Ez a hotel az Év Szállása 2022-ben

Gazdára találtak a díjak az idén tízéves Év Szállása és Turizmus Kiválóságai Gálán. A Turizmus Szakma Példaképe – ifj. Papp Imre-emlékdíjjal Ritter Judit, a Hotel Szárcsa Székesfehérvár*** ügyvezető igazgatójának munkásságát ismerték el. Debrecen, Szeged és Zalakaros is osztoztak a rivaldafényben.

Az idei november jelentős mérföldkőként vonul be a Szallas.hu történetébe. Lezárult a Szallas.hu-t is üzemeltető Szallas Group eladása. Immáron az új tulajdonossal, a lengyel tőzsdén jegyzett Wirtualna Polskaval az élen, a megszokott működés mellett került sor az idén tízéves Év Szállása és Turizmus Kiválóságai Verseny és Díjátadó Gála megrendezésére november 24-én.

Az elmúlt évek nemvárt kihívások elé állították a világot és a turizmus szakmát egyaránt. „A magyar szálláshelyeknek és az egész turizmus iparágnak hatalmas nehézségekkel kellett szembenéznie és megküzdenie – mondta Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője. – Az ő munkájuk és kitartásuk a díjakon túl kiemelt figyelmet érdemel, hiszen tevékenységük a szektor túlélését jelenti."

Az Év Szállása 2022 fődíjat a Colosseum Hotel Mórahalom ****+superior nyerte el. „Az alföldi fürdőváros ékköveként sajátos építészeti megoldásával és eleganciájával olyan magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít, amely sokak példája lehet – mondta a sajtószóvivő. – Ezt bizonyítja a szálloda töretlenül magas vendégelégedettsége is."



A tizedik évforduló alkalmából, idén rendhagyó módon, az elmúlt évek Év Szállása fődíjat nyert szálláshelyei is újra megmérettették magukat a Szallas.hu weboldalán foglalók körében. A szavazatok összesítését követően első helyezést ért el a 2015-ben fődíjat nyert Hotel Kapitány Wellness Sümeg****+superior, őt követi a 2016-os győztes Hotel Ózon & Luxury Villas Mátraháza ****superior, és harmadik helyen végzett a 2020-as év nyertese, a Hotel Európa Fit Hévíz****superior.



Az Év Turisztikai Attrakciója a vendégértékelések alapján a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő, míg a zsűri értékelése szerint a Magyar Zene Háza. Magyarország kincsei közül a dobogó első fokán Debrecen végzett, Szeged a második és Zalakaros a harmadik a zsűri rangsorában. A Turizmus Szakma Példaképe – ifj. Papp Imre-emlékdíjjal Ritter Judit, a Hotel Szárcsa Székesfehérvár*** ügyvezető igazgatójának munkásságát ismerték el. „Fontos számunkra, hogy a szálláshelyek, attrakciók és települések mellett a szakmát megtestesítő szakemberek munkásságára is felhívjuk a figyelmet – mondta Kelemen Lili. – Ezzel az elismeréssel ennek a szándéknak teszünk eleget, ugyanis évről-évre olyan újító, ötleteivel iránymutató szakmabelit díjazunk, aki kiemelkedő belföldi turisztikai terméket hozott létre." Ritter Judit lelkiismeretes motorja a családi vállalkozásnak, nagy hangsúlyt fektet a szállás minőségére és egyediségére, és innovatív gasztronómiai ötleteivel is kiemelkedőt alkotott.



