Szakmai prognózis: tavaszra visszaáll a magyarországi turizmus

Egy nemzetközi ingatlantanácsadó cég - a CBRE - tavaszra várja a magyarországi idegenforgalom teljes helyreállását. Úgy legyen.

Vidéken továbbra is rendkívül erős a belföldi turizmus, a fővárosi idegenforgalom a kiemelkedő minőségű új szállodáknak és az ebből adódó növekvő átlagáraknak köszönhetően elsőként állhat a talpra régión belül - derül ki a CBRE nemzetközi ingatlantanácsadó kutatásaiból.

Laurent Lassier, a CBRE szakértője szerint a nemzetközi vakcinaútlevél bevezetésével a jövő év tavaszára az idegenforgalom elérheti a pandémia előtti értékeket is.

 

Szállodapiaci elemzés

A nyári időszak adatai alapján a talpra állás egyre erősebb jeleit mutatja magyarországi szállodapiac. A teljes magyar piac éves viszonyításban a járvány előtti értékekhez közelít, a szobák foglaltsági aránya a tavalyi év eredményeinek 90-95 százalékát teszi ki, a bevételek pedig a szobák átlagárával párhuzamosan  10-12 százalékkal nőttek a CBRE adatai szerint. 
 A tavaszi időszakhoz hasonlóan a nyári hónapokban is erős volt a belföldi turizmus, ennek köszönhetően  vidéki szállodák elérték a koronavírus-járvány előtti, 2019-es szinteket is. 
 

Nyáron a foci-EB segített

A CBRE kutatása szerint a fővárosi idegenforgalom beindulásának a foci-Eb adott lendületet.  A helyreállás azonban jóval lassabban kezdődött meg, mint a vidéki szállodákban, mivel a budapesti piac közel 95 százaléka nemzetközi vendégkörrel működik. A viszonylag lassú növekedés okai közé tartozik, hogy továbbra is hiányoznak a konferenciák és kongresszusok, valamint a turistacsoportok, melyek a fővárosi idegenforgalom legfőbb mozgatórugói. Egyúttal szembetűnő változás a pandémiát megelőző időszakhoz viszonyítva, hogy a turisták kisebb arányban és közelebbi országokból érkeztek Magyarországra. 

Határnyitási kommunikációt nem hangolták össze az országok

A régió idegenforgalmi helyreállását a CBRE kutatása szerint az is hátráltatta, hogy az európai országok nem folytattak konzisztens kommunikációt a határok nyitottságával kapcsolatban. A tájékoztatásban kulcsszerepe volt viszont az európai légitársaságoknak, amelyeknek érdeke fűződött az idegenforgalom fellendüléséhez. Naprakész információkkal szolgáltak utasközönségük számára, valamint célzott járatokat is indítottak olyan országok között, melyek két- vagy többoldalú megállapodást kötöttek a védettségi igazolványok elfogadásáról. 

Új szállodák nyíltak, nem rosszak a szobaárak   

Kitértek arra is, hogy idén nyáron számos új szálloda nyitott meg Budapesten, egytől egyig kiemelkedő minőségben. Ennek megfelelően a budapesti szállodai szobák átlagára folyamatosan nő, jelenleg a barcelonai és a lisszaboni átlagárak szintjén mozog. 
Régiós viszonylatban egyértelműen Budapest vezet: a 2021 januárja és augusztusa közötti időszakban a budapesti átlagár a 100 euróhoz közelít, ezzel szemben Prágában és Bukarestben a szállodai szobák átlagára 60 euró körül mozog - derül ki a nemzetközi ingatlantanácsadó cég kutatásából.

Forrás: MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?