hirdetés
hirdetés

Öt év alatt 300 millió euró kárt okoz

Az elmúlt öt évben ezer madárütközés történt a világon, a forgalom bővülése miatt ez csak egyre több lesz. Az okozott költségek pedig emelkednek az olyan korszerű, azonban drágán javítható gyártási alapanyagok miatt, mint a különböző kompozitok - írja az Airportal.

hirdetés

Elemzést készített a világszerte tevékenykedő Allianz biztosítási holding a repülőgépeket érintő madárütközésekről – írja az aero.de portál. Eszerint az elmúlt öt évben ezer ilyen eset történt a világon, összesen mintegy 300 millió euró kárt okozva. Mint kiderült, a madárütközések egyre gyakoribbak a statisztika szerint, ami a folyamatosan bővülő légiforgalomra vezethető vissza. Ezzel párhuzamosan a javítási költségek is egyre növekednek, a kompozit alapanyagok miatt. Ugyanis a korszerű gyártásban használatos újfajta termékek miatt a károkat több idő alatt és magasabb költséggel lehet csak helyreállítani, emellett ezek speciális tudást is igényelnek.

A legnagyobb egyedi költséget, 18 millió eurós javítási összeget egy madárraj okozta, amely miatt súlyosan sérült egy gép egyik hajtóműve. A kutatás szerint az átlagos kár mintegy 322 ezer eurót tesz ki. 

Mindezek miatt a repterek üzemeltetői nagy hangsúlyt fektetnek a madárütközéseket elhárító rendszerekre és eljárásokra, ezeket pedig a jelek szerint, a forgalombővülés miatt folyamatosan fejleszteni is kell. Ilyen eljárás a Budapesten is alkalmazott költöztetés vagy ragadozómadaras elijesztés, a Debrecenben pár éve bemutatkozott “drónsólyom”, illetve a különböző zajt vagy fényt kibocsátó rendszerek.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai