Zöldít és ezzel a rászorulóknak is kedvez a szállodalánc

A karitatív szervezet ezeket a zömében higiéniai termékeket hajléktalanoknak és rászorulóknak juttatja el. Az AccorInvest részéről nem titkolt cél, hogy precedenst teremtsenek és más szállodákat is hasonló akciókra biztatnak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AccorInvest február 24-én milliós értékű, két raklapnyi jótékonysági szállítmányt juttatott el a Magyar Vöröskereszt részére. A 81 karton a nélkülözők mindennapjait segítő, hasznos cikkeket, így szappant, testápolót, fésűt, fogápoló szettet, intim tasakot tartalmazott. A Magyar Vöröskereszt az adományokat a menekülteket és hajléktalanokat ellátó intézmények, a rászoruló gyermekeket támogató Hétcsoda Élménytábor és a balatonboglári MVK üdülő, valamint a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat önkéntesei között osztja el. Segítségükkel mintegy ezer ember részesülhet a felajánlásból - tájékoztatta lapunkat a társaság.


 „Ez a projektünk azt mutatja meg, hogy a racionális működés egyszerre lehet zöld és társadalmi szempontból is hasznos. A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk miatt vezettük ki az egyszer használatos műanyagokat, ugyanakkor a megmaradó termékeket nem lett volna szívünk egyszerűen kidobni, inkább más megoldást kerestünk. Örülünk, hogy a Magyar Vöröskereszt személyében megbízható partner áll mellettünk és reméljük, kezdeményezésünk más szállodák számára is inspirációként szolgálhat” – emelte ki Kollin Gergely, a Mercure Budapest Korona szállodaigazgatója.
A Magyar Vöröskereszt és az AccorInvest közös története során nem először segítenek a rászorulóknak. 2020 decemberében más szállodákkal összefogva 9 tonna ruhát juttattak el a szükséget szenvedőknek, de előfordult olyan is, hogy az AccorInvest 140 munkatársa vett részt egy budapesti félmaratonon és a felkészülés során lefutott kilométerekkel adományt gyűjtöttek, amelyet később a hatvani Lesznai Anna Módszertani Intézménynek ajánlottak fel a segélyszervezet közreműködésével.


„Az AccorInvest-tel régi, szép eredményeket felmutató partneri viszonyra tekinthetünk vissza. Mindig örömmel fogadunk adományokat, ebben az esetben pedig különösen, hiszen olyan termékekről van szó, amelyek, bár apróságnak tűnnek, de a rászorulóknak mégis nehézséget okoz a beszerzésük. A szerencsésebb helyzetben élők nem is gondolnák, mekkora örömet tud okozni egy-egy varró- vagy borotválkozó készlet” – tette hozzá Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója.   
A cég fenntartható törekvéseinek sorába jól illik a műanyagmentesítés is, ugyanis a szállodalánc minden tagja megkapta Magyarországon a „Zöld Szálloda” minősítést, a műanyag poharakat és egyéb piperecikkeket pedig már 2020 végéig kivonták a forgalomból. A fürdőszobákban adagolókat helyeztek ki, és vízszűrős csapokat telepítenek annak érdekében, hogy kevesebb palackozott víz fogyjon. A cégcsoport világszinten a 3R metódust (Reduce, Re-use, Recycle) alkalmazza, azaz csökkent, újrafelhasznál és újrahasznosít, sőt, olyan globális ESG stratégiát alkotott és alkalmaz, amelynek céljai közé tartozik többek között a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, valamint a körforgásos gazdaság gyakorlatának erősítése.  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.