Újdonságok az EL AL izraeli légitársaságnál

Az izraeli légicég sajtóreggelin mutatta be magyarországi újításait.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Azt tudta, hogy ez a két rövid szó, EL AL, azt jelenti: az égbe, az egekig? Nos, tényleg illik ez a kifejezés egy légitársasághoz. Az EL AL egyidős Izrael állammal, 1948-ban jött létre. Az újdonságokról stílusosan az Akácfa utcai Mazel Tovban tartott évzáró partnerpartin szerezhettek tudomást az utazási irodák munkatársai és az újságírók.

Tarifák, osztályok, poggyászok
Először Liat Yahav, az Izraelből ide repült, közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgató üdvözölte shalommal a meghívottakat, majd a légitársaság magyarországi jegyértékesítője, az AVIAREPS igazgatója, Tóth Attila ismertette elveiket – és terveiket.

Mint az közismert, szeptemberben – 33 évvel a nyitás után – a légitársaság megszüntette saját budapesti irodáját, azóta az AVIAREPS munkatársai foglalkoznak a jegyárusítással, tartják a kapcsolatot az utaztatókkal, marketing- és PR-feladatokat is végeznek a városi irodájukban. A repülőtéren továbbra is az EL AL saját stábja biztosítja a zavartalan indulást és érkezést.

Az EL AL légitársaság egyik fő alapelve, hogy számos olyan szolgáltatásért nem kell fizetni, amelyekért a fapados járatok esetében igen, kezdve a becsekkolástól, a fedélzeti ellátáson és fedélzeti szórakoztató lehetőségeken át a 8 kilogrammos nagy méretű kézipoggyászig, ami mellett még egy másik kézitáskát, például egy laptoptáskát is felvihetnek az utasok.

Ezek az „apróságok” igen fontosak tudnak lenni sok esetben, mint például, hogy nem 20 kilós lehet a feladható bőrönd, hanem akár 23 kilogramm is. Turistaosztályon a „light”, „classic” és „flex” tarifacsaládok közül a „classic” a legkedveltebb, ami már tartalmazza a 23 kilóos feladott poggyász árát és előzetes ülőhelyválasztást is.

Heti nyolc járat indul Tel-Avivba
Az EL AL mindig híres volt arról, hogy a világ talán legbiztonságosabb légitársasága, amivel a törzsutasok már tisztában vannak, és nem bánják, ha akár 3 órával indulás előtt ott kell lenni a reptéren. Ami a Budapest–Tel-Aviv desztinációt illeti, heti 8 járat indul és érkezik a téli időszakban, csütörtökönként és vasárnaponként a reggeli járatok mellett délutánit, illetve estit is beiktatnak. Szombaton nincs járat.

Ami az adatokat illeti, három és fél ezren dolgoznak a légitársaságnál, 45 repülőgépük 43 desztinációba repül, és 232 heti indulással büszkélkednek.

Tóth Attila részletesen tájékoztatta a jelenlévőket a különféle osztályok jellemzőiről, az egyre „okosodó” és kényelmes ülésekről, a valóban kóser harapnivalókról, és a különféle diétát igénylők kiszolgálásáról. A légitársaság Michelin Bib Gourmand-díjas séfje, Shahaf Shabtay garantálja a magas gasztronómiai szintet.

Streaming a fedélzeten
Ma már az utasok elvárják, hogy a fedélzeten szórakoztassák őket. Olyan streamingtechnológiát használnak, amely közvetlenül kapcsolódik az utasok mobileszközeihez. A fedélzeten wi-fi is elérhető, ami turistaosztályon fizető szolgáltatás.

Ami az idei téli szezont illeti, a tavalyinál, amelyet megtépázott a járvány, nyilvánvalóan sokkal élénkebb forgalom várható. A fővárosi szállodákban decemberben az egyik legfőbb küldőpiaccá szokott előlépni Izrael.

Érték, tapasztalat, tradíció – a főbb alapelvek közé ezek is beletartoznak. Mindezt díjazzák is: több mint 2,3 millió a törzsutasaik száma. De nemcsak a jegyeket vásárlók által vizsgáznak ötösre: APEX 5 Star Award díjjal is büszkélkedhetnek, amely a szakma egyik legrangosabb elismerése.

Elek Lenke

Laptársunk, az mfor.hu.


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.