hirdetés
hirdetés

BTSZK: saját bevételek az apadó önkormányzati forrás helyett

A Budapest Kártyának a cafeteriában a helye!

A korábbinál jóval kevesebb önkormányzati forrásból kénytelen gazdálkodni az idén a főváros turizmusáért felelős marketingszervezet, amely időközben nevet változtatott és a szervezeti felépítése is átalakult.

hirdetés

A tavaly még BTH-nak nevezett szervezet immár a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) nevet viseli. A szervezeti struktúra is megváltozott – mondta el egy sajtóbeszélgetésen Molnár József, a BTSZK igazgatója –, az idei évtől három divíziót alakítottak ki. A gazdasági és értékesítési divíziót az öt nyelven, köztük szerbül, horvátul és finnül is beszélő Szávity Krisztina vezeti, aki korábban a Quaestor-csoport, majd a Masped pénzügyi vezetője volt. A marketing és a kommunikáció területét a négygyermekes Bódis Gábor irányítja, aki korábban nyelvi utaztatóként, majd térképészeti cégeknél dolgozott marketingvezetőként, illetve főszerkesztőként. Az új struktúrában az összes többi szakterületért (turisztikai szolgáltatási részleg) Csizmadia Kristóf felel, aki nyolc év után tért vissza Magyarországra Angliából, ahol dolgozott a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletén, majd éttermet vezetett, végül a TUI-nál foglalkozott utaztatással.

Molnár József elmondta, hogy a szervezetet működtető fővárosi közgyűlés az idei évre a korábbi összeg felére, 400-ról 200 millió forintra csökkentette a BTSZK támogatását, amelynek így több saját bevételt kell termelnie. A drasztikus lépés nem veszélyezteti a BTSZK működését, mivel az évi 1,1 milliárdos költségvetésükben a saját bevételek aránya eddig is 60-70% körül volt. A bevételek növelése érdekében tervezik a Budapest Kártya szolgáltatásainak kibővítését, az ebből származó értékesítési bevétel jelentős, 20-30%-os növelését. Javasolják a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, hogy a cafeteria-rendszerbe kerüljön bele a Budapest Kártya is, így a fővárosba utazó dolgozók nagyobb számban vehetnék igénybe ezt a szolgáltatást. Az évek óta sikeres karácsonyi vásár térbeli – a Vörösmarty tér körüli kis utcák - és időbeli – Vízkeresztig, azaz az ortodox karácsonyig és újévig - kibővítésével szintén több saját bevételre tennének szert.

Tervezik új rendezvények beindítását az elő- és utószezonban, például az iskolaév vége felé. A szervezet létszáma az év végi személycserék után várhatóan az idén is a tavalyi szinten, 40 fő körül marad. Az új struktúra létrejöttével már csupán 1-2 új munkatárs kinevezését tervezik, várnak egy kulturális menedzsert, akinek a fővárosi kulturális kínálat turizmusba való bevonása lesz a feladata. Molnár szerint fontos feladat a Magyar Turizmus Zrt-vel való együttműködés, hogy azonos főváros-képet kommunikáljanak. Abban is bízik, hogy a Magyar Turizmus Zrt. megnövelt költségvetéséből jut a Budapesttel közös promócióra is. A soros uniós elnökség már most is többletterheket ró a szervezetre, mivel Ferihegyen a BTSZK munkatársai fogadják az érkező EU-diplomatákat. Két új Touriform-irodák is nyitnának, egyet a budai várban, egy másikat a Városligeti Műjégpályánál. Az idei első félév másik legfontosabb feladata a felkészülés a fővárosi turisztikai desztináció-menedzsment szervezet létrehozására.

A dolog nem könnyű, hiszen Budapest esetében nehéz eldönteni, hogy helyi, térségi vagy régiós TDM-ről van-e szó. Ennek ellenére a nyárra tervezik a szervezet felállítását, ebben a BTSZK meghatározó szerepet játszana. Molnár József abban is bízik, hogy a kerületek az idei évre megemelt idegenforgalom adót a fővárosi TDM-szervezetek gondjaira bízzák. Ennek érdekében elképzelhető, hogy a turisztikailag legfontosabb kerületekkel hasonló közszolgálati szerződés kötnek, mint a fővárosi közgyűléssel.

Szántó Zoltán
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai