A következő trendek várhatók a világon a szállodaiparban

A World Travel Monitor a nemzetközi turizmusra ez év augusztusig rendelkezésre álló adatok alapján készített értékelése szerint világviszonylatban 6%-kal nőttek külföldre irányuló utazások. Vizsgálták a jövő évre várható szállodaipari trendeket is, ezeket 9 pontba szedték ösze.

1. A vendégek preferenciáinak követése és a GDPR Európa után 2020-ban már Kaliforniában törvény szabályozza a vendégek adatainak kezelését. Ez hatással lehet arra, hogyan gyűjtik, tartják nyilván a szállodák a törzsvendégeikre vonatkozó adatokat pl. wifi használat, milyen ágyat szeret, melyek a kedvenc ételei, italai a törzsvendégeknek, stb.) Erre érdemes CSR software-eket használni, s biztosítani kell azt, hogy a vendégek adatai máshoz ne kerüljenek el.

2. Az un. „co-working” területek terjedése A „sharing economy” terjedésének egyik megnyilvánulása, hogy főleg a fiatalabb nemzedék nem szívesen tartózkodik a hagyományos szállodai lobbyban. Ezek helyett olyan helyet keres, ahol dolgozni, ismerkedni, fogyasztani is lehet. Ilyenek szállodán kívül az un. „coffee shop” típusú üzletek. A szállodáknak is hasonló funkciókat biztosíró, igényeket kielégítő tereket kell kialakítani, hogy a vendégeket a házban tartsák, itt fogyasztásra ösztönözzék.

3. A vendég megszerzésének költsége hatással van a szálloda üzleti értékére Adatok igazolják, hogy a vendég megszerzésének költségei (jutalékok, a sales személyzet költségei, stb.) jelentős hatással vannak a szálloda gazdálkodására, jövedelmezőségére. Ezeket a költségeket folyamatosan figyelni kell, illetve törekedni kell olyan bevételek elérésére, melyeknél jutalék fizetése nem merül fel.

4. Teljes bevétel optimalizáció Meg kell határozni a vendégek üzleti értékét az általuk fizetett szobaár, egyéb fogyasztás, évenkénti tartózkodásuk száma, s becsült életkoruk alapján. Minden vendég megbecsülése mellett azokra kell kiemelt figyelmet fordítani, melyekben nagyobb az üzleti potenciál.

5. A szállodaipart érintő technológiai és egyéb változások hatásai Az „Airbnb és társai” mellett várható, hogy a technológia – különösen az „Internet of things” – általános fejlődése is érinti a hotelek hagyományos működését. Ezek jelenthetikp pl. az okos otthonok technikai megoldásainak átvételét, alkalmazását. Az OTA-k térnyerése negatív hatással volt, van a hotelek nyereségére, s egyelőre nem sikerült jelentősen növelni a szállodai közvetlen foglalások arányát. Fel kell készülni arra, hogy a mobil eszközökön történő foglalások száma, aránya gyors ütemben növekszik, s várható, hogy a robotizáció is érinti a szállodaipart.

6. Kibernetikai biztonság Az informatikai megoldások terjedésével egyre fontosabbá válik a kibernetikai biztonság megteremtése, a szállodák IT rendszereinek, a hotelek, az általuk fogadott vendégek adatainak védelme.

7. Új technológiák alkalmazása – vendégek véleménye Nagyon fontos, hogy az új technológiák bevezetésénél az egyszerűségre és az alkalmazhatóságra egyaránt figyeljünk. A vendégek különfélék, van aki mobil telefonnal „kel és fekszik”, de nem mindenki. Meg kell ismer lehetőleg minél több, a szállodában lakó véleményét a hotel által kínált szolgáltatásokról, technikai megoldásokról. Célszerű a vendégek elutazása után mailben érdeklődni tapasztalataikról, megismerni véleményüket a közösségi médiában, kérdőívek segítségével. Összeségében kiemelt figyelmet kell fordítani a „Reputation management”-re.

8. A feliratkozás lehetősége személyre szóló kiszolgálást jelent Gondoljunk az Amazonra. Annak honlapján milliónyi termék közül választhatunk, melyeket rendelésünkre 1-2 napon belül házhoz szállítanak. Ehhez csak az Amazon Prime-ra kell feliratkozni. Ugyanez történik a Netflix., az Über, a Lyft esetében. A szálloda honlapja is legyen ezekhez hasonlóan vonzó és hatékony.

9. Training kézikönyvek helyett online tanulás A korábban általánosan használt „training kézikönyvek”-ek ma már ósdi megoldásnak számítanak. Szerepüket átveszik az online oktatási módszerek, a webinar-ok az oktatás minden területén, beleértve a szakmai továbbképzésektől, a masters fokozatok megszerzéséig


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?