Van okunk szégyenkezni

- ismerte el Vitézy Dávid BKK-vezető pénteken egy konferencián, Budapest közlekedéséről szólva. A konferenciát pedig az Idegenvezetők Világnapja alkalmából rendezték a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara épületében „Mit hoz az újév hazánk turizmusának” címmel.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője elismerte: az utasok tájékoztatása különösen idegen nyelven hagy kívánni valót maga után. Ciki a taxi-helyzet városban és a Ferihegyen egyaránt. A jegyrendszer sem hozza más uniós nagyvárosok színvonalát, áttekinhetetlen. Szintén jogosan éri bírálat a metró lejáratot őrző „kétajtós szekrényeket” illetve az ellenőreket, akik Budapesten nem éppen diplomáciai érzékükről és ehhez társuló nyelvismeretről ismerszenek meg, ugyanakkor akaratukon kívül is a turizmus marketing megkerülhetetlen szereplőivé válnak számos külföldi számára.

Vitézy ugyanakkor kijelentette: a tömegközlekedési hálózata miatt Budapestnek nincs mit szégyenkeznie; az üzemeltető BKV minden szörnyűsége ellenére európai mércével mérve is hatékony. Összekaristolt és firkált járművek pedig máshol is vannak - nyugtatta Vitézy az egyik hozzászólót.

A problémák orvoslása

tervbe van véve - derült ki. A BKV teljes tájékoztatási rendszere megújul, hamarosan az aluljárókban azt is tudni fogja a tévelygő utas, hogy a metró merre van, nem csupán azt, hogy hol lehet a legnagyobb Whopper menüt venni - fejtette ki a vezérigazgató. Mint mondta: átgondolják a járművek és állomások reklámfelületeinek kihasználását. Nem lesz könnyű, mivel hatályos szerződést kell úgy bontani, hogy abban a felületek szinte minden négyzetcentiméterét értékesítették.

A tájékoztatás megújulása keretében angol nyelven is olvasható lesz az információ a buszmegállókban, mindenféle állomásokon. A bemondásra szoruló információ rögzítését ezentúl „nem az angolul legjobban tudó titkárnővel” bonyolítják „föl nem ismerhető emberi nyelven” - nyugtatott Vitézy. A ferihegyi repülőtéren közlekedési információs pontokat hoznak létre, ahol tömegközlekedésről, taxikról tudhatnak meg mindent angolul beszélő munkatársaktól a turisták.

Elektromosan

Bevezetik idővel az elektronikus jegyrendszert, mely időalapú elszámolással könnyíti az utazást. Csökken továbbá a „a konfliktuspontok száma” (ellenőr kontra utas), ezáltal Budapest és akár az ország előnytelen megítélését is javítja az intézkedés. Utóbbihoz hozzátesz az is, hogy 2014-től a metró biztonsági embereit elektronikus beléptető rendszer váltja fel. Nem hátrány: a Ferihegyen is kapható lesz 24 órás jegy, így nem kell 320 forintért Kőbányáig zötykölődni, ahogy eddig, mert az volt a külföldi számára az első pont, ahol ezt meg tudta váltani. Ezentúl a 24 órással kezdheti a zötykölődést az utas. És a lassú 200-as busz marad. Vitézy nem vakította a hallgatóságot pusztán azért, hogy népszerűbb legyen, hanem beismerte: a jelen helyzetben, február 3., a Malév leállása óta a reptéri gyorsvasút egyelőre az álmok birodalmában siklik a pályán. Épp elég lesz a 2007-ben, Ferihegy 1-nél épült vasúti megálló rendbehozatala, mely fiatal kora ellenére mára úgy néz ki, mint amin a harmadik világháború vonult át.

A városban maradva

Vitézy elmondta: tervbe van véve a Duna bekapcsolása az urbánus létezés mindennapi színtereibe, ahogy az más, nem is olyan távoli városokban már gyakorlat. Azaz a pesti alsó rakpartról kitessékelik az autókat és jöhetnek azok, akiké a város, az emberek. Vitézy úgy látja, Budapest a Dunában rejlő potenciált nem használja ki ezen a téren. Felülvizsgálat tárgyát képezi a kikötői koncepció is. Tevek szerint a szállodahajók kikötőit a Március 15. tér környékére koncentrálnák. Magáról a térről viszont kivonulnak a buszok, megszűnik a Mátyás Pince előtti parkoló; odébb, a hajóállomásokhoz közel költözne. Utóbbi része annak a munkálatnak is, melynek keretében a Ferenciek tere és környezete válna ismét térré, az Erzsébet hídról érkező forgalom jelentősebb korlátozása mellett. Hasonló átépítés várható a Széchenyi (volt Roosevelt) téren is, ahol a forgalom a tér déli oldalán haladna, míg az északi a gyalogosoké lenne.

Nincs nagyváros ma már kerékpár és kerékpáros turizmus nélkül. Utóbbit segítené a Bubi, budapesti közösségi bringa, mely első lépésben 1000 bringát és 74 állomást - zömével a turisztikai fókuszpontok közelében - jelentene. Uniós forrásból tervezi a BKK a nemzetközi Eurovelo 6-os útvonal budapesti szakaszának európai szintre hozását.


Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.