Botrányos körülmények között zárt be a siófoki Casa Perla szálloda

Derült égből villámcsapás. A siófoki Casa Perla szállodában csütörtökön több mint 50 emberrel közölték, hogy itt a vége, nincs szükség a munkájukra. Az elbocsátásuknak semmi előjelét nem észlelték a dolgozók.

- Ötven munkanélkülivel megint több lesz Siófokon – jegyezte meg csütörtökön lemondóan a négycsillagos hotel egyik alkalmazottja. – A pénzünkért meg majd megint pereskedhetünk – bökte hozzá kollegája, egy ötvenes férfi. A párbeszédből aztán az is kibontakozott, hogy a hotel tulajdonosának lenne miből fizetnie, csak éppen a dolgozók szerint nem akarják nekik odaadni a megérdemelt jussukat. A szálloda hirtelen lapátra tett munkatársai csütörtök délután még azt tervezgették, hogy addig, amíg nem látják elmaradt járandóságaikat, nem hajlandók elhagyni az épületet. Azt mondták, ha kell akár napokig bent maradnak az épületben.

Csütörtök délután váratlan hírként érte a szálloda félszáznál valamivel több dolgozóját, hogy a hotel, ami némi kényszerpihenő után - díjhátralék miatt nem volt víz az épületben - még egy hete sem nyitott meg újra, egyik napról a másikra bezár. A wellness komplexumból mindössze néhány vendéget kellett máshova irányítani, ám a sonline.hu úgy tudja, az előttünk álló hétvégére nagyon készültek a dolgozók, így számos foglalást kellett sebtében visszamondani.

A tulajdonos, illetve a hotelt üzemeltető Siófok Invest nevű társaság részéről senki sem vállalta, hogy nyilatkozik, így hivatalos magyarázatot nem kapott arra a somogyi hírportál,  hogy mi az oka a hirtelen kapuzárásnak. Úgy tudják, a működtető azzal magyarázza a bezárást, hogy a gazdasági válság a négycsillagos szállodákat sújtotta legkeményebben, vendégeik éppen csak a szállásdíjat fizetik ki, a szolgáltatásokra már nem költenek. A Casa Perla működése így gazdaságilag ellehetetlenült. Más kérdés, hogy a városban további hat hasonló színvonalú hotel működik és tart nyitva évek óta télen-nyáron.

A munkatársak közben a koratavaszi napsütésben arról beszéltek, hogy a szálloda körül mindig is voltak gondok; a hotel nemrég cserélt tulajdonost. Egy férfi arról beszélt, hogy egy évvel ezelőtt, az előző tulajdonosnál már végigéltek hasonló megpróbáltatást, az elmaradt fizetésükért akkor egy évig pereskedtek. Azt is mondták: az épület valójában már a hitelező banké, a korábbi tulajdonos ellen pedig csődeljárás van folyamatban. A dolgozóktól tudja a sonline azt is, hogy azt közölték velük: két és fél hónapig még állományban tartanák őket, persze fizetés nélkül. Azt mondják: próbálták rávenni őket arra, hogy hozzanak létre a dolgozók érdekeit képviselő bizottságot, vélhetően azért, hogy a csoportos létszámleépítés szabályait ne sértse meg a munkáltató. A munkatársak azonban ezzel egyelőre nem foglalkoztak. Az épület előtt többen amiatt bosszankodtak, hogy amíg nem kapják meg a felmondásukat, még a munkaügyi központban sem jelentkezhetnek. Miközben a többség tanácstalanul ácsorgott, vagy ücsörgött, a biztonsági személyzet által is őrzött szállodában, néhányan személyes holmijaikat pakolták ki az épületből, mondván mentik, amíg még menthető. Közben megjelentek az energiaszolgáltató munkatársai is, akik – a sonline információi szerint a tulajdonos kérésének eleget téve – a gázt jöttek kikapcsolni.

Rendőrök az épületnél

– Ha kilépünk az ajtón, akkor nem kapunk pénzt, az biztos – szögezte le egyikük. A dolgozóknak végül ez a tervük nem sikerült. Egyikük azt mondta: rendőri figyelmeztetésre kellett elhagyniuk az épületet, hiszen ha maradnak birtokháborítást követtek volna el, ami csak tovább nehezíti a helyzetüket. Többek egyébként azt állították: sok pénzzel tartozik nekik a munkaadójuk. Utoljára 53 ezer forintot kapott mindenki, azért ennyit mert, a bérekre szánt keretösszegből egyenlően elosztva ennyi jutott mindenkinek.

A Napi Turizmus próbálta hívni a szállodát, ahol azonban nem vették fel a telefont.

A hotel holnapján akik szobát próbáltak foglalni, már csütörtökön az alábbit olvashatták:

"Köszönjük érdeklődését! Ajánlatkérését sajnos nem tudjuk fogadni 2010. április 30-ig. Amennyiben 2010. május 1. után szeretne szállodánkban foglalni, vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon vagy e-mail címeink egyikén."

A hotel partnerei számára az alábbi körlevelet küldte ki:

"Sajnálattal közöljük, hogy a foglalását a Casa Perla**** Konferencia és Wellness Szállodában nem tudjuk biztosítani, mert a szálloda felszámolásra került és technikai okok miatt a holnapi nappal (március 19. - A Szerk.) bezár. Amennyiben megfelel Önnek, a vendégeket egy másik hotelben el tudjuk helyezni."

(sonline.hu/Napi Turizmus)


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.