Új szervezeti felépítés az Accornál

2013. novemberében Sébastien Bazin, az Accor csoport elnök-vezérigazgatója bemutatta a szállodacsoport új stratégiáját, melynek célja, hogy az Accor tovább erősítse piacvezető helyzetét, és ezzel párhuzamosan a világ legprofitábilisabb szállodacsoportjává váljon. A cél érdekében egy új vállalati struktúrát hozott létre, amely bevezetésre került az Accornál.

Az új felépítés keretében a vállalat két nagy operatív egységgé formálódik át: HotelServices – mint hotelüzemeltető és franchise átadó, illetve HotelInvest – mint hoteltulajdonos és befektető. Az Accor tíz fős globális felső vezetésének tagjaként, Peter Verhoeven a HotelServices észak-, közép- és kelet-európai vezérigazgatója.

Az újonnan létrehozott közép-európai regió központja Németország. Az új régió Skandináviától Németországon és Ausztrián keresztül egészen Kelet-Európáig, a Balkánig nyúlik, és magába foglalja az összes országot, ahol az Accor jelenleg szállodákat üzemeltet, különböző projektjei vannak, illetve projekteket tervez a jövőben. Németországon és Ausztrián kívül ezek az országok: Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Bulgária, Svédország, Horvátország és Albánia. Lengyelország a továbbiakban is megmarad különálló egységként.

A jövőben az új közép-európai régió irányítása az Accor Németország központjából, Münchenből zajlik majd. Az Accor Németország vezetője és egyben az Accor HotelServices közép-európai vezérigazgatója Michael Mücke, az Accor Németország pénzügyi igazgatója és egyben az Accor HotelInvest közép-európai vezérigazgatója pedig Fabien Valentin.

 “Nagyon örülök, hogy Michael és Fabien személyében két tapasztalt, belsős munkatárssal dolgozhatunk ezen az új, felelősségteljes feladaton Közép-Európában. Mindketten meghatározó szerepet játszottak abban, hogy az Accor Németország sikeres évek sorozatát tudhatja maga mögött. A közös munka során lehetőségük lesz majd arra, hogy szakértelmükkel és eddigi tapasztalataikkal segítsék az új régió működését. Az új szervezettel átláthatóbb és rugalmasabb lesz a működésünk. Michael és Fabien csapatainak kiemelt szerepe lesz az új Accor stratégia bevezetésében.” – mondta el Peter Verhoeven, az Accor HotelServices észak-, közép- és kelet-európai vezérigazgatója.

Egységes szervezet és felelősségi körök a régióban

Az Accor márkái három szegmensbe tartoznak: Economy & Budget márkák (ibis Family), középkategóriás (“midscale”) márkák (Mercure, Novotel, Suite Novotel) és Luxus & Felsőkategóriás márkák (Pullman, MGallery, Sofitel), mindhárom szegmens élén egy-egy igen tapasztalt vezető áll majd a HotelServices csapatból. A marketing feladatokat a “Brand Operations” részlegen belül központilag fogják össze és irányítják az összes márkára vonatkozólag.

A jövőben Michael Mücke egy kilenc fős vezetőségi csapattal irányítja a közép-európai régiót, melynek tagjai a következők:

Philippe Alanou, Senior Vice President Economy & Budget Operations - Közép-Európa

Christian Giraud, Vice President Franchise & Development - Közép-Európa

Marie-Agnes Guy, Vice President Business Analysis, Purchasing & IT - Közép-Európa

Eike Alexander Kraft, Vice President Corporate Communications, PR & CSR - Közép-Európa

Gregory Maliassas, Senior Vice President Luxury & Upscale Operations - Közép-Európa

Simone Niedenzu, Senior Vice President Brand Operations - Közép-Európa

Volkmar Pfaff, Senior Vice President Midscale Operations Közép-Európa

Daniela Schade, Senior Vice President Sales, Distribution & Revenue Management - Közép-Európa

Michael Verhoff, Senior Vice President Human Resources - Közép-Európa

Magyar és magyarországi képviselők a HotelServices közép-európai vezetésében:

Philippe Godard, Regionális Igazgató Luxus & Felsőkategóriás szegmens - Ausztriai és Kelet- Európa, a Sofitel Budapest Chain Bridge igazgatója

Bruno Vinette, Novotel Üzemeltetési Igazgató – Magyarország & Bulgária

Horváth Gábor, Mercure Üzemeltetési Igazgató – Magyarország & Szlovákia

Kormány Balázs, ibis Üzemeltetési Igazgató – Magyarország & Szlovákia

Popovits Éva, Értékesítési & Disztribúciós Igazgató – Magyarország & Bulgária

Király Zoltán, Brand Operations, Kommunikációs és PR Igazgató - Kelet-Európa

Fabien Valentin ugyancsak egységes struktúrát és felelősségi köröket vezetett be a HoteIInvest-en belül a közép-európai régióban. Az ő munkáját is egy kilenc fős vezetőségi csapat támogatja majd, amelynek fő feladata a vagyonkezelés és a pénzügyek kézbentartása lesz. A HotelInvest vezetőségi tagja az évek óta a magyarországi központban dolgozó Karim Boutemine, Közép – Európáért felelős Kontrolling Igazgató.

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?