Sziget: elfogadás és nyitottság maradnak a hívószavak

Bár lapzártánk idején még javában zajlik a 2017-es Sziget záróbulija, az már szinte biztosra vehető a szervezők szerint, hogy az idei jegyeladások 8-10 százalékkal maradnak el a tavalyitól. Ugyanakkor a rendezvény a jövőben is az elfogadásról és nyitottságról szól majd — nyugtatott meg mindenkit Gerendai Károly, a Sziget Kft. leköszönő vezetője a helyszínen tartott nemzetközi sajtótájékoztatón.

„Ez volt az utolsó év, amelynek szervezésében részt vettem” — így az alapító Gerendai. „Szeretem annyira a Szigetet, hogy hagyom tovább fejlődni, nem akarok ennek a fejlődésnek gátja lenni. Az én életem már más, nem is nagyon ismerem a mai zenekarokat” — ismerte el a plénum előtt, az újabban a Lupa-tavi strandjába és éttermeibe energiát fektető Gerendai Károly. Hozzátette: a szervezők átllagéletkora 30 év. Aminél ő jóval fiatalabb volt, amikor 25 éve — mai áron — alig 90 ezer eurós költségvetéssel útjára indították a Diákszigetet. „25 év, még elhinni is nehéz” — sóhajtott fel a 47 éves Gerendai

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, az amerikai Providence Equity Partners megvásárolta a Sziget Kft. 70%-át. Az új tulajdonos azonban bevallásuk szerint nem szól bele a fesztivál koncepciójába, a háttérből figyeli, hogy jól fektetett-e be közel 8,5 milliárd forintot. A Sziget Kft. a menedzsment jogokat továbbra is kézben tartja. „5-6 éve dőlt el, hogy átadom a vezetést, véletlen egybeesés, hogy idén vették meg a céget” — igyekezett Gerendai elejét venni különböző találgatásoknak. Vevők már korábban is érdeklődtek, de a Sziget Kft-nél azzal akartak üzletet kötni, aki tiszteletben tartja a fesztivál alapértékeit. A befektető nem csupán piacot akart szerezni, hanem akár exportálható márkát és tudást – magyarázták.

Az idén már mintegy 20 millió eurós költségvetésű Sziget tavaly elérte kapacitásának felső határát a közel félmilliós látogatószámmal. Ebben az évben 450 ezerre számítanak. A nyereség hasonló mértékű csökkenésétől azonban nem tartanak. A többnapos belépők már jó előre elkeltek. Bár a szombati nap éjjelén még mindig lehetett szombatra napijegyet venni, azért aznapra is jutott mintegy 90 ezer látogató. A napijegyeket idén is elsősorban magyarok vásárolták, míg a jellemzően többnapos belépőket vásárló külföldiek közül a hollandok vezetik sort a franciák, olaszok és németek előtt. A magyar közönség aránya idén 50% alatt alakul. Berta András a Sziget Kft. nemzetközi igazgatója úgy látja: a fesztiválpiacon túlkínálat állt elő, a növekvő kereslet miatt a fellépők akár 50-60%-kal is emelik áraikat, amit a jegyárakba szinte lehetetlen beépíteni. Szerinte a piac konszolidációja várható.

Arra az újságírói kérdésre, hogy mit gondol a magyar kormány az állami apanázst is kapó Sziget által képviselt elfogadásról és nyitottságról a Gerendai Károlytól a stafétát átvevő Kádár Tamás azt felelte: nincs mindenben összhang a politikával, de politikai kérdéseket nem kommentálnak. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy a Sziget a legnagyobb hazai idegenforgalmi attrakció. Az idén mintegy 100 országból érkező szigetlakók a várakozások szerint mintegy 42 millió eurót költenek el magyarországi tartózkodásuk során. Eddigi története alatt 320 millió euróval járult hozzá a Sziget a magyar GDP-hez, míg adóként 16 millió eurót fizettek be.


TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat

TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, míg 12 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére

Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére 

A fejlesztés középpontjában álló hét helyszín: Ipolydamásd, Szob, Nagymaros, Visegrád, Vác, Szigetmonostor és Göd.
Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten

Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten 

Április 11-én, a költészet napján, a Balatonnál és Budapesten is egy különleges akcióval tisztelegnek a magyar líra előtt.
Falusi húsvét Sóstón

Falusi húsvét Sóstón 

Húsvéti programok a Sóstói Múzeumfaluban.
MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport

MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport 

Februári trendriport a KSH adatai alapján.
MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora

MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora 

A szecesszió korszakának magyar plakátművészetét és tárgykultúráját bemutató tárlat péntektől látható a Magyar Nemzeti Galériában.
Tavaszi programok a Tisza-tónál

Tavaszi programok a Tisza-tónál 

A tavasz nemcsak a virágok édes illatát hozta el Tiszafüredre, hanem a jobbnál jobb programokat is.
Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.