A szakmai zsűrizésben részt vesz Szigetvári József, a Szallas Group ügyvezetője,  Papp István, a Szallas.hu termékmenedzsere, Vágó Ágnes, a Pont Itt magazin főszerkesztője, Hegedűs Attila, a Prophex Europe Consulting ügyvezetője, Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletág vezetője, Darvas Zoltán, az Év Szállása 2021 fődíjat elnyert Avar Hotel**** Superior Mátrafüred tulajdonosa és a november 24-ei gála háziasszonya, Pataki Zita televíziós, rádiós műsorvezető. Idén közel 15 ezer szálláshely, 500 település és 7300 attrakció mérettette meg magát, valamint 1,6 millió vendégértékelés és hatezer foglaló szavazata segítette a szakmai zsűri döntését. A verseny főtámogató partnere az OTP SZÉP kártya, kiemelt támogatója a Google, média partnerei a Turizmus.com és a Pont Itt magazin.



Díjazott kategóriák:

Év Szállása 2022 fődíj – összesített eredmények alapján: Colosseum Hotel Mórahalom ****+superior

 Az elmúlt 10 év Év Szállása – a Szallas.hu foglalóinak szavazatai alapján:

1.       Hotel Kapitány Wellness Sümeg****+superior

2.       Hotel Ózon & Luxury Villas Mátraháza ****superior

3.       Hotel Európa Fit Hévíz****superior

Év Turisztikai Attrakciója 2022 – vendégértékelések alapján:

1.       Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő

2.       Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont

3.       Hungarospa Hajdúszoboszló
 

Év Turisztikai Attrakciója 2022 – szakmai zsűri döntése alapján:             

1.       Magyar Zene Háza

2.       Bükki csillagda

3.       Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Szentendrei Skanzen)

 
Év Turisztikai Települése 2022 – szakmai zsűri döntése alapján:                

1.       Debrecen

2.       Szeged

3.       Zalakaros


A Turizmus Szakma Példaképe 2022 - ifj. Papp Imre-emlékdíj – a szakmai zsűri döntése alapján:

Ritter Judit

 
Minőségi díj (1-3 helyezett) ) – vendégértékelések alapján

4-5 csillagos hotelek (70 szoba felett):

1.       Colosseum Hotel Mórahalom****+superior

2.       Ensana Thermal Sárvár

3.       Hotel Délibáb Hajdúszoboszló****

         
4-5 csillagos hotelek (70 szoba alatt):

1.       Hotel Bodrog Wellness & Elix Spa Sárospatak ****+superior

2.       Calimbra Wellness és Konferencia Hotel Miskolctapolca ****+superior

3.       Szidónia Kastélyszálloda Röjtökmuzsaj ****


1-3 csillagos hotelek:

1.       Hotel Harka Harkány**

2.       Hotel Mayer Alsóörs***+superior

3.       Hotel Honti Wellness és Konferencia Szálloda Visegrád***

 
Panzió, Apartman, Vendégház:

1.       Kék Laguna Wellness Apartman Egerszalók

2.       Holiday Apartman Sárvár

3.       Boksay Apartman Balatonudvari
 

Szakmai díj (1-3 helyezett) – szakmai zsűri döntése alapján

4-5 csillagos hotelek (70 szoba felett):

1.       Avar Hotel Mátrafüred ****+superior

2.       Portobello Wellness & Yacht Hotel Esztergom****

3.       Colosseum Hotel Mórahalom****+superior

 
4-5 csillagos hotelek (70 szoba alatt):

1.       Sziget Hotel Nyíregyháza ****

2.       Pangea Hotel Nyíregyháza ****

3.       Wellness Hotel Gyula ****+superior

 
1-3 csillagos hotelek:

1.       Hotel Szárcsa Székesfehérvár***

2.       Hotel Barbakán Pécs***

3.       Hotel Adalbert-Szent Tamás Ház Esztergom ***

 
Panzió, Apartman, Vendégház:

1.       Basaltina Panzió Balatonederics

2.       Főnix Panzió Badacsony

3.       Piramis Fürdő és Üdülőpark Demjén


Az esemény támogatói, partnerei

●        Főtámogató: OTP SZÉP kártya

●        Kiemelt támogatók: Google

●        Médiatámogatók: Turizmus.com, Pont Itt


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?