A szakember, aki az Utazás kiállításon nyilatkozott lapunknak, elmondta, hogy 1976-ban született Kairóban, középiskolába Szaúd-Arábiában járt, majd a Kairói Egyetemen végzett egyiptológia és turizmus szakon. Pályája kezdetén idegenvezetőként dolgozott, majd különböző pozíciókat töltött be az Egyiptomi Turisztikai Hivatalnál. Utóbb helyettes vezetője volt a németországi képviseletnek, tavaly decemberben pedig elfoglalta hivatalát Bécsben.
Az új ösztönzőprogram 2014. november elsején lépett életbe, és idén október végéig lesz érvényes. A program a korábbihoz képest új gondolkodásmódot takar. Eddig a járatokon maradt üres helyek után kapott kompenzációt az adott légitársaság, tavaly ősz óta viszont az eladott helyek után jár az állami támogatás.
Minél több turistát küld a tour-operátor vagy a légitársaság Egyiptomba, annál több támogatást kap. Más szabályok vonatkoznak a menetrendszerinti, a fapados és a charter légitársaságokra, illetve különleges szabályokat alkalmaznak a felső-egyiptomi repterekre (Luxor és Asszuán), illetve a Tabára közlekedő járatok esetén.
Hurghada, Sharm El-Sheikh, Marsa Alam és El Alamein repülőterek esetén a charter légitársaságoknak akkor jár az ösztönző, ha a járatok mindegyike minimum 50%-os töltéssel üzemel. A támogatás mértéke 30-40 dollár között mozog a járat hosszától függően. Az 50%-os töltés elérése után jár az ösztönző egészen a 90%-os töltés eléréséig.
Menetrendszerinti és fapados járatok esetén a fenti repülőtereknél 8800 dolláros támogatást kapnak a légitársaságok minden 44 járatpár után, ami 200 dollárt jelent járatonként. Ez az összeg körülbelül 10%-a a járatok után a repülőtereken fizetendő kiszolgálási díjnak. Ezt az összeget a földi kiszolgálást végző társaságoknak utalják át hathavonta. Két egyiptomi repülőteret is érintő kombinált járatok esetén csak az egyik esetében jár a támogatás.
Luxor, Asszuán és Taba esetében direkt ösztönzőt ad az egyiptomi állam minden egyes utas után, függetlenül attól, hogy charterrel vagy menetrendszerinti járattal érkezett az illető. Feltétel, hogy legalább 40%-os legyen a járat töltése. A támogatás mértéke 40-50 dollár között változik a repülés időtartamától függően, 4 óránál hosszabb repülési idő esetében jár a magasabb összeg. A támogatás egészen a 100%-os töltés eléréséig jár.
Néhány nem közvetlen ösztönzőt is bevezetett Egyiptom a légi forgalom növelése érdekében. A repülőtéri leszállási és kiszolgálási díjakat 75%-kal csökkentették minden charter-, fapados és menetrendszerinti járat számára, maximum 3000 dollár/járat összegig. Ezt a támogatást is közvetlenül a reptér-üzemeltetők és a reptéri földi kiszolgálók kapják meg.