nagy András a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója. Hozzátette, hogy az Italmertek.hu weboldalon elérhető nyereményjátékban résztvevők más értékes ajándékok mellett a Fishing on Orfű fesztiválra vagy a Szegedi Ifjúsági Napokra nyerhetnek belépőjegyet.

Másnap máshogy: A másnaposság nem menő

A kampány aktuális nyereményjátékában a fesztiváljegyekért versenybe szállóknak az aktív másnapról kell fotókat beküldeniük. Ehhez is nyújt ihletet az Italmertek weboldalon és a kampány YouTube csatornáján elérhető, ismert influenszerekkel forgatott kampányvideó is. „Vagány vidéki srácként úgy gondoltam, hogy belevetem magam az éjszakába, a padon fekve, könyökölve ébredtem és nem igazán tudtam, hogy ki hányadán áll és mi, merre, meddig” – mesélte a videóban élete egyik meghatározó élményét Esztergályos Patrik, Ifjúsági olimpiai bajnok párbajtőröző.

Hozzátette, hogy „másnap azért kérdezgettek a buliról és sok minden kiesett sajnos. Ez volt a leggázabb olyan élményem, amikor azt gondoltam; ok, azért mégsem vagyok olyan kemény és visszább kéne ebből venni.” A Másnap máshogy kampány másik influenszere, Jilly Krisztina legemlékezetesebb története pozitívan indul: „Mindenkivel nagyon barátságos voltam, legyen az állat, ember vagy egy fa.

Azóta ez egy visszatérő sztori, sokszor hallgatom, és azóta nem is nagyon iszom alkoholt, ugyanis a másnap, a harmadnap, sőt még a negyedik nap is fájdalmas volt. Egy ilyen durva kezdet után úgy voltam vele, hogy inkább elengedem ezt, és így sokkal jobb. Egyrészt azért, mert ilyenkor én vagyok az, aki emlékszik mindenki másnak a sztorijára és én vagyok az, aki meséli ezeket, másrészt nem vagyok rosszul másnap és tudok dolgozni, tenni-venni a kis életemet, úgyhogy tényleg sokkal jobb így.” Akár a kampány mottója is lehetne Halász Vivien kétszeres világkupa győztes karatés nyilatkozata, aki a következőképpen foglalta össze a tudatos alkoholfogyasztással kapcsolatos hitvallását: „Szeretem azt a mennyiséget még megtartani, amíg tényleg önfeledten bulizhatok és másnap is emlékszem”.

Szakértők a tudatos alkoholfogyasztásért

„A táplálkozás fontos része a különböző folyadékok fogyasztása, melybe természetesen az alkoholt kisebb-nagyobb mértékben tartalmazó italok is beletartoznak. Dietetikusként úgy gondolom, hogy felnőttek esetén a felelősségteljes, nem mindennapos, mértékletes alkoholfogyasztás a kiegyensúlyozott étrend része lehet, ehhez viszont a lehető legtöbb információt, segítséget meg kell adnunk, hogy az emberek a jó döntést hozhassák meg, mind az ital kiválasztásánál, mind pedig a mérték betartásánál” - emeli ki Antal Emese, dietetikus, szociológus, a kampány egyik szakértő tanácsadója. Annak érdekében, hogy a fiatal felnőttek még több hasznos tippet és tanácsot kaphassanak az okos fesztiválozáshoz, tágabban a tudatos alkoholfogyasztáshoz, a kampányt szervező Szeszipari Szövetség felkérte Antal Emese mellett Porkoláb-Minarik Annamária klinikai szakpszichológust, mindfulness oktatót, hogy az italmertek.hu oldalon rendszeresen publikálják szakértői tartamaikat.

Porkoláb-Minarik Annamária hasznos tanácsként kiemeli: „a tudatos alkoholfogyasztás nemcsak azt jelenti, hogy ismerjük mit iszunk, és kontrolláljuk az ital minőségét vagy mennyiségét, hanem azt is, hogy kellő önismerettel rendelkezünk ahhoz, hogy tudjuk, miért iszunk. Ugyanis, ha a problémák előli menekülés megoldása az alkohol, vagy a szorongások oldásának a hatékony, rendszeres eszközeként használjuk, akkor ideje szembenézni a háttérben meghúzódó okokkal, mielőtt olyan mértékben rászokunk az alkohol használatára, hogy elindulunk a függőség útján. Éppen ezért jó, ha minél tudatosabbak vagyunk, mert ez lehetőség számunkra az egészséges út választására, amelybe olykor belefér az a bizonyos néhány, de tudatos koccintás.”


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.