A Felszállás programot a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) és a Travel Service chartercég indította útjára a Turizmus kft. közreműködésével. A kampányt felvezető sajtótájékoztatón Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke kiemelte, hogy jelenleg 1160 bejegyzett utazási iroda van Magyarországon. Közülük 250- et tömörít a szövetség, és ők bonyolítják a hazai szervezett idegenforgalom 85%-át, évi 180-190 milliárd forintot. Évente egymillió honfitársunk veszi igénybe utazási irodák szolgáltatását. Molnár Gabriella arra is felhívta a figyelmet, hogy a hatóságok tehetetlennek tűnnek az utóbbi időben újra elharapódzott feketeszervezés ellen, ezért is volt szükség a szakmai összefogásra és a Felszállás! kampány elindítására.
A programban résztvevő irodák és a légitársaság összesen 3,5 millió forintot adott össze a kampányra. A szakemberek kiemelik, hogy egy utazási iroda igénybevétele nem feltétlenül drágítja az utazást, de megoldást jelenthet a legtöbb olyan problémára, amely az elmúlt években sok ezer magyar utas nyaralását tette tönkre. A személyre szabott figyelem, a szakszerű tanácsadás, a jogbiztonság, vagy a charterjáratokkal szervezett nyaralás kényelme és biztonsága mind olyan elemek, amit csak egy Magyarországon hivatalosan regisztrált utazási iroda tud nyújtani – emlékeztetnek a szervezők.
A június végéig tartó kampány egyik hangsúlyos terepe a közösségi média és a www.felszállás. hu honlap, melynek szlogenje: „Utazás profikkal”. Az oldalakon az érdeklődők választ kaphatnak arra, hogy miért éri meg utazási irodához fordulni egy utazás megszervezésekor. Németországban az ottani utaztatói szövetség évek óta sikeresen szólítja meg hasonló kampánnyal az utazókat