A német egyesülés előttről jól ismert Berlin Schönefeld reptér helyére tervezett légikikötőre ma már az építők sem nagyon ismernének rá. A repülőtér területét 970 hektárral összesen 1 470 hektárra növelték. A két fel- és leszálló pálya közé épített, új hat emeletes terminálépület évi 27 millió utas kezelését biztosítja majd. A tervek szerint a repülőtér 2012. június 3-án már üzemelni fog.
A repülőtéren a korábbi északi leszállópályát elbontják, és a korábbi déli pálya, melyet 3.600 méterre bővítenek, lesz az új brandenburgi északi pálya. A déli pályát 4.000 méteresre tervezik, 60 méteres szélességben és 130 cm-es mélységben. Az alapja 40 cm-es beton keverék, melyre 25 cm-es hydraulikus tartófelület, illetve 15 cm-es cement burkolat kerül. Ez a környezetbarát konstrukció, egyéb tartóssági, előnyökön kívül, még lehetővé teszi, a leszállás kor keletkezező futómű zaj csökkentését is.
A terminál tervezésénél, az úgynevezett „one roof concept” érvényesül, azaz egy tető alól szolgálják ki a német belföldi, az európai és a tengerentúli forgalmat is. Ezzel a módszerrel komolyan lerövidül a transzfer idő, hiszen az átszálló utasoknak nem kell terminált váltani. Az előzetes számítás szerint a csúcsforgalom idején, egyszerre 6 500 érkező/induló vagy átszálló utast tudnak majd kezelni. Az előzetes tervek szerint az új repülőtérről 52 ország 164 városát lehet elérni, a forgalmat 80 légitársaság bonyolítaná. A tervezők számoltak a jövőbeli forgalomnövekedéssel is: megnyílásával Brandenburg lesz az egyetlen olyan repülőtér Európában, ahol a kapacitás, igény esetén, valamivel több mint a kétszeresére bővíthető, évi 45 milliós utasforgalmat tudnak majd kiszolgálni. A Berlin Brandenburg repülőtér megnyitása a német repülőterek rangsorát és a fontossági sorrendjét is átrendezheti.
A Berlin Brandenburg vasúton és közúton is jól megközelíthető lesz. A három peronos vasúti állomásról úgy a belvárosba, mint az országon belüli vagy a nemzetközi célállomásokra is el lehet jutni.