Mint azt Éskovács Péter, az akció egyik szervezője elmondta: a kampányba azért vonták be a Mikulást is, mert a gyerekek vele egyébként se tudtak találkozni személyesen. Így most az erkélyekről láthatták őt. Az erkélyt Vidámság Minisztériumának nevezték el. Ezzel a névvel arra szeretnének utalni, hogy a vírusokkal teli, depresszív időszakban szükség van a humorra, vidámságra is! Az erkélyen több más mesehős is ott volt, akik másfél méteres távolságot tartottak a Mikulástól. Ott volt például Füred Kapitány, a balatoni utazásokat népszerűsítő mesehős és több barátja is. A figurák jelenlétével a szociális távolságtartás fontosságára játékos formában világítottak rá.
Az erkélyre emberi nagyságú recepteket is kiállítottak, amelyeken a Mikulás kedvenc süteményének hozzávalói láthatók. Így hívták fel a figyelmet arra, hogy érdemes a finomságokat házhoz is rendelni. Főként olyan boltok, hotelek, éttermek elé teszik ki ezeket a közeljövőben, amelyeknek a vírus miatt be kellett zárniuk és szinte csak a házhoz szállításból van bevételük. A Vidámság Minisztériumának karitatív eseményét 9 turisztikailag fontos település szállodájának, cukrászdájának erkélyén ismételték meg. A Mikulás eljutott a Balaton több városába is- Az akció december 20-ig tartott – áll a szervezők közleményében.