Busan: tengerpart, autópályák, huszonéves ázsiaiak

Az Ad Stars reklámfesztivál szervezői meghívták a Kreatívot, hogy nézzen körül a dél-koreai Busanban tartott rendezvényen. Elkezdtük a körülnézést.

Busan nincs közel Budapesthez, de tetszőleges európai városhoz sem, ezért akármennyire is flottul szervezzük meg az ideutazást, rongyként érkezünk meg. Ez csak azért érdekes, mert ami itt fogadott, az ebből a félájult állapotból is képes volt kipörgetni.

Helyszín
Dél-Koreából eddig alig láttam valamit: repterek, metrók, vonatok, buszok, autópályák vettek körül az elmúlt 24 órában, de ezek pont elég bámészkodnivalót jelentenek elsőre. Minden hatalmas, tömött, hosszú és hi-tech. Persze tudtam, hogy Szöul a világ második legnagyobb várostömörülése, mert benne van a Lonely Planetben, de az azért fura érzés, hogy egy megálló metróval, simán hosszabb a négyes metró teljes nyomvonalánál.

Busan a második legnagyobb város, 3,5 millióan laknak itt, brutális méretű kikötőkkel, elképesztő úthálózattal, ahol egy végig autópályán száguldó taxival is egy óra volt eljutni a szállodába a repülőtérről. A felhőkarcolós, kikötős, autópályás városképhez pedig hozzá kell adni a tengert és kisebb-nagyobb hegyeket a környéken, amitől nemcsak érdekes, hanem szép is az egész.

Busan azért is logikus választás egy ázsiai reklámfesztiválhoz, mert a fontosabb központoktól (Tokió, Sanghaj) pár órás repülőúttal ide lehet jönni, ráadásul van tengerpart, rengeteg étterem és bár, amik szintén elengedhetetlen feltételei a reklámfesztiváloknak. 

Kényeztetés
Az újságíróság azzal jár együtt, hogy sokan kedveskedenek apróságokkal, hogy ezzel olajozzák meg az aktuális kéréseiket. Itt ez is több és gazdagabb. Ez a fesztivál eleve jól tartja az eseményre jegyet vásárló közönséget: utaztatás a különböző helyszínek és a szálláshelyek között, etetés-itatás egész nap, bulika minden estére, stb. Ami viszont az Ad Stars vendégeinek jár, az messze túl megy azon, amivel korábban ilyen eseményen találkoztam. Az egészen az látszik, hogy míg a Cannes Lions-jellegű, menő nyugati fesztiválok abból indulnak ki, hogy örülj, hogy ott lehetsz, itt ők örülnek, hogy eljöttél.

Program
Először a nyitóbulira mentem el, ami nyilván a globalizációs törekvések miatt egy ír kocsmában zajlott, ahol belekóstolhattunk az izgalmas ír kocsmakonyha remekeibe (fish&chips, rántott csirkeszárny, stb.), illetve a többféle brit sörbe és töménybe. Kb. kétszázan voltak, beszélgettek, táncolgattak és darts-oztak. 

Az Ad Stars fő helyszíne a BEXCO-ban (Busan Exhibition & Convention Center) van, ami egy hatalmas kiállítóközpont, benne több párhuzamos rendezvénnyel: az Ad Starson kívül itt zajik az Ad:Tech nevű konferencia is és még csomó más esemény is.

Az Ad Stars blokkja egy csomó kiállítóstandból, több előadóteremből és az elengedhetetlen etető, itatóhelyszínekből áll. Az esemény fontosságát meg a gazdasági pezsgést jól mutatja, hogy nagyjából a reklámipart célzó minden nagyobb cég kiállít: az Adobe-tól a HP-n, a Panasonicon keresztül a Samsungig, mindenki be akar valamit mutatni. A legnépszerűbb természetesen a VR-vidámpark, azon belül is a hullámvasút-szimulátor, amit majd kipróbálok, ha nem lesz olyan hosszú a sor.

Emberek
Az Ad Stars közönsége jellemzően huszonéves, vagy néha egészen középiskolásnak kinéző ázsiai fiatalokból áll. A fesztivál a közönség összetétele alapján még inkább tűnik regionálisnak, mint globálisnak. A nagyjából háromszáz fős előadóteremben tíznél nincs több nem ázsiai. A szervezők szerint koreaiak mellett japán és kínaiak vannak a legtöbben.

 

Forrás: Kreatív Online


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.