A Lufthansa készen áll az új berlini járatokra

Kedden a Lufthansa flottájához csatlakozó legújabb, kilencedik A380 mega-liner a „Berlin” nevet kapta a város főpolgármesterétől, Klaus Wowereittől azon a névadó ünnepségen, amit a Berlin Tegel Repülőtéren rendeztek meg Christoph Franz, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója részvételével.

A világ legnagyobb személyszállító repülőgépe ezt követően városnéző repülésre indult Berlin és Brandenburg felett a meghívott vendégek, köztük több mint száz berlini gyerek és fiatal örömére. 

“Ez a repülőgép keresztelő egyértelműen mutatja elkötelezettségünket Berlin iránt” – mondta Christoph Franz, Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. “Vállalatunk jelentős beruházást hajt végre a dinamikusan fejlődő fővárosi régióban, s Berlin a jövőben még fontosabbá válik a Lufthansa életében, ezt bizonyítja a Tegel repülőtérről napokban beinduló számtalan európai és közel-keleti új járatunk is.” – tette hozzá Christoph Franz. Az új berlini reptér elhúzódó átadásával kapcsolatban megjegyezte: “Optimisták vagyunk és bízunk abban, hogy minden rendben lesz az új átadási időpontra”. 

A Lufthansa zászlóshajójának „keresztelője” jól érzékelteti, mennyire fontos a német főváros a légitársaság számára. Június 3-án Európa vezető utasszállítója története legnagyobb bővítési programját indítja el Berlinben, több mint 60 millió eurós költségvetéssel. Ennek eredményeként 39 európai úti célt köt össze közvetlenül a fővárossal, és tizenöt Airbus A319 és A320 bázisaként használja Berlin Tegelt. A Lufthansa Csoporton és a Star Alliance-en belüli partnerek kínálatát is figyelembe véve az utasok 50 célállomás közül választhatnak majd Európában és a Földközi-tenger déli partvidékén. 

„A Lufthansa Budapestről már február 6-a óta indít közvetlen járatokat a német fővárosba” – mutatott rá Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai igazgatója. „A foglalások nagyon ígéretesen alakulnak, és azt tapasztaljuk, hogy a budapesti utasok számára is vonzó célpont ez a gyorsan növekvő, dinamikus város. Egyre többen akarják felkeresni Berlint üzleti és szabadidős céllal, és mi örömmel növeljük tovább részesedésünket a szegmensben. Vonzó termékeivel és 13 500 forinttól induló, egy irányba érvényes jegyáraival a Lufthansa rendkívül versenyképes légitársaság” – tette hozzá. 

A repülőgép tegeli névadójával a Lufthansa több mint 50 éves hagyományt folytat. Ötvenkét éve, 1960. szeptember 16-án Willy Brandt egykori főpolgármester és későbbi szövetségi kancellár szintén a Berlin nevet adta a Lufthansa akkoriban legmodernebbnek számító, széles géptestű, négy hajtóműves Boeing 707-430 repülőgépének a daru emblémás légitársaság 1955-ös újraalapítását követő első repülőgép-keresztelőn. Azóta a Lufthansa immár több mint 400 tagú flottájának aktuális zászlóshajója mindig a német főváros neve alatt járja a világot a légitársaság globális hálózatában. Az Airbus A380 testén a D-AIMI „Berlin“ lajstromjel élénk színű, vastag betűs feliratként jelenik meg a géptörzs mindkét oldalán, a pilótafülkét pedig a város medvés címere díszíti. A korábbi gépekhez hasonlóan a D-AIMI „Berlin“ is nagy távolságú járatokon repül majd, elsősorban az USA keleti és nyugati partjára és távol-keleti nagyvárosokba. 


Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?