hirdetés

Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége

Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége, a magyarok legnagyobb része a szállodákat, és az apartmanokat részesíti előnyben utazása során - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2019-es utazási szokásokról készített felméréséből.

hirdetés

Az MTI-nek küldött csütörtöki közlemény szerint idén a válaszadók 67 százaléka szállodát, 54 százaléka apartmant választ az utazása során. A tavalyi kutatáskor még mindkét szállástípust az ideinél alacsonyabb arányban választották a magyarok, 63 illetve 48 százalékban. Ezzel párhuzamosan a magánlakások kibérlésének népszerűsége csökkent: ezt 2019-ben a megkérdezettek 14 százaléka választotta, míg egy évvel korábban még 17 százalékuk szállt meg magánlakásban vagy szobában. A szálláshely kiválasztásának szempontjai is változtak tavaly óta: a legfontosabb továbbra is az elhelyezkedés és az ár, de az elmúlt évhez képest fontosabbá vált az akadálymentesség és a wellness is - közölték.

A felmérés szerint az emberek 95 százaléka utazott kikapcsolódás céljából az elmúlt egy évben: a válaszadók háromnegyede belföldön, 55 százalékuk pedig külföldön töltött pihenéssel legalább pár napot. A külföldre utazók körében a legnépszerűbbek a szomszédos országok voltak, a válaszadók 63 százaléka jutott el közülük valamelyikbe. Dél-Európába 41, míg Nyugat-Európába 37 százalékuk utazott. Ázsiában és Skandináviában csak minden tizedik ember járt, ennél is kevesebben repültek Amerikába vagy Ausztráliába a kutatás szerint. A Bónusz Brigád online felületén 2019 első 5 hónapjában közel 17 ezer utazási bónuszt értékesítettek, ennek 60 százaléka belföldi, 40 százaléka külföldi utazás volt.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk