Észak-magyarországi TOP 5: a turisztikai sikerek kovácsa

A KSH adatai szerint tavaly az észak-magyarországi turisztikai régióban 12,6 százalékkal több vendégéjszakát jegyeztek, mint 2013-ban. A belföldi turisták 13,7 százalékkal bővítették a vendégéjszakák számát az egy évvel korábbihoz képest.

Az elmúlt évben az északi régióban a kereskedelmi szálláshelyeken megfordult vendégek száma meghaladta a kétmilliót. Összességében 2014-ben 1,7 millió belföldi vendégéjszakával a Balaton után a második legnépszerűbb turisztikai régió az észak-magyarországi lett a belföldi utazóközönség körében. A 330 ezer külföldi vendégéjszakában pedig a legmeghatározóbb piac Lengyelország és Szlovákia. Érdekesség, hogy a szlovák és a német beutazó forgalom volumene megegyezik a régióban.

Milliárdos fejlesztések, új attrakciók

Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régió Marketing Igazgatóságának vezetője lapunknak elmondta, hogy továbbra is a belföldi kereslet a meghatározó a régióban. A térséget erős területi koncentráció jellemzi. A megyék közötti rangsorban Heves, majd Borsod-Abaúj-Zemplén és harmadikként Nógrád megye rendelkezik a legtöbb vendégéjszakaszámmal. A felmérések szerint az észak-magyarországi városok közül az első öt leglátogatottabb Eger, Miskolc, Egerszalók, Gyöngyös és Mátraszentimre volt. Ezek után Tokaj, Sárospatak, Sátoraljaújhely és Salgótarján következik a 2007-2014-es KSH vendégforgalmi adatok alapján.

Mindez azzal is magyarázható, hogy az első öt helyre került városokban az elmúlt években több milliárd forint értékű szálláshelybővítést valósítottak meg európai uniós támogatással. Ezek pedig azt eredményezték, hogy – a korábbiakhoz képest – jelentős mértékben nőtt a vendégéjszakák száma. A sikerekben a megújult és az új turisztikai attrakciós programoknak is fontos szerepük volt. Például újjáépítették a diósgyőri várat, Lillafüreden pedig a függőkertet, és fejlesztették a miskolci barlangfürdőt is. Egerben ugyancsak fontos fürdőfejlesztést valósítottak meg. Emellett több hotelt is felújítottak, illetve újranyitottak a hevesi megyeszékhelyen. Megújult a Szépasszonyvölgy és az egri belváros, továbbá a meglevők mellett ma már új éttermek is várják a vendégeket.

Kiemelt a lengyel és a szlovák piac

Nógrád megyében a világörökségi területen újul meg Hollókő a várral, és várhatóan idén októberben megnyitják a négycsillagos hotelt is. Az elmúlt évben is több új és sikeres turisztikai rendezvényt tartottak a régióban. Például Egerben a nagy érdeklődéssel kísért Bikavér Ünnepet, Mezőkövesden és Hollókőn pedig a húsvéti programokat. De nőtt a jelentősége a Miskolci Kocsonya Farsangnak, illetve az Opera Fesztiválnak is.

Molnár Anita a marketingigazgatóság idei terveire is utalt. Kiemelte, hogy 2015-ben a marketingkommunikációs munkában nagyobb szerephez jut a nemzetközi piac. Két kiemelt országban, Szlovákiában és Lengyelországban indítottak éves szakmai kampányt közösen a TDM-ekkel. E két országnál az eredményesség érdekében lengyelül és szlovákul beszélő szakembert bízott meg a marketingigazgatóság. A munkát már az idei első szakvásárokon megkezdték, az észak-magyarországi régió turisztikai kínálata mindkét országban megjelent, prezentációkat tartottak és workshopokat rendeztek az érdeklődőknek. Ezeken kívül folyamatosak a Facebook-bejegyzések, illetve rendszeres hírleveleket juttatnak el a szakmai partnereknek.

Meghatározó a belföldi forgalom

A következő időszakban online-kampányokat indítanak és termék-, továbbá nagyközönségi rendezvényeken vesznek részt. Például bemutatkoznak a Krakkói Bornapokon, valamint a Pozsonyban és Kassán megtartásra kerülő rendezvényen is.

Ám a régió turizmusában idén is fontos és meghatározó marad a belföldi piac. Ennek érdekében 2015 első három hónapjában több hazai turisztikai vásáron jelent meg kínálatával Észak-Magyarország turizmusa. Ezeken kívül tovább folytatják az Alföld Roadshow-t is Kecskeméten, Szegeden és Nyíregyházán, ahol tovább népszerűsítik a régió idegenforgalmi adottságait.


Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél

Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél 

Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál

Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál 

Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben

Erdők és csillagok nyomában a Zselicben 

Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.
Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar

Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar 

A nyári vitorlás szezont Bujtor István emlékesttel nyitják a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei.
Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában"

Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában" 

Csoportos kiállítás és művésztelep a SopronFest keretében.
Ha elvonulna a város zajától...

Ha elvonulna a város zajától... 

Május 17-től kinyitja kapuit a Városháza pop-up park.
Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum

Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum 

Az esztergomi vármúzeum és a zselízi Esterházy-kastély felújítására nyert pályázatot.
Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat

Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat  

Az ágazat szereplői helyzetüket pozitívnak érzékelték.
Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál

Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál 

Fazakas F. János a cégcsoport növekedéséért felel ez év május 1-től.
Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik

Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik 

Ingyenes kultúrális és családi programok június elsején és másodikán.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.