Várbéli buszbehajtás: a kommunikációt sürgetik a szakmai szervezetek

Közös nyilatkozatot adott ki a turistabuszok budavári behajtásával kapcsolatban a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

A szakmai szervezetek közös nyilatkozatát változtatás nélkül publikáljuk.

"Ezúton szeretnénk informálni Önöket, hogy a turisztikai szakma a mai napig semmiféle hivatalos értesítést nem kapott a június 1-től tervezett budavári autóbuszos korlátozás részleteiről. Az autóbuszos személyszállítók és az idegenvezetők szakmai szervezetei eddig csak sajtóhírekből tájékozódhattak arról, hogy várhatóan hogyan valósul meg a turisták feljutása a Vár területére, és milyen alternatív parkolók válthatják ki a jelenlegi Palota úti autóbusz-parkolókat.

Több szervezet, így a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége MISZ, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete MKFE, valamint a szakmában dolgozó idegenvezetők levélben fordultak Dr. Guller Zoltán vezérigazgató úrhoz (Magyar Turiszikai Ügynökség), Dr. Bienerth Gusztáv kormánybiztos úrhoz (Magyar Turisztikai Ügynökség), Dr. Nagy Gábor Tamás polgármester úrhoz (Budavári Önkormányzat), kérve, hogy vonjanak be bennünket a végső döntést előkészítő megbeszélésbe, de egyik helyről sem kaptunk választ.

Változatlanul az az álláspontunk, hogy

1. a magyarországi turizmus kiemelt, emblematikus célpontja a budai Várnegyed, amelynek kulturált és biztonságos megközelítése elengedhetetlenül fontos,

2. ha a korlátozás miatt nehézkessé válik a Várba való feljutás, az egész budapesti városnézés veszélybe kerül, mert egyszerűen nem lesz értelme Budán turistabuszt használni (a Lánchídra eleve nem szabad felhajtani 16t felett, a Citadella nem bír el egyszerre 5-6 autóbusznál többet, stb.)

3. a szakmai szervezetek igényt tartanak a döntés előkészítésében való részvételre, mert tagjaik, a buszvezetők, az idegenvezetők gyakorlati szempontból ismerik a terepet, ezért ők tudnak a legtöbbet tenni azért, hogy a korlátozások mellett is gördülékeny legyen az utasok ki-és beszállítása.

Ha a turisztikai szakma a korlátozások bevezetése előtt hivatalosan is megkapná a tájékoztatást a forgalmi és parkolási rend változásairól, akkor mindezek ismeretében május 30-án hétfőn délelőtt 10.00 órától a szakma és a sajtó számára nyilvános autóbuszos bejárás során az érintett döntéshozó hivatalok, szervezetek jelenlétében győződhetnénk meg arról, hogy a módosított szabályozás nem akadályozza-e a turistabuszok forgalmát a Várban, illetve a Vár alatti, tervezett parkolási helyszíneken. A próba tapasztalatai alapján lehetne javaslatot tenni a döntéshozóknak az esetleges módosításokra, még az új rendszer életbe lépése előtt.

Ezért az autóbuszos személyszállítókat és idegenvezetőket képviselő szervezetek elengedhetetlennek tartják, hogy hivatalos forrásból, a lehető legrövidebb időn belül megismerhessék a budavári autóbuszos forgalmi és parkolási rend várható változásait.

Az eddig kiszivárgott, de hivatalosan meg nem erősített információk alapján úgy érezzük, változatlanul fennáll az a veszély, hogy a turistaprogramok nem tudnak maradéktalanul megvalósulni a budai Várnegyedben. A külföldi utazási partnerirodák már most élénk érdeklődést tanúsítanak a változásokkal kapcsolatban. Informálásuk elengedhetetlen az előre lekötött programok színvonalas lebonyolítása érdekében, mert a várható korlátozások veszélyeztethetik a több évre lekötött szerződések teljesítését.

Úgy látjuk, megfelelő előkészítés és tájékoztatás hiányában kaotikus helyzet keletkezhet a Várat övező utakon, vagy az eddig hivatalosan még nem publikált alternatív autóbusz-parkolóknál, és emiatt számos utazásszervező törölheti Budapestet az ajánlott desztinációi közül. Fennáll a veszély, hogy jelentősen romlik a város imázsa, ha nem tudjuk ezt a problémát megfelelően megoldani."


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.