„Ez egy igazán egyedi lounge!”

- állapította meg Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerdán, az új Celebi Platinum lounge megnyitó ünnepségén, a Ferihegy 2B terminálján.

Megállapításával Lammers - hozzátéve azt is, hogy a váró igazán prémium - nem járt messze az igazságtól. A 2B lounge-kínálatára meg ráfért egy ráncfelvarrás. A török Celebi 2006 óta tartó ferihegyi terjeszkedésének újabb állomása az egykori Malév lounge helyén nyílt, a 2B „csúcsán”. A tranzit sarkában lévő kis lépcső visz oda. De senki se folytassa útját megszokásból, forduljon rögtön jobbra a lépcső után, mert az eddigi Platinum helyén már csak a tátongó üresség fogadja, míg pár méterrel odébb egy 21. századi repülőtérhez méltó új lounge.

Némiképp megkésve, szerdán került sor a kisgépes - GAT - terminálon a tavalyi Forma 1-re a Celebi által felújított és beüzemelt utasváró ünnepélyes átadására. A 2-es terminál Platinum váróihoz igazodó belsőben a Celebitől elvárt színvonalat élvezhetik a GAT-ra érkező utasok. 

Talán sokan emlékeznek még az itt működő, korai '90-es évek kávéházi belsőit idéző Malév lounge-ra, melynek dizájnján a Malév még kevéssel élete vége előtt felülemelkedett, és megnyitotta sokat méltatott váróját a Sky Court-ban. A ma a Malév Ground Handling által üzemeltetett Sky Court lounge fenéje az épületen belüli helye; természetes megvilágítást nem kap. Nem bővelkedik ablakokban a Celebi 2011-ben, a 2A-n nyitott várója sem, amit életigenlőnek ható színei, és az ezek adta tágasabb térérzet feledtetni tudnak.

Életigenlés? Nos igen: az utasrekordot döntő 2011-ben a oneworld nagytesó American Airlines 767-esei dübörögtek itt nap mint nap. A látványtervekről egy, 15 milliós kapacitású, helyét nemzetközi szinten is megállni képes épület nézett vissza ránk. Folytathatnánk még a „régen minden jobb volt” mantráját, ha észre nem térítenének Hardy Mihály szavai, aki 2014, majd 9,2 milliós utasforgalmát méltatva elárulja, mi az újabb, ezúttal 7,5%-os növekedés receptje: az utasért folytatott szívós és célzott munka.

Van benne valami; a Malév csődjével kiesett, 1,5 millió tranzitutas ellenére is növekszik a forgalom. Azt pletykálják, ha nem áll meg a növekedés, leporolják a forgalmi előtérbe benyúló épületszárnyak még mindig engedélyezett terveit, az átmenetinek szánt fapados bódéváros pedig meg is szűnhet.

A business várók iránti igény is nőhet; a Magyarországon eddig 50 millió dollárt befektető Celebi sem véletlen költött 250 ezer eurót új - színeiben és formavilágában a 2A Platinum legjobb hagyományait folytató - várójára. A szomszédban eddig üzemelő Platinum lounge-ot dizájnban, tágasságban és kényelemben egyaránt leköröző helyiség egyediségét a reptér egyetlen, külvilágra nyíló ablakokkal büszkélkedő várójaként a páratlan kilátás adja. 

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.