A Szallas.hu horvátországi statisztikái alapján átlagosan 180 000 forintot költ a magyar vendég szállására nyaralása alkalmával, foglalása jellemzően 6 éjszakára és 4 főre szól. A szállástípusok közül az apartmanok (65%) a legkelendőbbek, a 3 csillagos hotel kategória (25%) és a panzió, vendégház (24%) is kedveltek honfitársaink körében.
„A legtöbb magyarral júliusban lehet kint összetalálkozni, a legforgalmasabb nap július 22-e lesz” – ismertette a Szallas.hu foglalási statisztikáit Keresztes Nóra, marketing menedzser. Crikvenica, Vir és Zadar a legnépszerűbb horvát úti célok a magyarok körében, de Medulin és Bibinje is a toplista élén szerepelnek. „Ötből négy magyarnak számít a tengerpart közelsége az úti cél kiválasztásakor, de az ár, valamint az ismerősök és a család ajánlása is erősen befolyásolják a döntéshozatalt” – tette hozzá Keresztes Nóra.
A legtöbben saját autóval utaznak Horvátországba, csak ötből egy vendég tervez busszal menni, még ennél is kevesebben vonatoznak vagy telekocsiznak.
Teli hűtőtáska a strandfelszerelés zászlóshajója
A legnépszerűbb programok a strandolás, napozás, a városnézés és a nevezetességek megtekintése, valamint a hajókirándulás és vitorlázás. „A magyar vendégek zöme kimondottan pihenni, feltöltődni érkezik a horvát riviérára, a teljes kikapcsolódás érdekében a tengerparti, pihenős nyaralást keresik” – ismertette a részleteket a marketing menedzser. Az étkezésről a legtöbben félpanziós ellátást kínáló szálláshely választásával gondoskodnak, de sokan felkeresnek helyi éttermeket is, vagy döntenek a kinti élelmiszerüzletek kínálata mellett. A horvát Adriánál vakációzó magyarok kétharmada hűtőtáskával hódítja meg a tengerpartot. A leggyakrabban ásványvízzel, üdítővel és alkohollal tömjük meg a jégládát. Sokan a nassolásra is inkább előre készülnek: visznek magukkal gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a strandra.
A Balatonon vagy Horvátországban nyaral a magyar?
A közvélekedés szerint a balatoni és a horvát nyaralás körülbelül egy árban van. A Szallas.hu foglalási adatai alapján a gyakorlatban ugyan még mindig népszerűbb választás a balatoni nyaralás, de a válaszadók több mint kétharmada inkább a horvát riviérára menne, ha tehetné. A horvát szállásadók szerint a magyar vendégekkel egyébként nincsen probléma, többségük szabálykövetőnek és békésnek tart minket. „Rendőrt még egy magyar vendégre sem kellett hívni a szállásadó partnereink beszámolói alapján, és fellélegezhetünk, honfitársaink nem próbálnak meg fizetés nélkül távozni” – mondta Keresztes Nóra. Ugyanakkor elterjedt rólunk, hogy szűkmarkúan bánunk a borravalóval, általában nem is jattolunk.
Top 10 horvát úti cél a magyarok körében 2019 nyarán (a Szallas.hu saját adatbázisa szerint):
1. Crikvenica
2. Vir
3. Zadar
4. Medulin
5. Bibinje
6. Starigrad
7. Pula
8. Rab
9. Malinska
10. Rovinj
Legkeresettebb szállástípusok a horvát riviérán a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei):
1. Apartman (64%)
2. Háromcsillagos szálloda (25%)
3. Panzió, vendégház (24%)
4. Négycsillagos szálloda (20%)
5. Kemping (8%)
6. Faház (6%)
7. Kétcsillagos szálloda (5%)
8. Ötcsillagos szálloda (3%)
9. Villa (2%)
10. Hostel (1%)
Úti cél választásának indikátorai a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei):
1. Tengerpart közelsége (74%)
2. Ár (53%)
3. Ajánlás: ismerősök, barátok, családtagok tapasztalata, beszámolója (36%)
4. Megközelíthetőség, közlekedés (27%)
5. Távolság (22%)
6. Személyes jó tapasztalat (15%)
7. Környék programlehetőségei (14%)
8. Vendégértékelések, visszajelzések (13%)
9. Családbarát opciók (12%)
10. Valami újdonság felfedezése (6%) K
A kutatás hátteréről:
A sajtóközleményben szereplő adatok a Szallas.hu saját foglalási rendszeréből és két online felmérésből származnak, melyek közül az egyiket a horvátországi szállást kínáló partnerek, míg a másikat a horvát utazást tervezők körében végezték el. A kutatás 2019. 04. 01. és 2019. 04. 05. között zajlott, azzal a céllal, hogy felmérje a magyarok horvátországi nyaralási szokásait. A nyilvános kutatásban 1566-an vettek részt, akik terveznek idén a horvát riviérára menni vagy korábban voltak már ott. Az eredmények nem reprezentatívak Magyarország lakosságára nézve, de alkalmasak a trendek és attitűdök bemutatására.
Forrás: Turizmus Online